کد خبر: 89093 - تاریخ: جمعه، 11 سپتامبر 2015 - 18:08

امام جمعه خمام در خطبه هاي نماز جمعه:

حادثه 11 سپتامبر دستاويزي در دستان آمريكا براي نابودي هويت اسلامي منطقه بود

امام جمعه خمام گفت:حادثه 11 سپتامبر 2001 ، دستاويزي در دستان آمريكا براي نابودي هويت اسلامي منطقه با شعار مبارزه با تروريسم بود.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمين عليرضا عاشوري امام جمعه خمام در خطبه هاي امروز نماز جمعه با اشاره به اهميت مقوله ازدواج گفت:  امام موسي کاظم(عليه السلام) فرمودند:«هر کس وسيله ازدواج برادر مؤمنش را فراهم کند، در روز قيامت زير سايه عرش خدا قرار مي گيرد و درحاليکه سايه اي جز سايه او نيست».

 

وي افزود: معيار و ملاک در انتخاب همسر فقط بايد تقوا باشد، اگر ازدواج آسان و مهريه سبک گفته اند فقط براي متقيان است. والا براي افراد بي بند و بار و شرابخوار و معتاد، هيچ معياري وجود ندارد. اصلاً با آنها وصلت نکنيد، بگذاريد با امثال خودشان باشند.

 

به گفته حجت الاسلام عاشوري اصلاً پسنديده نيست که دختر نسبت به مسائل مربوط به ازدواج، روباز باشد و در حضور خانواده و بزرگترها براحتي در باره آن حرف بزند! چرا که وقتي پيامبر(ص) موضوع ازدواج حضرت علي(ع) را با دخترش مطرح کرد، حضرت فاطمه زهرا(س) سر به زير افکندند و سکوت کردند، و پيامبر(ص) اين سکوت را حمل بر رضايت نمودند.

 

امام جمعه خمام با بيان اين كه ازدواج از بزرگترين نعمت‌هاي خداوند است که بايد با حفظ قداست آن، شکرش را بجا آورد گفت: شکر نعمت به اين است که حداقل آن را در فساد و گناه بکار نگيرند. خانواده مرکز مهر و محبّت، وفا و دوستي و گذشت و ايثار است؛ نه ميدان مسابقه و زورآزمايي.

 

حجت السلام عاشوري تصريح كرد: اگر شما نقصي در همسرتان ديديد بايد با کمالتان در آن زمينه آن نقص را جبران کنيد و همينطور اگر همسرتان در يک زمينه اي نقصي از شما ديد بايد با کمالش در آن زمينه آن را بپوشاند و زن و مرد با همديگر کامل مي شوند.

 

خطيب جمعه خمام اضافه كرد: هيچکس نبايد برخي از کمالات خود را با برخي از نواقص ديگري بسنجد بلکه بايد با کمالات همديگر، نواقص يکديگر را جبران کنند تا شهد شيرين لذت زندگي را بچشند. هيچ لذت و آسايشي بدون تحمل، بدست نمي آيد که خداي سبحان آسايش را در کنار سختي قرار داده است.

 

امام جمعه خمام در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آيت الله مدني،‌ گفت: ايشان بيش از هر چيز به طهارت نفس و تقوا اهميت مى ‏دادند و حتى پيروزى بر دشمنان و طاغوتها را زمانى مفيد و مؤثر مى ‏دانستند‏ كه همراه با تقوا و اصلاح نفس باشد.

 

حجت الاسلام عاشوري همچنين به حادثه 11 سپتامبر 2001 آمريكا اشاره كرد و آن را دستاويزي در دستان آمريكا براي نابودي هويت اسلامي منطقه با شعار مبارزه با تروريسم ناميد.

 

امام جمعه خمام ضمن تسليت سالروز شهادت امام جواد عليه السلام گفت: يكي از بارزترين ابعاد امامت، رهبري سياسي جامعه اسلامي است كه تنها در مدت كوتاهي در زندگي اميرالمؤمنين(ع) و امام حسن مجتبي(ع) تحقق و عينيت يافت؛ ولي ائمه معصومين(عليهم السلام) با وجود كنار بودن از مركز قدرت و دولت، همچنان نقش خود را در جامعه اسلامي، به‏ عنوان قطب سياسي و مركز آگاهي‏ بخش و مبدأ نهضت‏ ها و حركت‏ هاي انقلابي و عامل فشار براي جلوگيري خلفا در روند سياسي موجود از انحراف بيش‏تر، ايفا نمودند.

 

وي در پايان با اشاره به اول ذي الحجه سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: بركت اين ازدواج، عمري به گستردگي آفتاب دارد؛ هم‏چنان ‏كه ياد و نام آن در تاريخ براي هميشه ماندگار شد كه امروز نيز جهان از پرتو انوار رحمت و عنايت تنها باقيمانده از دامان حضرت زهرا(س) زندگي مي ‏كنند.

 

انتهاي پيام/20


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads