کد خبر: 70775 - تاریخ: یکشنبه، 25 ژانویه 2015 - 12:42

وزیر ارشاد دولت دهم در گفتگوی اختصاصی با خوبان خبر:

دولت مردان در رفتار با مقامات آمریکایی بیشتر دقت کنند/ مردم به نتیجه مذاکرات خوش بین نیستند

این استاد دانشگاه سفر ظریف به فرانسه همزمان با توهین نشریه فرانسوی را بسیار عجیب توصیف کرد و ادامه داد: در شرایطی که عواطف و احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان جریحه دار شده است، همزمانی این سفر بازتاب خوبی نداشت.

به گزارش خوبان: دکتر سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص توهین نشریه فرانسوی به سید محمد حسینیساحت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: این نشریه برای نخستین باری نیست که این توهین را انجام می دهد. چندین مرتبه پیش از این و حتی در دوران پیروزی انقلاب در سال 1979، کاریکاتورهایی را از حضرت امام در این نشریه درج کردند.

 

وی تصریح کرد: در گذشته هم چندین مرتبه این نشریه باعث جریحه دار شدن احساسات مسلمانان شده بود.

 

حسینی این نشریه را یکی از مراکزی دانست که از پیامبر قداست زدایی می کند و گفت: این نشریه کاملا مورد حمایت سران غربی است.

 

وی علت موضع گیری امام خمینی (ره) علیه سلمان رشدی را، اطلاع ایشان از ادامه دار بودن این جریان اعلام کرد و گفت: حضرت امام می دانستند که این قضیه موردی نیست و این جریان در ادامه هم چنین جسارت هایی را به مسلمانان روا می دارد.

 

این استاد دانشگاه سفر ظریف به فرانسه همزمان با توهین نشریه فرانسوی را بسیار عجیب توصیف کرد و ادامه داد: در شرایطی که عواطف و احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان جریحه دار شده است، همزمانی این سفر بازتاب خوبی نداشت.

 

وی با بیان این که مسلمانان از ما انتظار دارند که در خط مقدم دفاع از ارزش های اسلامی باقی بمانیم گفت: در چنین شرایطی اگر این سفر انجام نمی شد بسیار بهتر بود. انتظار می رود که دولتمردان در این قضایا دقت بیشتری داشته باشند.

 

وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به ماجرای قدم زدن دو نفره ظریف و کری گفت: هنوز علامت سوال در ارتباط با این موضوع مطرح است در حالی که شعار مرگ بر آمریکا در ایران با شور و جدیت دنبال می شود.

 

حسینی این قدم زدن را بیانگر یک رفاقت و صمیمیت میان ایران و آمریکا توصیف کرد و گفت: این در حالی است که طرف غربی اصلا کوتاه نیامده و فقط ایران به تعهدات خود عمل کرده و آن ها اصلا تحریم ها را برنداشته اند.

 

این استاد دانشگاه به همدستی آمریکا با عربستان سعودی در جریان کاهش قیمت نفت برای ضربه زدن به اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که دقت بیشتری در رفتارهای دولتمردان با مقامات آمریکایی شود.

 

حسینی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر این که آینده مذاکرات ایران و گروه 1+5 را چگونه پیش بینی می کند اظهار داشت: تا کنون هیچ اقدامی که اعتماد مردم ایران جلب شود انجام نشده است. نظرسنجی نهادهای مختلف نشان می دهد خوش باوری که مردم در سال گذشته نسبت به مذاکرات داشتند اکنون وجود ندارد.

 

انتهای پیام/20


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads