کد خبر: 81594 - تاریخ: جمعه، 12 ژوئن 2015 - 00:17

طایفه هوت رخشانی

سریال شمعدونی؛ پیشرفت فرهنگی یا پسرفت؟؟؟

دایی خانواده به شدت زن ذلیل است و جرات مخالفت با همسرش را ندارد و همسرش نیز دائم در حال بی احترامی به شوهر وخانواده شوهرش است!!!حتی از بی ادبی های پسرش لذت هم می برد!!!!

به گزارش خوبانطایفه هوت رخشانی شهرستان دلگان نوشت:

این شب ها شاهد پخش سریالی از شبکه سه سیما هستیم به اسم «شمعدونی» ساخته ی «سروش صحت» اما هرچه به این فیلم نگاه می کنم بلکه چیزی از زندگی اسلامی در آن بیابم و به فرزندانم بیاموزم کمتر به نتیجه می رسم.

اوایل شاید خوشحال بودم از پخش سریال به جهت طنز بودنش اما بعد از یک هفته مداومت متوجه شدم که این سریال به ظاهر طنز سمی است که آهسته آهسته کارگردان به حلقوم مخاطب می ریزد ومخاطب خود نیز از نوشیدن آن لذت می برد.

 

شمعدونی

 

سریال حول محور یک خانواده می گردد اما خانواده ای که هیچ یک احترام یکدیگر را نگه نمیدارند!!!! به ظاهر بخاطر کارهای اشتباهشان از هم عذر خواهی می کنند اما در واقع کارها ی بسیار ناپسندی انجام می دهند بدون اینکه کسی معترض شود، فرزند کوچک خانواده کودکی است حقه باز که پنهانی به صحبتهای بزرگ ترها گوش می دهد و خبر چینی می کند وبه بزرگ تر از خود احترام نمی گذارد وحتی آنها را به اسم کوچک صدا میزند بدون بکار بردن لفظ آقا یا خانم!!!!

دایی خانواده به شدت زن ذلیل است و جرات مخالفت با همسرش را ندارد وهمسرش نیز دائم در حال بی احترامی به شوهر وخانواده شوهرش است، حتی از بی ادبی های پسرش لذت هم میبرد!!!!

مرد خانواده فردی دست و پا چلفتی و خنگ به تصویر کشیده شده که حتی پسرش هم نمی تواند به اوتکیه کند ومشکلاتش را همراه با پدر حل نماید، همه در کار هم دخالت میکنند و هیچ کس حریم خصوصی افراد را رعایت نمیکند.

آقای سروش با زیرکی تمام توانسته خیلی از آداب اسلامی را در این سریال زیر سوال ببرد بدون اینکه کسی معترض شود، البته این کارگردان اولین بار نیست که از این دست سریالهای ضد اخلاقی می سازد نمونه اش ساختمان پزشکان که به شدت این دوسریال از لحاظ ضد ارزشی بودن و القای بعضی از بی اخلاقی ها به هم شباهت دارند.

سوال اینجاست تلویزیون این رسانه جمعی که چشم میلیونها کودک و جوان و خانواده به آن دوخته شده به امید دیدن برنامه ای خوب و یادگیری مسائل مهم زندگی چرا باید اینگونه عمل کند؟ چرا کارگردان های ارزشی ما در بیکاری به سر می برند اما آقای صحت که در برنامه خندوانه میگوید من فقط به جوک های بد می خندم واز آنها لذت میبرم! باید سریالی بسازد که تخم بی ادبی و بی احترامی را در خانواده ها بکارد؟

این سریال حتی پا را فراتر نهاده و ارزش های اسلامی را هم بی ارزش جلوه میدهد، مانند نگهداری حیوان خانگی وسخن چینی وغیبت وتمسخر که از طرف دین اسلام به شدت نهی شده است!!!!!

به کدام سمت درحال حرکتیم؟
پیشرفت فرهنگی زیر سایه اسلام یا پسرفت فرهنگی ؟

 

انتهای پیام/27


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads