کد خبر: 70774 - تاریخ: یکشنبه، 25 ژانویه 2015 - 11:59

در خطبه های نماز جمعه"

حجت الاسلام عاشوری: تا یک دهه آینده، ترکیب جمعیتی اروپا به نفع مسلمانان تغییر می کند

خطیب نماز جمعه خمام تاکید کرد: پيش‌بيني‌هاي متعدد حکايت از آن دارد که تا يک دهه آينده، ترکيب جمعيتي قاره اروپا به نفع مسلمين تغيير مي‌کند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسگری (ع)، به سخنی از این امام همام اشاره نمود و گفت: ایشان می فرمایند: همواره نام خدا را به ياد آوريد و مرگ را فراموش نكنيد. پيوسته قرآن بخوانيد و بر پيامبر(ص) صلوات بفرستيد كه صلوات بر پيامبر(ص)، ده حسنه دارد.

 

وی هدف از اتفاقات اخیر در فرانسه را گسترش پروژه اسلام‌هراسي در قاره اروپا عنوان نمود و افزود: آنها نمي‌خواهند در اروپا کسي صداي اسلام را بشنود، همانطور که در صدر اسلام نمي‌خواستند.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به گرایش روز افزون مردم اروپا به اسلام ، به فراوانی نام « محمد» در سراسر جهان اشاره کرد و تصریح نمود: براساس آمار رسمي و علي‌رغم همه نفرت‌پراکني‌هاي غربي، نام زيباي پيامبر ما يعني «محمد» پرطرفدار‌ترين و پرتکرار‌ترين نام در همه جهان است.

 

خطیب نماز جمعه خمام تاکید کرد: پيش‌بيني‌هاي متعدد حکايت از آن دارد که تا يک دهه آينده، ترکيب جمعيتي  قاره اروپا به نفع مسلمين تغيير مي‌کند.

 

امام جمعه خمام در ادامه به نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اشاره نمود و تصریح کرد: ايشان در پيام خود، سير جنايات بي شمار غربيها در طول تاريخ را بر شمردند و ذهن جوانان اين مناطق را به انديشه واداشتند و فرمودند: «چرا وجدان عمومي در غرب بايد هميشه با تأخيري چند ده ساله و گاهي چند صد ساله بيدار و آگاه شود؟

 

حجت الاسلام عاشوری ادامه داد: دهها سال بعد از کودتاي 28 مرداد 32 عليه دولت ملي مصدق، اخيراً چند سال پيش به اشتباه خود اعتراف کردند. آنها از صدام و طالبان و داعش، حمايتها کردند ولي بعداً به جنگ با آنها برخواستند! گويا اصلاً توان تشخيص درست را ندارند و در اينکونه مسائل بسيار کودن هستند و سالها طول مي کشد تا بفهمند که چه غلطي کرده اند. خدا کند که لااقل نسلهاي بعدي غربيها، اشتباه اسلاف خود را تکرار نکنند.

 

امام جمعه خمام در پایان خطبه ها با اشاره به سالروز شهادت حاج ملامحمد خمامی در اوایل بهمن ماه، گفت: ايشان متولد خمام بودند که در سنين جواني به منظور کسب علوم ديني راهي نجف اشرف شدند و در زمان ناصرالدين شاه به گيلان بازگشتند و مدت‌ها در رشت به تبليغ دين و ارشاد مردم و اجراي احکام اسلامي پرداختند؛ و سال‌ها زعامت ديني مردم گيلان را بر عهده داشتند. پيکر ايشان در قبرستان وادي السلام نجف مدفون است.

 

انتهای پیام/21


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads