کد خبر: 79869 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 می 2015 - 12:25

ریاض: آماده اعلام مجدد آتش‌بس در یمن هستیم/

ده ها نظامی سعودی در حمله نیروهای یمنی کشته و زخمی شدند

قبایل یمنی ساکن دو منطقه «الظاهر و شدا» بیش از 40 موشک کاتیوشا و 50 گلوله خمپاره به سمت 6 پایگاه‌ها نظامی عربستان در مناطق مرزی در شمال غربی صعده شلیک کردند که در پی آن ده ها نظامی سعودی کشته و زخمی شدند.

به گزارش خوبان، عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فروردین آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

26 نظامی سعودی در حمله نیروهای یمنی کشته و زخمی شدند

در حمله روز گذشته نیروهای قبایلی یمنی به یک پاسگاه مرزی عربستان در استان نجران 11 نظامی سعودی کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

روز گذشته قبایل یمنی ساکن دو منطقه «الظاهر و شدا» بیش از 40 موشک کاتیوشا و 50 گلوله خمپاره به سمت 6 پایگاه‌ها نظامی عربستان در مناطق مرزی در شمال غربی صعده شلیک کردند و پس از آن به یک پاسگاه مرزی سعودی ها حمله کردند.

نظامیان سعودی قبل از رسیدن نیروهای قبایلی یمنی این پاسگاه را تخلیه و پابه فرار گذاشتند.

یمنی‌ها این حمله را در پاسخ به حملات توپخانه‌ای سعودی‌ها انجام دادند و دو روز قبل هم یک نظامی سعودی را در نجران هدف قرار دادند.

سعودی‌ها با اذعان به این حمله مدعی شدند که تنها دو نظامی‌شان کشته شده‌اند، در همین حال تلویزیون المسیره یمن فیلم این حمله را منتشر کردند که می توانید در زیر آنرا مشاهده کنید.

 

ریاض: آماده اعلام مجدد آتش‌بس در یمن هستیم/ایران نباید در کنفرانس ژنو شرکت کند

«عبدالله المعلمی» نماینده عربستان در سازمان ملل از آمادگی این کشور برای اعلام مجدد آتش‌بس در یمن خبر داده است.

وزیر خارجه عربستان سعودی چهارشنبه هفته گذشته در یمن اعلام آتش‌بس ۵ روزه کرده بود. بنا بر اعلام سازمان ملل، بحران یمن از ابتدای آغاز حملات ائتلاف کشورهای منطقه در این کشور تاکنون ۱۶۰۰ کشته برجای گذاشته که بیش از نیمی از آنها غیرنظامی بوده‌اند.

المعلمی در ادامه اظهاراتش شرکت ایران در کنفرانس ژنو درباره یمن را غیرضروی دانست و گفت که می‌تواند تضمین کند ایران به این کنفرانس دعوت نمی‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/149


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads