کد خبر: 74822 - تاریخ: جمعه، 20 مارس 2015 - 17:19

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقداد در گفتگو با خوبان خبر:

اختصاص 8میلیارد ریال اعتبار برای طرح های اقتصاد مقاومتی/ اشتغال 95 نفر در سال 93

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقداد رشت در خصوص دستاردهای سپاه ناحیه مقداد در عرصه اقتصاد مقاومتی در سال 93 گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بالغ بر 8 میلیارد ریال اعتبار در 13 عرصه اقتصاد مقاومتی به بسیجیان اختصاص داده شد.

به گزارش خوبان: سرهنگ سعدی کریمی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقداد رشت در خصوص دستاردهای سپاه ناحیه مقداد در عرصه اقتصاد مقاومتی در سرهنگ کریمی مسئول بسیج سازندگی سپاه مقداد رشتسال 93 به خبرنگار ما گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بالغ بر 8 میلیارد  ریال اعتبار در 13 عرصه اقتصاد مقاومتی از جمله شیلات، مرغ محلی، ماکیان، صیفی جات، دامداری، زنبورعسل و صنایع دستی به بسیجیان اختصاص داده شد.

وی افزود: بالغ بر 95 نفر در این طرح مشغول به کار شدند.

سرهنگ کریمی طرح هجرت دانش آموزی با همکاری ادارات آموزش و پرورش سه بخش خمام، خشکبیجار و لشت نشاء را از دیگر فعالیت های جهاد سازندگی سپاه مقداد در سال 93 برشمرد و تصریح کرد:  در این سه بخش 13 مدرسه با کمک 60 دانش آموز مرمت و رنگ آمیزی شد و به همین منظور 9 میلیون تومان هدیه به این دانش آموزان تقدیم شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دو گروه جهادی با 45 عضو برای مرمت و بازسازی مسجدی در یکی از روستاهای بخش خمام به مدت 7 روز مشغول به کار شدند.

سرهنگ کریمی با اشاره به برگزاری حلقه های صالحین یک روزه با شرکت 900 نفر درسال 93 گفت: این حلقه ها در عرصه های محرومیت زدایی همچون کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، پاکسازی ساحل، غبار روبی مزار شهدا، مسکن محرومین و کمک های امداد رسانی مشارکت داشتند.

وی در ادامه به ساخت مسکن محرومین اشاره کرد و اظهار داشت: با کمک خیرین، سپاه ناحیه مقداد و کمیته امداد در سال 93، شش خانه تحویل صاحبان آن گردید و 2 خانه دیگر نیز در سال 94 در بخش لشت نشاء تحویل داده خواهد شد.

سرهنگ کریمی اضافه کرد: با برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در 13 عرصه ، محصولات تولیدی اقتصاد مقاومتی را به نمایش گذاشتیم که با استقبال مردم مواجه شود.

وی با بیان این مطلب که 15 میلیون تومان از طرف قرارگاه سازندگی سپاه قدس گیلان برای تعمیر مسجد روستای شهرستان خشکبیجار در نظر گرفته شد گفت: برای ساخت مسجد روستای بالامحله شیجان خمام نیز 40 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده و این طرح هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم که در سه ماهه اول سال 94 به اتمام برسد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقداد به توان بالای بسیجیان در عرصه های مختلف اشاره نمود و یاد آور شد:  ما این استعداد راداریم که با قیمت بسیار پایین تر و با بسیجیان تحصیل کرده، پروژه های عمرانی را با کیفیت و قوت بالا انجام دهیم.

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا از ظرفیت بسیج سازندگی به صورت بهینه استفاده شده است یا خیر گفت: اگر با قوت بیشتری از بسیج سازندگی حمایت شود، بسیجیان به راحتی می توانند در عرصه های مختلف خود را نشان دهند.

وی با بیان این که ما صاحب مردمی بسیار خیر و نیکوکار هستیم گفت: هر وقت که برای ساخت مسکن محرومین از مردم نیکوکار تقاضای کمک کرده ایم، با روی گشاده به ما پاسخ مثبت داده اند.

انتهای پیام/19


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads