کد خبر: 74560 - تاریخ: شنبه، 14 مارس 2015 - 11:14

امام جمعه خمام:

راه درست راه شهیدان است که همیشه زنده اند نه راه اجداد آتش پرستمان که مرده اند

حجت الاسلام عاشوری با انتقاد از برنامه های چهارشنبه آخرسال گفت: يک سنت خرافي هرقدر هم که سابقه داشته باشد، منطقي و مقدس نمي شود. لذا برنامه‌هاي چهارشنبه سوري در فرهنگ اسلامي ما معنا ندارد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام، با اشاره به روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره)، عمده فعالیت های بنیاد شهید را احياء و حفظ و ترويج فرهنگ شهادت طلبي، زنده نگه‌داشتن ياد شهيدان و تجليل و تکريم از خانواده‌‌هاي معظم آنها نامید و افزود: هدف از تشكيل اين نهاد انقلابى، صيانت از خانواده‏ هاى محترم شهداى بزرگوار انقلاب اسلامى بود که قبل از آن هم اين کار از سوي حضرت امام خميني(ره) سابقه داشته است.

 

وی با بیان این که ياد شهيدان براي هميشه بايد زنده بماند گفت: راه درستي که همه ما بايد در پيش بگيريم راه اين شهيدان است که هميشه زنده اند؛ نه راه اجداد آتش‌پرست قبل از اسلام‌مان که مرده اند.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به سنت چهارشنبه سوری گفت: يک سنت خرافي هرقدر هم که سابقه داشته باشد، منطقي و مقدس نمي شود. لذا برنامه‌هاي چهارشنبه سوري در فرهنگ اسلامي ما معنا ندارد. اگر مي‌خواهيد به چيزي افتخار کنيد، به ايثار و فداکاري و جانفشاني شهداي گرانقدرمان افتخار کنيد.

 

خطیب جمعه خمام انجام دادن برخي از اعمال سخيف چهارشنبه سوري را سنت غلطي نامید که از نياکان گذشته باقي مانده است و تصریح کرد: این سنت ها کاري است که نه انجامش نفعي به حال انسان دارد و نه ترک آن ضرري به حال او. علاوه بر اينکه موجب ترس و دلهره در دل مردم هم مي شود.

 

امام جمعه خمام

 

وی با تشبیه میز مذاکرات سیاسی به میز شطرنج گفت: عمو ماً ميز مذاکرت سياسي را به ميز بازي شطرنج تشبيه مي کنند. شايد به خاطر اين باشد که چون در بازي شطرنج، هر يک از حريفان تمام حرکات خود و حريف را يادداشت مي کنند تا بعد از بازي، هم به تجزيه و تحليل کارهاي خود بپردازند و احياناً اگر اشتباهي بوده، ديگر تکرار نکنند؛ و هم اگر طرف مقابل، ميز بازي را بهم ريخت و يا جِر زني کرد؛ افراد منصف بتوانند برنده و بازنده واقعي را مشخص کنند.

 

امام جمعه خمام با تاکید بر لزوم آماده سازی مستندات لازم از سوی تیم هسته ای کشورمان اظهار داشت: لازم است طرف ايراني، مستندات لازم را براي آگاه‌سازي افکار عمومي آماده‌ سازد تا ديگر آمريکا نتواند ايران را عامل شکست مذاکرات معرفي کرده و به همين بهانه بر تشديد تحريم هاي بين المللي بيفزايد.

 

انتهای پیام/89


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads