کد خبر: 82209 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 ژوئن 2015 - 15:42

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

آغاز فعالیت 1100 روحانی مبلغ در گیلان

معاون فرهنگی مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از آغاز فعالیت یک‌هزار و 100 روحانی مبلغ از قم و این استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام سید حسین گل‌میرزاده پیش از ظهر امروز در جریان آغاز فعالیت مبلغان اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و 100 روحانی وارد گیلان شدند که یک‌سوم اینها اعزامی از حوزه علمیه قم و بقیه بومی این استان هستند.

وی با بیان اینکه مبلغان از امروز همزمان با ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز کردند، تصریح کرد: مبلغان به مناطق روستایی و شهری اعزام می‌شوند و در تمام مساجد و اداره‌ها حضور می‌یابند.

معاون فرهنگی مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان 2 هزار و 800 مسجد این استان را آماده حضور مبلغان عنوان کرد و گفت: روحانیون مبلغ در مساجد و اداره‌ها مستقر می‌شوند.

وی برپایی نماز جماعات را یکی از فعالیت‌های مبلغان ذکر کرد و افزود: برپایی نماز جماعات یکی از خواسته‌های مهم مردم گیلان در نقاط مختلف است که در ماه مبارک رمضان با حضور مبلغان این اقدام انجام می‌شود.

گل‌میرزاده با اشاره به وجود 45 خانه عالم در گیلان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بیش از 200 خانوار را زیرپوشش تبلیغ قرار دهیم نیاز به 200 خانه عالم است.

وی درباره اسکان مبلغان روحانی در روستاها اظهار کرد: مردم خانه‌های خود را در اختیار روحانیون قرار می‌دهند و با حمایت آنها می‌توانیم روستاها را زیرپوشش تبلیغ قرار دهیم.

این مسئول یادآور شد: برخی روحانیون بومی هستند و در منازل خود ساکن می‌شوند و برخی دیگر نیز توسط مردم اسکان داده شده و تعدادی نیز ساکن خانه‌های عالم هستند.

وی ماه مبارک رمضان را دارای برکات زیادی دانست و متذکر شد: امیدواریم با فعالیت مبلغان بتوانیم تبلیغات دینی را در تمام روستاها و شهرها داشته باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/39


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads