کد خبر: 69670 - تاریخ: دوشنبه، 12 ژانویه 2015 - 11:49

با استعفای شهردار تالش؛

«حسن محمدپور» سرپرست شهرداری تالش شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش گفت: شهردار تالش قبل از استیضاح، استعفای خود را تقدیم شورای این شهر کرد و محمدپور سرپرست شهرداری تالش شد.

به گزارش خوبان، «جعفر نخستین» شهردار تالش قبل از استیضاح استعفای خود را تقدیم اعضای شورا اسلامی این شهر کرد و «حسن محمدپور» معاون وی از شهرداریفردا سرپرست شهرداری تالش را به‌عهده می‌گیرد.

سخنگوی شورای شهر تالش عصر امروز در جلسه این شورا اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شورای شهر نظارت بر امور و عملکرد شهرداری است.

علی وانوایی ادامه داد: در چارچوب این وظایف شورا روی بعضی از عملکردهای شهرداری بحث نظارتی را انجام داد که منجر به تذکر ما به شهردار شد.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای به صورت تذکر از شهردار خواستار توضیحات نسبت به عملکرد او شدیم، افزود: در این زمینه با مقاومت شهردار مواجه شدیم و این تذکر به صورت سئوال از شهردار مطرح شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش افزود: شهردار در این زمینه اطلاعاتی به شورا نداد و این امر بر اساس ماده 73 قانون شوراها منجر به استیضاح شد که قبل از استیضاح شهردار درخواست استعفا کرد و استعفای وی وصول شد.

وی با اشاره به اینکه به خاطر مسایل خاصی که در شورا بود برخی از اعضا با استعفای شهردار موافقت کردند، تصریح کرد: در جلسه‌ای موضوع استعفای شهردار مطرح شد و با همفکری اعضا رای به استعفای شهردار دادند.
وانوایی درباره طرح سئوال از «جعفر نخستین» شهردار تالش گفت: این سئوال در سه مورد شامل عدم تطبیق عملکرد 6 ماهه ارائه شده در سال 93 بود که شهردار اعتقادی به پاسخگویی و شفاف‌سازی در این زمینه نداشت.
وی اضافه کرد: سئوال دوم از شهردار در زمینه هزینه‌کرد پروژه‌های عمرانی مانند قراردادها بود که به دلیل عدم ارائه مستندات موجب شد که ما به وضعیت عملکردی شهردار بیشتر (شبهه) داشته باشیم و این شبهه نیز مسلم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش سئوال سوم از شهردار این شهر را در زمینه عدم آمادگی لازم  شهردار برای شفاف‌سازی پروژه‌ها و خودداری وی از ارائه اسناد و مدارک به شورا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شهردار اقدام به شکستن پروژه‌ها می‌کرد، افزود: یعنی اینکه به طور مثال یک پروژه 200 میلیون ریالی را به 4 بخش 50 میلیون ریالی و یا مساوی تقسیم می‌کرد تنها به خاطر اینکه مجبور نشود از شورا مجوز بگیرد زیرا شهردار زیر 5 میلیون تومان را می‌تواند بدون اجازه شورا و با مسئولیت خودش هزینه کند.

وانوایی با اشاره به اینکه قصد شورا این بود که شهردار را از اتاق تاریک به یک اتاق شیشه‌ای بیاورد که همه آن را ببینند، گفت: شهردار به دلیل اینکه نخواست درباره عملکردهای خود توضیح دهد مجبور به استعفا قبل از استیضاح شد و طبق قانون اکنون وی شهردار نیست و «حسن محمدپور» معاون او براساس قانون سرپرست شهرداری تالش شده است.
گفتنی است؛ جعفر نخستین از اسفند ماه سال 92 تاکنون سکان شهرداری تالش را به دست داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/96


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۵

  1. ف-ن تالشی
     | 2015/01/13 - 19:29
    پاسخ
    +3
    -1

    شوراهای تالش با اخراج جعفر نخستین به تالش خیانت کردند جعفر نخستین واقعا یک شهردار کاربلد بود اما چون بومی نبود واز اعضای شورا نبود نگذاشتند به کارش ادامه ده به نظر من جعفر نخستین شهردار خوبی بود اما یه ایراد داشت ایراد بزرگ شهردار تالش این بود که دلسوز وصادق بود

  2. با غیرت
     | 2015/01/14 - 11:56
    پاسخ
    +3
    0

    درود به نخستین با غیرت مرد عمل .بعد از 10 ماه کار تلاش بی سابقه در تالش فراریش دادین اقایون و خانمای شورای شهر دنبال چی هستید کی بهترین از نخستین میتونست شهر رو اباد کنه خوشی زده زیر دلتون کی می تونه تمام شهر از کارمندا کارگرا مردم پیمانکار امام جمعه مسولین استان کشور و …. رو باهم راضی نگه داره کی مثل این فرد میتونه از این مسولیت سنگین سر بلند بیرون بیاد واقا به عنوان یک تالشی ناراحتم که چرا به این شورا رای دادم

  3. یک تحصیلکرده تالشی
     | 2015/01/17 - 11:39
    پاسخ
    +2
    0

    توکل بخدا و بعد پناه بر خدا و بعد امان از دست شیطان برای شوراهای شهرستان تالش بزرگ متاسفیم که با بی توجهی به پیشرفت شهرستان وعقب نگه داشتن شهر مجبور شدند که شهردار پرتلاش و زحمتکش تالش را که در طی این مدت وافعا برای شهر کارهای اساسی کرد فراری دهند چون خواستند عیبهای خودشان را پوشش دهند . حلا ببینیم آقای نخستین در نه ماه این قدر کار کردند شما شوراها بعد از این چکار می کنید وای به حال ما شهروندان که به شما اعتماد کردیم؟؟؟؟؟

  4. شهروند
     | 2015/01/17 - 12:00
    پاسخ
    +2
    0

    شهردار با وجدانی بود خودش را وقف مردم کرده بود و به همه مردم با یک چشم نگاه میکرد و به مردم احترام می کذاشت و با همه تعامل داشت .کاش به شورا های خانم رای نمی دادیم چون احساسی عمل می کنند و از خودشان هیچگونه اراده مستقلی ندارند؟؟؟؟

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads