کد خبر: 89379 - تاریخ: دوشنبه، 14 سپتامبر 2015 - 16:38

تجلی دیگر از اقتصاد مقاومتی؛

گروه جهادی ناحیه مقداد رشت؛ پیشتاز عرصه تلاش و سازندگی + تصاویر

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی، زدودن غبار محرومیت از دل یک شهر یا روستا با هزینه مقرون به صرفه تر مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است که می تواند به راحتی در سایر مجموعه ها اجرا و پیاده سازی شود.

به گزارش خوبان: اردوهای جهادی از سال 1379 با تدبیر رهبر معظم انقلاب و به منظور محروميت زدايي و پركردن اوقات فراغت اقشار مختلف اعم از متخصصان، دانشجويان، دانش آموزان، طلاب و…انجام شد.

 

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی، زدودن غبار محرومیت از دل یک شهر یا روستا با هزینه مقرون به صرفه تر مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است که می تواند به راحتی در سایر مجموعه ها اجرا و پیاده سازی شود.

 

به منظور آشنایی با آخرین اقدامات صورت گرفته توسط گروه جهادی سپاه مقداد رشت، گفتگویی را با رضا عبدالهی مسئول گروه جهادی شهید سید حسن موسوی ناحیه مقداد رشت صورت دادیم.

 

مسئول گروه جهادی شهید سید حسین موسوی سپاه مقداد رشت در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص فعالیت های بسیج سازندگی سپاه مقداد رشت در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی نامیده اند گفت: از ابتدای شروع به کار سپاه مقداد تا کنون، 4 مسکن محرومین آماده و تحویل داده شده است.

 

عبداللهی برنامه امسال بسیج سازندگی سپاه مقداد را ساخت یک باب مسکن محرومین در شهر خشکبیجار اعلام کرد و گفت: یک باب مسکن محرومین در هفته اخیر در شهر خشکبیجار آماده تحویل است . البته ظریف کاری های آن باقی مانده است که طی روزهای آینده انجام می شود.

 

وی با بیان این که اردوی بسیج سازندگی برای ساخت مسکن محرومین خشکبیجار از 20 مرداد شروع شد گفت: قرار بود این اردو 7 روزه باشد که تا الان به طول انجامیده است.

 

عبداللهی اضافه کرد: گروه بسیج سازندگی شامل 20 نفر از بسیجیان، دانشجویان، دانش آموزان و استادکاران است.

 

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی این اردو گفت: برپایی نماز جماعت و زیارت عاشورا از جمله برنامه های فرهنگی اردوی ما بود.

 

عبداللهی با اشاره به شروع به کار بسیج سازندگی سپاه مقداد رشت از سال 90 گفت: درهمین سال، ما با 2 میلیون تومانی که سپاه در اختیارمان قرار داد خانه ای در روستای کلاچاه دوم ساختیم که ارزش مالی آن 25 میلیون تومان بود که این حاصل زحمات خیرین و مسئولین بخش اعم از بخشدار، شهردار، شورا و دهیار بود.

 

وی به بازسازی و مرمت مساجد  و آسفالت محوطه در روستای لله کا اشاره کرد و گفت: این کار با استقبال خوب مردم مواجه شد. وقتی با بلندگو در سطح محله اعلام کردیم که ما قصد مرمت و بازسازی مسجد را داریم، حدود 20 میلیون تومان به صورت خودجوش جمع شد و 5 میلیون تومان نیز شورای روستای لله کا داد. این کار نیز دو سال طول کشید.

 

عبداللهی با اشاره به تشکیل سه گروه جهادی در حوزه بسیج خمام گفت: در تلاشیم خانه های افراد بی بضاعتی که نیازمند تعمیر هستند، تعمیر کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی نیازمندان را شناسایی می کنند گفت: کمیته امداد رشت این افراد را به ما معرفی می کند.

 

عبدالهی برنامه دیگر گروه جهادی را اعزام تعدادی از جهادگران به همراه خانواده های آنان به مشهد مقدس اعلام کرد و گفت: فضای اردو بسیار باارزش است و با هیچ چیز قابل معاوضه نیست.

 

مسئول گروه جهادی شهید سید حسین موسوی سپاه مقداد، برنامه دیگر گروه جهادی را بازسازی یک ساختمان فرسوده در روستای لله کا عنوان کرد و گفت: قرار است از این مکان در برگزاری کلاس های قرآن و کلاس های تربیتی استفاده شود. برای بازسازی این مکان نیازمند 20 میلیون تومانیم که از مسئولین در این خصوص درخواست کمک داریم.

 

وی در پایان از همه کسانی که فقط برای رضا خدا در گروه های جهادی تلاش کردند تشکر کرد و آرزوی موفقیت نمود.

 

 

اردوهای جهادی مقداد رشت 2 اردوهای جهادی مقداد رشت 3 اردوهای جهادی مقداد رشت 4 اردوهای جهادی مقداد رشت 5 اردوهای جهادی مقداد رشت 6 اردوهای جهادی مقداد رشت 7 اردوهای جهادی مقداد رشت 8

اردوهای جهادی مقداد رشت 13 اردوهای جهادی مقداد رشت 9 اردوهای جهادی مقداد رشت 11 اردوهای جهادی مقداد رشت 12

اردوهای جهادی مقداد رشت 10

انتهای پیام/82


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads