کد خبر: 73524 - تاریخ: جمعه، 27 فوریه 2015 - 18:26

در خطبه های نماز جمعه خمام:

حجت الاسلام عاشوری: خرج کردن برای تربیت اسلامی هزینه نیست؛ سرمایه گذاری است

امام جمعه خمام گفت: وقتي که به فرمايش نبي مکرّم اسلام(ص) هدايت يک نفر بالاتر از همه آن چيزهايي است که آفتاب بر آن مي‌تابد، ديگر خرج کردن براي تربيت اسلامي، هزينه نخواهد بود، بلکه بهترين سرمايه‌گذاري است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام گفت: امر به تقوا گرچه از واجبات خطبه هاي نماز جمعه است ولي اختصاص به نماز جمعه ندارد؛ بلکه در همه جا بايد معيار ارزش و انتخاب افراد، تقوا باشد.

 

امام جمعه خمام با تبریک « روز امور تربيتي و تربيت اسلامي» به فرهنگیان، تربيت صحيح اسلامي را در پرتو محبت و دوستي با نبوت و امامت و آموختن قرآن، ميسّر دانست و افزود: وقتي که به فرمايش نبي مکرّم اسلام(ص) هدايت يک نفر بالاتر از همه آن چيزهايي است که آفتاب بر آن مي‌تابد، ديگر خرج کردن براي تربيت اسلامي، هزينه نخواهد بود، بلکه بهترين سرمايه‌گذاري است.

 

حجت الاسلام عاشوری با ابراز « اگر مسلمانان در سايه فرهنگ اسلامي قرار بگيرند براحتي مي توانند استکبار آمريکا را از پا درآورند» اظهار داشت: تقريباً تمام تنگه هاي مهم و استراتژيک دنيا در دست مسلمانان است. اگر مسلمانان بخواهند تجارت سلاح را بعنوان عامل ضد بشري از اين تنگه ها ممنوع کنند، همه شرکت هاي اسلحه سازي آمريکا ورشکست خواهند شد و ضربه بزرگي به اقتصاد اين کشور وارد مي شود.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به خشم آمریکایی ها از کمک ایران به عراق برای نابودی داعش گفت: وقتي آمریکایی ها مي بينند با وجود ايران، عراقي ها هيچ نيازي به آن ها ندارند، مي خواهند با تجهيز بيشتر داعش، به ‌نحوي عراقي‌ها را تنبيه کنند.

 

حجت الاسلام عاشوری در ادامه  به شهادت حضرت صدیقه کبری (س) در 13 جمادی الاول اشاره نمود و گفت: 13 جمادي الاول بنابه روايتي شهادت حضرت صديقة الکبري فاطمه زهرا(س) است که پس از رحلت پيامبر اسلام(ص) و غصب خلافت اميرالمؤمنين(ع) و ماجراي فدک و همينطور فعاليت هايي که در اين زمينه ها انجام داد و صدماتي که ديد، به شدت بيمار شدند و آنچنان غم و اندوه ايشان را فراگرفته بود که هيچ راه خلاصي از آنها جز بواسطه گريه نداشتند.

 

وی علت گریه های حضرت زهرا (س) را گمراهی امت عنوان کرد و افزود: همه گريه هاي حضرت صرفاً به خاطر ارتحال پيامبر(ص) نبوده چون بعد از بشارتي که پيامبر(ص) به حضرت داده بودند مبني بر اينکه «تو اولين کسي هستي که از خاندانم به من ملحق مي شوي»، حضرت خوشحال شدند و منتظر رسيدن آن روز بودند. لکن از گمراهي امت غصه دار شدند. از غصب حقوق حقّه خاندان پيامبر(ص) و اهل بیت(ع) گريه مي کردند از مظلوميت علي(ع) مي ناليدند که يار و ياوري ندارد و اينکه برخي از همسران پيامبر(ص) با دشمنان اسلام ملاقات مي کنند! و کساني بعد از پيامبر(ص) مصدر امور را به دست گرفته اند که دغدغه دين پيامبر را ندارند؛ بلکه در صدد تثبيت و گسترش عرب بودن خود هستند.

 

امام جمعه خمام در پایان خاطرنشان کرد: قرآن کريم، صريحاً افتخارات جاهلي را رد نموده و ملاک را در تقوي قرار داده است. «ان اکرمکم عندالله اتقکم» (حجرات/13). يعني«به درستي که گرامي ترين شما نزد خداوند، پرهيزگارترين شماست».

 

انتهای پیام/93


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads