کد خبر: 69732 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 ژانویه 2015 - 16:13

رئیس شورای شهر خمام در گفتگو با خوبان خبر:

با هدف خدمت به مردم خمام وارد عرصه شورا شدم/ اعضای شورای شهر خمام هیچ اختلافی با هم ندارند/ شهرستان شدن خمام؛ شاید وقتی دیگر

اسماعیل احمد نیا در خصوص شهرستان شدن خمام گفت: در دولت جدید به دلیل سیاست های خاصی که دنبال می کند، تا به امروز هیچ بخشی به شهرستان تبدیل نشده است. اما این بدین معنا نیست که ما ناامید شده باشیم. لذا رایزنی هایمان را ادامه خواهیم داد.

به گزارش خوبان: اسماعیل احمد نیا در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 92، با کسب 1034 رای به شورای شهر خمام راه یافت.

او در شهریور ماه امسال و با شروع سال دوم فعالیت شورای چهارم، از سوی اعضای شورا، به عنوان رئیس جدید شورای اسلامی شهر خمام به مدت یک سال تعیین شد.

خبرنگار ما در گفتگو با ریاست جدید شورای شهر خمام، از او در خصوص برنامه های در حال اجرا و پیش روی شورا جویا شده است.

خوبان خبر: یک مقدار در خصوص شرح حال خودتان برایمان توضیح بفرمایید.

اسماعیل احمدنیا خادم مردم عزیز شهر خمام، متولد 22 بهمن سال 1342 در خواچکین خمام هستم.

یک فرزند پسر و دو فرزند دختر دارم.

مدرک کاردانی خود را در رشته نظامی از دانشگاه امام حسین (ع) دریافت کردم و افتخار این را دارم که جز خانواده شهدا هستم.

در طی سه سال و نیم حضور در جبهه های حق علیه باطل، به افتخار جانبازی نائل آمدم.

و پس از 30 سال خدمت صادقانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم عزیز خمام اینجانب را به عنوان یکی از اعضای شورای شهر انتخاب نمودند.

علاوه بر این هم اکنون، مسئولیت پایگاه مقاومت بسیج اصناف خمام را نیز برعهده دارم.

خوبان خبر: با چه هدفی وارد عرصه انتخابات شورای شهر خمام شدید؟

 بعد از سی سال خدمت در نظام، علاقه داشتم تا از تجربیات خود در جای دیگری استفاده کنم و هدفم از ورود در این عرصه چیزی جز رضایت خداوند متعال و خدمت به مردم خمام نبوده است. طبق فرمایش خداوند متعال، اگر می توانیم باید باری از دوش مردم برداریم.

خوبان خبر: آیا رویکرد شورای شهر خمام در دوران تصدی شما به عنوان ریاست شورای شهر، تغییر نموده یا شما نیز رویه سابق را دنبال می کنید؟

همان گونه که مستحضرید طبق قانون، انتخاب هیئت رئیسه هر شورا می بایست هر سال برگزار گردد و شورای شهر خمام نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و این انتخابات در پایان سال اول کاری شورای چهارم در تاریخ 12 شهریور سال جاری برگزار شد که با توفیق خداوند متعال و با عنایت همکاران محترم این مسئولیت نصیب بنده شد که بتوانم به عنوان رئیس شورا وظیفه خادمی مردم خمام را برعهده گیرم.

با این حال فرصت خدمت رسانی نصیب بنده و همکارانم شد تا بتوانیم با پرهیز از حاشیه پردازی و پرداختن به مشکلات مردم خمام اندکی در راستای وظیفه اصلی که بر دوشمان نهاده شده گام برداریم.

لذا تلاش نمودیم تا کارهایی که از سال قبل آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده را به پایان برسانیم.

اسماعیل احمد نیا

خوبان خبر: تعامل شما با سایر اعضای شورای شهر چگونه است؟

خوشبختانه هیچ گونه شکاف و اختلافی بین اعضاء وجود ندارد. البته اختلاف سلیقه در همه جا هست اما این که از گوشه و کنار شنیده می شود اعضای شورای شهر خمام با هم اختلاف دارند، شایعه ای بیش نیست.

خوبان خبر: مهم ترین اقداماتی که در دوران ریاست شما بر شورای شهر خمام انجام شده را تشریح نمایید.

لوله گذاری فاضلاب در چندین نقطه شهر از جمله در کوچه غزالی به طول70 متر، در کوچه رستگار به طول 100 متر و در کوی فرهنگیان به طول 350 متر انجام گرفته است.

آسفالت کوچه شهید قربانی (جنب بانک سپه) و کوچه شهید صادقی( پشت اداره پست) مجموعا به طول 5500 متر.

موزاییک کاری طرفین بلوار معلم خیابان بوعلی.

روشنایی (چراغ معابر) خیابان تختی و خیابان بوعلی مجموعاً به طول 25 متر.

همچنین در این مدت 80 دستگاه ماشین 10 تن شن رایگان به مردم تحویل داده شده است.

از جمله دیگر پروژه های در دست احداث، پروژه پارک جنب استخر شهرداری خمام است که در زمینی به متراژ 2000 مترمربع در حال ساخت می باشد.

این پروژه که از مدتی قبل شروع شده بود، در حال حاضر نیز حدود 50 درصد پیشرفت داشته و دیوارکشی آن انجام شده. با توجه به کمبود فضای تفریحی در شهر و رشد روزافزون جمعیت شهری، احداث این پارک یک ضرورت به حساب می آمد.

در ورودی شهر از سمت انزلی با توجه به مشکلاتی که برای ساکنین این منطقه به دنبال داشته است، به دنبال احداث یک میدان هستیم.

در حال حاضر سه طرح میدان توسط شرکت مشاور طراحی گردیده که یکی از آن سه طرح به زودی اجرایی خواهد شد. ان شا الله بهترین نتیجه حاصل شود تا در آینده شرمنده مردم نشویم.

خوبان خبر: مهم ترین برنامه هایی که در اولویت کاری شما می باشد کدام است؟

ایجاد یک مکان تجاری با سایر امکانات مناسب در فضای پارک آفتاب که حدودا 3000 متر مربع  می باشد از جمله اولویت های شورای شهر به حساب می آید.

یکی از عمده ترین روش هایی که شهرداری ها از طریق آن کسب درآمد می نمایند صدور پروانه های ساختمانی است که با افزایش هزینه بیمه تامین اجتماعی، صدور پروانه و ساخت و ساز در سال های اخیر به پایین ترین حد ممکن رسیده است و این موضوع منجر به کاهش محسوس درآمد شهرداری شده است.

هزینه هایی جاری شهرداری خمام ماهیانه بیش از 100 میلیون تومان است و شهرداری بابت پرداخت حقوق کارمندان، هزینه های جاری و پروژه های عمرانی، با مشکلات بسیاری روبروست.

از طرفی خمام همچون برخی شهرها مثل کوچصفهان که منبع شن دارند و از این طریق درآمد زایی می کنند، بی بهره است و این امر موجب شد تا نگاه شورای شهر به سمت یک درآمد ثابت و پایدار معطوف شود.

در حال حاضر در حال رایزنی برای انجام این کار هستیم و درصددیم این پروژه را با مشارکت بخش خصوصی اجرایی نماییم.

همچنین در فضای پایین تقاطع غیرهم سطح خمام در صدد ایجاد فضای سبز هستیم. البته با توجه به شرایط جوی در فصل زمستان امکان اجرای آن فعلا فراهم نیست اما در آینده نزدیک و با مساعد شدن شرایط این کار را انجام خواهیم داد.

از آن جایی که میدان ولیعصر خمام، یکی از نقاط حادثه خیز می باشد در تلاشیم تا روشنایی آن را افزایش دهیم و ابعاد میدان را کوچک تر نماییم.

همچنین با توجه به مشکل آسفالت در شهر سعی کردیم آسفالت کوچه ها و خیابان های اصلی را پیگیری کنیم؛ از جمله آسفالت کوچه غزالی.

از طرفی، با توجه به ترافیک بالا خصوصا در فصل تابستان، تعریض خیابان امام خمینی (ره) از ابتدای مغازه مرحوم سهرابی تا پایگاه شهید شیرودی خمام در دستور کار قرار گرفته و تاکنون تیر چراغ برق هایی که وجود داشته برداشته شده و این طرح در کمیسیون ماده 5 نیز مورد بررسی قرار گرفته و ان شاالله کار اجرایی آن تا پایان امسال آغاز خواهد شد.

در سال جدید، آسفالت کوچه ها و لکه گیری آسفالت های قبلی را به وسیله قیری که توسط استانداری در اختیار ما قرار داده شده انجام خواهیم داد.

همچنین در دهنه خیابان بوعلی، فضایی برای استقرار پلیس راهور فراهم می کنیم.

تعریض دو طرف ورودی خیابان بوعلی به منظور رفت و آمد بهتر ماشین ها برنامه بعدی ماست.

در خصوص جمع آوری آب های سطحی شهر خصوصاً در 5-6 نقطه، در حال پیگیری هستیم و مطالعات در این خصوص انجام شده. همچنین جلسه ای با مدیر کل ستاد بحران استان طی چند روز گذشته در این خصوص برگزار نمودیم.

خوبان خبر: شهرستان شدن خمام به کجا انجامید؟

شهرستان شدن هر بخش، به یک سری فاکتورها و امتیازات نیاز دارد که بخش خمام به لحاظ جمعیتی، جغرافیایی و منطقه مرزی این فاکتورها را در اختیار دارد.

از ابتدای شروع به کار شورای شهر خمام در دوره چهارم در این زمینه رایزنی های بسیار زیادی صورت گرفت که جلسه با نمایندگان رشت در مجلس از آن جمله است.

همچنین در جلسه ای که رئیس جمهور با نمایندگان گیلان در تهران داشتند بحث شهرستان شدن خمام مطرح شد.

رایزنی و مکاتبه با استاندار و معاونت سیاسی استانداری نیز صورت گرفته است. اما در دولت جدید به دلیل سیاست های خاصی که دنبال می کند، تاکنون هیچ بخشی به شهرستان تبدیل نشده است.

به هرحال شهرستان شدن هر بخشی فشار اقتصادی خاصی را به دولت تحمیل می کند. اما این بدین معنا نیست که ما ناامید شده باشیم. لذا رایزنی هایمان را ادامه خواهیم داد. امیدواریم که با کمک خداوند متعال این آرزوی دیرینه و بحق مردم خمام تحقق یابد.

خوبان خبر: از وقتی که در اختیار سایت خبری تحلیلی خوبان خبر گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم.

انتهای پیام/16


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۶

  1. عاشق خمام
     | 2015/01/13 - 20:46
    پاسخ
    +1
    -11

    با تشکر از رئیس جدید شورای شهر خمام
    واقعا از صداقت آقای احمدنیا لذت می برم
    زنده باد خمام.

  2. ناشناس
     | 2015/01/13 - 22:23
    پاسخ
    +9
    0

    مهمترین اقدامات شورا شن ریزی بوده که در این وضعیت آب و هوایی با اولین باران شسته بشه؟

    با توجه به وعده هایی که قبل از انتخابات داده شده کدوم موارد عملی شده؟

  3. ایثارگر
     | 2015/01/18 - 22:10
    پاسخ
    0
    -6

    از اخلاق اسلامی و حسنه برادر خوبمان اقای احمدنیا و همچنین دیگر اعضای شورای اسلامی بخاطر انتخاب اقای احمدنیا به عنوان رییس شورا تشکر و انشاالله در سالهای بعدی هم تداوم یابد

  4. شهروند
     | 2015/02/14 - 16:19
    پاسخ
    +1
    0

    اقای احمد نیا برادر بسیجی بزگوار درباره کنده کاری( اسفالت) کوچه یاس که جنابعالی یا اقا زاده ساخت سازی نیز در ان داشته ایدخواهشمندیم با توجه به اینکه مشکلات عدیده ای را برای ساکنین به وجود اورده است با هماهنگی شهر داری محترم مرتفع نمائید با تشکر از زحمات صادقانه شما وهمه اعضای محترم

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads