کد خبر: 80654 - تاریخ: دوشنبه، 1 ژوئن 2015 - 11:49

بازتاب‌های بازگشت شهدای غواص؛

تحلیل زیرآبی رفتن رسانه‌های غربی برای مصادره 175 غواص شهید

رسانه‌ها و افراد مخالف و معاند انقلاب اسلامی همیشه منتظر یک فرصت هستند که به اعتبار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کنند تا از ضریب اعتقادی مردم به این نظام کم کنند. خبر ورود پیکرهای مطهر 175 غواص شهید بهانه‌ای شد تا این رسانه‌ها دوباره فرماندهی جنگ را زیر سوال ببرند و شبهه‌افکنی و تخریب فرماندهان ایرانی را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خوبان، چندی پیش پیکرهای ۱۷۵ غواص شهید وارد کشور شدند؛ این شهدا در عملیات کربلای۴ در دی‌ماه 1365 با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیده و زنده به گور شده بودند، عملیاتی که رزمنده‌ها با خاطرات تلخی از آن یاد می‌کنند. با نظر به اینکه حدود 30 سال از شهادت این غواصان رزمنده می‌گذرد، اما انتشار خبر نحوه شهادت این رزمنده‌ها موجب بروز واکنش‌های مختلفی از رسانه‌های معاند تا مردم عادی در فضای سایبر گردید.

با وجود اینکه در هشت سال دفاع مقدس با توجه به تدبیر فرماندهان و غیرت‌ورزی رزمنده‌ها یک وجب از خاک کشور در تصرف دشمن بعثی قرار نگرفت و عملیات‌ غرورآمیز زیادی مانند «فتح المبین» و «بیت‌المقدس» در این دوران انجام گرفت، اما در بعضی از عملیات مانند کربلای 4 به دلایل مختلف فتحی صورت نگرفت.

کربلای 4 و خیانت‌های شیطان بزرگ

عملیات کربلای چهار در دی ماه 1365 در شرایطی انجام شد که از نظر اجتماعی مردم ایران منتظر یک پیروزی بزرگ و سرنوشت‌ساز و در نهایت پایان جنگ بودند. این جو عمومی که به‌ویژه بعد از عملیات بزرگ والفجر 8 و فتح فاو ابعاد روانی ویژه‌ای پیداکرد، سبب هجوم بی‌نظیر نیروهای مردمی به سمت جبهه‌ها شد که در تاریخ 8 ساله جنگ تحمیلی تنها در برهه عملیات «فتح‌المبین» در سال 61 نمونه داشت.

1در عملیات کربلای 4 مردم ایران منتظر یک پیروزی بزرگ و سرنوشت‌ساز و در نهایت پایان جنگ بودند

این عملیات با رمز «محمد رسول الله» (ص) در محور «ابوالخصیب» به صورت گسترده به فرماندهی سپاه انجام شد. در این عملیات ابتدا حدود ۱۵‌هزار نفر از نیروهای ایرانی به رهبری گروهی از تکاوران و غواصان، نیمه جنوبی دجله و نیمه شمالی اروندرود را پشت‌سر گذاشتند و با گذر از جزیره‌های «ام‌الرصاص»، «ام‌البابی»، «قطعه ۲» و «سهیل» به خاک عراق وارد شده و خط دفاعی حد فاصل سپاه سوم عراق در شرق «بصره» و سپاه هفتم در منطقه نزدیک شبه‌جزیره «فاو» را شکستند. بعد از آن حمله حدود ۶۰‌ هزار نیروی سپاه و بسیجی ایران به سمت مواضع عراق در ساحل شرقی «اروند رود» ادامه یافت.

2هواپیماهای جاسوسی آواکس ارتش آمریکا یکی از اصلی‌ترین عوامل کمک به ارتش رژیم بعثی عراق در مواجه با رزمنده‌های ایرانی بود

 

نیروهای بعثی با کمک مستقیم آمریکایی‌ها در انتقال اطلاعات مربوط به تحرکات نظامی ایرانی‌ها که توسط هواپیماهای جاسوسی آواکس و تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده بود، خود را برای این عملیات آماده کرده بودند و موانع بسیار قوی طبیعی و مصنوعی از جمله مسدود کردن، حفر کانال در معبر اصلی محور و پر کردن آن با مازوت برای زمینگیر کردن نیروهای ایرانی ایجاد کرده بودند؛ نیروهای عراقی برای از بین بردن رزمنده‌ها فقط از سلاح‌های مستقیم و توپخانه بهره نبردند بلکه هواپیما‌ها و هلیکوپترهای مسلح را هم علیه نیروهای بی‌سرپناه و آشکار در منطقه به‌کار گرفتند و بخش زیادی از نیروهای آب خاکی ایران را غرق کردند که در نهایت با مشخص شدن تلفات سنگین نیروهای خودی، عملیات متوقف شد.

بهانه‌ای برای حمله به فرماندهان دفاع مقدس

رسانه‌ها و افراد مخالف و معاند انقلاب اسلامی همیشه منتظر یک فرصت هستند که به اعتبار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کنند تا از ضریب اعتقادی مردم به این نظام کم کنند. خبر ورود پیکرهای مطهر 175 غواص شهید به همراه دیگر شهدای تازه تفحص شده بهانه‌ای شد تا دوباره در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی فرماندهی جنگ را زیر سوال ببرند و شبهه‌افکنی و تخریب فرماندهان ایرانی را در دستور کار خود قرار دهند.

 3 4بی‌بی‌سی فارسی همیشه محور بدبینی به مسئولان نظام را محور کار خود قرار داده است

 

تمرکز بر عملکرد فرماندهان عالی‌رتبه جنگ و القای ناتوانی و ضعف فرماندهان در کربلای 4 یکی از اصلی‌ترین محورهای حمله به فرماندهان دفاع مقدس در این ایام بود و این موج رسانه‌ای به دنبال برپایی «مصیبت‌خوانی» برای این غواصان شهید بود تا با گرفتن «اشک» از مردم ایران، شرایط بدبینی و حتی نفرت از مسئولین نظامی و سیاسی را فراهم کند.

5بعضی افراد مخالف و معاند نظام در هر فرصتی به دنبال زیر سوال بردن فرماندهان نظامی دفاع مقدس هستند

اقدامات جاسوسی عوامل نفوذی دشمن مثل منافقین، کمک برخی گروه‌های سیاسی معاند داخلی و از همه مهم‌تر پشتیبانی‌های اطلاعاتی دولت‌‌های غربی به‌ویژه آمریکا در رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی فارسی و… هیچ‌گاه گفته نمی‌شود و همیشه این نوع رسانه‌ها به دنبال مقصر نشان دادن مسئولین کشور در قبال جنایت‌هایی مانند همین ۱۷۵ غواص شهید هستند. این در حالی است که اسناد متقن و معتبر بین‌المللی از جمله اظهارات «عدنان خیرالله» وزیر دفاع وقت عراق پس از عملیات کربلای 4 و بعضی مسئولین آمریکایی، یکی از دلایل اصلی لو رفتن عملیات کربلای 4 را انتقال اطلاعات مربوط به عملیات توسط سرویس جاسوسی آمریکا به عراق و هم‌چنین همکاری جریان‌های سیاسی معاند داخلی برای جاسوسی نظامی و جمع آوری اطلاعات از تحرکات نیروهای ایرانی عنوان می‌کند.

تکریم شهدایی که همیشه پرچم‌شان برافراشته است

بعد از موج رسانه‌ای نه چندان قوی تخریب فرماندهان ایرانی در رسانه‌های مخالف و معاند انقلاب اسلامی، موج بسیار قوی در فضای سایبر به خصوص شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، وایبر، تلگرام، واتس آپ، لاین و اینستاگرام در جهت تکریم این شهدای غواص به راه افتاد. در شبکه‌های اجتماعی کاربران با ساخت هشتگ‌های #دست بسته، #١٧٥، #سلام_بر۱۷۵غواص_شهید و…عکس‌ها، طرح‌های گرافیکی، شعر و دل‌نوشته‌های منتشر شده خود را با هم به اشتراک گذاشتند تا یاد شهدای غواص را گرامی دارند.

6 7تصویرسازی بعضی از کاربران برای ادای احترام به 175 غواص شهید در عملیات کربلای 4

 

حتی هنرمندانی مانند مهدي پاكدل، مهراب قاسم‌خاني، رسول صدرعاملي، عارف لرستاني، داريوش فرضيايي، علي صالحي و… با دل‌نوشته و ارسال عكس و عكس‌نوشته احساسات و عواطف خود را نسبت به بازگشت سربازان وطن بيان كرده‌اند.

 

8 9دو یادبود از خیل عظیم ادای احترام کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

یکی از پربیننده‌ترین متن‌هایی که در روزهای گذشته مطرح شد، مربوط به «سمیه شادکام» درباره کوچکترین عمویش، «مسعود شادکام» بود که به همراه عکس او در فیسبوک منتشر کرد؛ عموی کوچکش که در سن و ‌سال کم به همراه چهار پسرعموی دیگرش در کربلای چهار جنگید و شهید شد.

10دل‌نوشته «سمیه شادکام» برای عموی شهیدش «مسعود شادکام» که در سن و ‌سال کم به همراه چهار پسرعموی دیگرش در کربلای چهار جنگید و شهید شد

اینها فقط نمونه‌ای از حجم زیاد متن‌ها و نظرهایی است در شبکه‌های مجازی منتشر و دست به دست شد تا نشان دهد که هنوز ایرانی‌ها با هر نگرش فکری، چه در داخل و چه حتی خارج کشور، سوگوار شهدای جنگ تحمیلی بوده و رشادت‌های رزمندگان در جبهه‌های دفاع از میهن خویش را فراموش نمی‌کنند. این امر نشان می‌دهد که اگر شجاعت این قهرمانان ملی و دینی با ابزارهای مختلف هنری مانند رمان، نقاشی،  فیلم سینمایی و… به تصویر کشیده شود، به طور قطع نسل جوانان و نوجوانی که این دلاوری‌ها را برای استقلال و امنیت کشور خود ندیده است، بیشتر در مقابل جریان رسانه‌ای معاند انقلاب اسلامی واکسینه می‌شوند و مثل همیشه طرح‌های دشمن علیه خود را ناکام می‌گذارد.

منبع: مشرق

انتهای پیام/49

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads