کد خبر: 68279 - تاریخ: پنج‌شنبه، 25 دسامبر 2014 - 17:44

حجت الاسلام محسن زاده:

پخش نشدن اذان صبح از مساجد گیلان زیبنده نیست

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با انتقاد از عدم پخش اذان صبح در مساجد گیلان گفت: این از زشتی های مساجد گیلان است. برخی می گویند: مردم با صدای پخش اذان ناراحت می شوند. در پاسخ می گوییم اضافات را حذف کنیم و یک اذان ضبط شده زیبا و یا یک اذان با صدای یک موذن خوش صوت پخش کنیم.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام محسن زاده نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در همایش ائمه جمعه و جماعات که عصر چهارشنبه در خشکبیجار برگزار شد، گفت: عمران مسجد به حضور مومنینی است که در آن حضور می یابند و برنامه هایی که آن مسجد برای نشر اسلام ارائه می دهد.

 

وی خاستگاه تمدن اسلامی را مساجد معرفی کرد و اضافه کرد: اگر بخواهیم اسلام عزیز را جهانی کنیم، باید برای تحقق آن نیرو فراهم کنیم. نیروی جز و نیروی کل.

 

حجت الاسلام محسن زاده سنگر نامیدن مسجد از سوی حضرت امام (ره) را یک نگاه راهبردی دانست و افزود: در این راستا باید ارتباط تنگاتنگی بین مسجد و بسیج حکمفرما باشد.

 

این مقام مسئول با اشاره به حکم پیامبر (ص) در خصوص مسجد ضرار گفت: رسول خدا وقتی به این مسجد رسیدند دستور دادند تا آن را آتش بزنند. رسول خدا همچنین فرمودند تا یک سال زباله های شهر مدینه در محل مسجد ضرار ریخته شود.

 

همایش ائمه جماعات بخش های خمام خشکبیجار و لشت نشا 17

 

وی با بیان این که کوچک ترین ضرر به اسلام و مسلمین نباید از دل مسجد بیرون بیاید گفت: هر آنچه که از مسجد بیرون می آید باید منافع و مصالح در مسیر خیر و صلاح جامعه مومنین باشد.

 

حجت الاسلام محسن زاده با اشاره به تاکید پیامبر بر ازدواج کردن در مسجد گفت: برخی اشکال می کنند که مگر می شود در مسجد عروسی برگزار کرد. در پاسخ باید گفت عروسی هایمان را باید اصلاح کنیم. مشکل از مسجد نیست.

 

وی افزود: این که هر روز صدای مجلس ختم از مساجد بلند می شود زیبنده مساجد ما نیست. چون مسجد مکان فریاد غم و اندوه نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین وجود تکیه، زینبیه، مهدیه و حسینیه را نقطه مقابل مساجد دانست و گفت: جایگاه این مکان ها در دین کجاست؟

 

وی با بیان این موضوع که می توان در روز عاشورا که در مساجد جای کافی برای عزاداران نیست از این مکان ها استفاده کرد گفت: کارکرد این مکان ها باید به سمت مجالس ختم هدایت شود و مساجد جایگاه قرآن و عترت و زیبایی های اسلام باشد.

 

این مقام مسئول با انتقاد از این موضوع که در کشور ما زمین ها و خانه های کنار مساجد نسبت به بقیه زمین ها و خانه ها ارزان تر خرید و فروش می شود گفت: علت این امر را سر و صدا، رفت و آمد و غم و اندوه اعلام می کنند در حالی که مسجد مامن و ماوایی است که تا 40 خانه در شعاع خورشید مردمی که در کنار مسجد زندگی می کنند همسایه مسجد هستند و حقوق متقابل دارند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: هیئت امنای محترم تلاش کنند تا حقوق مسجد را به همسایه های مسجد منتقل کنند.

 

به گفته حجت الاسلام محسن زاده مساجد ما باید محور وحدت جریان های سیاسی باشد. وی افزود: وقتی مساجد سنگر حفاظت از ارزش های اسلامی و انقلاب است، باید آن را با جان و دل حفظ کرد.

 

وی یادآور شد: مسجد بدون بسیج نمی تواند وظایف مسجدی خود را درست انجام دهد و بسیجی که جدای از مسجد باشد به درد انقلاب اسلامی نمی خورد. این پیوند باید حفظ شود تا ما به مقابله با دشمنان اسلام بپردازیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به این نکته که امروز مساجد ما فقط جای قشر مذهبی شده است گفت: هنر مسجد و بسیج این است که همه جوانان را به سمت خود بکشاند و برایشان یک محیط امن ایجاد کنند تا آن ها احساس کنند در مسجد تعالی پیدا می کنند.

 

حجت الاسلام محسن زاده در پایان سخنان خود با انتقاد از عدم پخش اذان صبح در مساجد گیلان گفت: این از زشتی های مساجد گیلان است. برخی می گویند: مردم با صدای پخش اذان ناراحت می شوند. در پاسخ می گوییم اضافات را حذف کنیم و یک اذان ضبط شده زیبا و یا یک اذان با صدای یک موذن خوش صوت پخش کنیم. اگر میانگین سنی شرکت کنندگان مسجد بالای 40 سال است پس بسیجیان کجا هستند؟

 

انتهای پیام/87


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads