کد خبر: 76289 - تاریخ: دوشنبه، 6 آوریل 2015 - 14:53

حجت الاسلام کیماسی در گفتگو با خوبان خبر:

تیم مذاکره کننده می توانست قوی تر ظاهر شود/ نباید به طرف مقابل اجازه سواستفاده از واژه های چندپهلو را داد

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد رشت گفت: امروز آمریکا غیر از تحریم هیچ حربه دیگری برای فشار به ایران ندارد. پس مطمئنا به راحتی دست از این سلاح استراتژیک بر نمی دارد.

به گزارش خوبان: سرانجام پس از 9 روز رایزنی فشرده در لوزان سوئیس، مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 با صدور بیانیه مشترک پایان یافت. به همین مناسبت خبرنگار ما گفتگویی را با حجت الاسلام احمد کیماسی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد رشت ترتیب داد تا نظر وی را در این خصوص جویا شود.

خوبان خبر: با توجه به این که تعهدات ایران در این توافق نامه قطعی و تعهدات طرف مقابل همگی به صورت مشروط می باشد، آیا چنین توافقی را می توان خوب ارزیابی نمود؟

چیزی که در این مذاکرات خوب بود، اثبات حقانیت ملت ایران در برخورداری از انرژی هسته ای است که بالاخره دنیا در برابر ایران سر تسلیم فرود آورد و حق مسلم ما را به رسمیت شناخت. فراموش نکنیم که رئیس جمهور آمریکا می خواست آن بلایی را که سر کشور لیبی آورد، سر برنامه هسته ای ایران بیاورد. ولی نتوانست و ایران پیروز میدان بود. اما بقیه توافقات خوشبینانه نیست و هر گونه تفسیر به رای دشمنان ممکن است و فقط می شود گفت که دیوار تحریم های ظالمانه ترک خورده است.

 

کیماسی

 

خوبان خبر: در برابر چنین توافقی آیا تیم هسته ای نباید وسواس بیشتری در ادامه کار داشته باشد؟

تیم مذاکره کننده می توانست قوی تر ظاهر شود. البته تا 10 تیر ماه فرصت هست و نباید به طرف مقابل اجازه سواستفاده از واژه های چند پهلو و تفسیر به نفع داد. چنان چه مسئولان ایرانی صحبت از لغو تحریم ها می کنند اما غربی ها حرف از تعلیق می زنند و این مورد پسند ملت ایران نیست و با منویات مقام معظم رهبری هم منافات دارد.

خوبان خبر: با توجه به اظهار نظر دوباره رئیس جمهور آمریکا در خصوص این که « ما همچنان همه گزینه ها را بر روی میز داریم اما گزینه دیپلماسی بهتر است» آیا در یک توافق خوب، این چنین گفتمانی قابل پذیرش است؟

این زبان تهدید و قلدرمابانه است و در یک مذاکرات برابر نمی گنجد. اوباما باید بداند دوران عهدنامه ترکمنچای و گلستان گذشته است. زمانی که یک طرف ضعیف بود و دیگری قوی و هر چه قوی می گفت باید به کرسی می نشست. اما امروز ایران اسلامی با رهبری مقام عظمای ولایت و حمایت مردمی با موضع قدرت وارد عرصه مذاکرات جهانی شده و اگر به جای 5+1 ، 5+5 هم باشد ما هراسی نداریم. چون جبهه ما حق است.

خوبان خبر: آیا این توافق بار دیگر این موضع را تقویت نمی کند که ایران همیشه به دنبال یک توافق خوب است؟

این توافق به عنوان گام اول خوب بود. اما این که فکر کنیم غرب به ما امتیاز داده، اشتباه است. ما داریم حقوق محبوسه خود را آزاد می کنیم. هیچ گلی به سر ما نزده است. ما خیلی طلبکاریم و البته باید پایداری و استقامت بیشتری نشان دهیم و در هیچ عرصه ای از خود ضعف نشان ندهیم و در آخر، به عرض مردم قهرمان ایران می رسانم که اگر توفیقاتی در مذاکرات به دست آوردیم مرهون رهبری های داهیانه رهبر فرزانه و حمایت ملت ایران بوده و کسی حق ندارد به نام خودش پیروزی های این مردم را مصادره کند و به نام یک جناح خاص، ثبت و ضبط نماید.

عرض دیگر این که آمریکا دشمن ماست و دشمن همواره در صدد ضربه زدن است. امروز آمریکا غیر از تحریم هیچ حربه دیگری برای فشار به ایران ندارد. پس مطمئنا به راحتی دست از این سلاح استراتژیک بر نمی دارد . مگر خودمان در میدان اقتصاد مقاومتی و تولید و تلاش، تحریم ها را بی اثر کنیم.

 

انتهای پیام/84


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads