کد خبر: 67606 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 دسامبر 2014 - 22:43

روحانی در دیدار نخست وزیر سوریه:

پایداری ملت و ارتش سوریه ثابت کرد نمی‌توان خط مقاومت را شکست

رئیس جمهور گفت: ایستادگی و پایداری ارتش و ملت سوریه در برابر تروریست ها به همه مخالفان محور مقاومت در برابر صهیونیست ها و کسانی که مخالف استقلال و حاکمیت ملی این کشور هستند این درس را داد که نمی توان با کمک های مالی و نظامی، خط مقاومت را شکست.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی عصر سه شنبه و در دیدار وائل الحلقی نخست وزیر سوریه با بیان اینکه ملت و ارتش سوریه در طول چهار سال توانستند بخوبی در برابر توطئه ها و جنگی تمام عیار ایستادگی کنند، اظهار داشت: امروز افکار عمومی جهانیان متوجه این واقعیت شده است که ارتش و مردم سوریه در برابر گروه های تروریستی و توطئه‌های خارجی مبارزه می کنند.

روحانی افزود: جنایات و شرایطی که گروه های تروریستی در عراق بوجود آوردند باعث شد تا ماهیت آنها بیش از پیش آشکار شود و توطئه ای که توسط دشمنان علیه منطقه و اسلام طراحی شده بود، مشخص تر شود.

رییس جمهور تصریح کرد: ایستادگی و پایداری ارتش و ملت سوریه در برابر تروریست ها به همه مخالفان محور مقاومت در برابر صهیونیست ها و کسانی که مخالف استقلال و حاکمیت ملی این کشور هستند این درس را داد که نمی توان با کمک های مالی و نظامی، خط مقاومت را شکست و یا یک دولت مشروع را سرنگون کرد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مسایل سوریه تنها در چارچوب گفت و گو و مذاکرات سیاسی داخلی حل و فصل خواهد شد، ادامه داد: آرزوی دولت و ملت ایران بازگشت ثبات و امنیت به سرتاسر سوریه و بازگشت آوارگان سوری به خانه و زادگاهشان است.

روحانی همچنین با بیان اینکه این سفر گامی به جلو برای توسعه روابط دو کشور است، از گسترش مناسبات فیمابین بویژه در عرصه اقتصادی حمایت کرد و گفت: تهران و دمشق می توانند همکاری‌های خود، در زمینه انرژی راه، معادن و کشاورزی را بیش از پیش توسعه دهند.

 

انتهای پیام/87


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads