کد خبر: 67203 - تاریخ: جمعه، 12 دسامبر 2014 - 13:25

در مراسم یادواره شهدای روستای خواچکین خمام:

حجت الاسلام کیماسی: یادواره شهدا باید متفاوت با دیگر مراسمات باشد/ شور و حرارت مردم در اربعین حسینی، مزد جهاد امام حسین (ع) است

یادواره شهدای والامقام روستای خواچکین، شامگاه پنج شنبه و با حضور نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی و مردم ولایتمدار، در مسجد جندالله روستای خواچکین خمام برگزا رشد.

به گزارش خوبان: یادواره شهدای والامقام روستای خواچکین، شامگاه پنج شنبه و با حضور نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی و مردم ولایتمدار، در مسجد جندالله روستای خواچکین خمام برگزا رشد.

در این مراسم که با حضور خیل عظیم مشتاقان حضرت اباعبدالله و با حضور مسئولین بخش خمام همراه بود، حجت الاسلام کیماسی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به کلامی از مقام معظم رهبری گفت: ایشان می فرمایند یا برای شهدا مراسم نگیرید و یا اگر مراسمی برپا می کنید آن مراسم متفاوت باشد.

کیماسی ضمن تشکر از همه کسانی که در برگزاری این مراسم تلاش کردند گفت: خدواند ان شا الله ما را عاق شهدا و امام شهدا نکند.

 

یادواره شهدای خواچکین خمام 26

 

نماینده ولی فقیه در سپاه مقداد با بیان این که عراق با چراغ سبز آمریکا در سال 1369 کشور کویت را اشغال کرد اظهار نمود: عراق تنها در 48 ساعت کویت را به تصرف خود درآورد اما در جنگ تحمیلی پس از 8 سال نتوانست یک وجب از خاک ایران اسلامی را اشغال کند.

این مقام مسئول ادامه داد: خبرنگار فنلاندی از یکی از مقامات ارشد آمریکایی در آن زمان پرسید که آیا این همه لشکر برای بیرون کردن صدام زیاد نبود؟ آن مقام ارشد پاسخ داد: بله. اما هدف ما انقلاب و نظام ایران است. خبرنگار گفت : پس چرا حمله نمی کنید؟ مقام ارشد جواب داد: ما از سه چیز واهمه داریم که مهم ترین آن نام امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام کیماسی با بیان این که خداوند در یک جا می خواست نیروهای غیبی اش را برای کمک به امام حسین (ع) بفرستد گفت: آن یک بار هم زمانی بود که تیر سه شعبه به گلوی علی اصغر(ع) شش ماهه خورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد افزود: یکی از مهم ترین مزدهایی که امام حسین در واقعه عاشورا گرفت، شور و حرارت مردم در اربعین است.

وی با بیان این که سه گروه از مردم در جنگ شرکت کردند گفت: یک دسته از آن ها کسانی بودند که اجبارا  و برای گذراندن دوره سربازی به جنگ اعزام شدند. گروه دیگر احساسی شدند. عده سوم هم با معرفت و عاشقانه به جنگ رفتند.

حجت الاسلام کیماسی شهید برونسی را یکی از افرادی نامید که عاشقانه به جنگ رفت.

در بخشی از این مراسم، «مهدی حسن زاده» مداح نوجوان، در وصف اباعبدالله و یاران باوفایش مداحی نمود که با استقبال حاضرین همراه شد.

حاج جمشید بذربخش نیز دیگر مداح این مراسم بود.

در پایان از حاضران به صرف شام پذیرایی شد.

گفتنی است؛ روستای خواچکین خمام 7 شهید به نام های شهیدان حسین دروگر، غلامرضا صداقت منش، مسعود قاسم زاده، محمد رضا تیموری، ابراهیم روستا بیک، محمد رضا راستی و محمد احمدنیا تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

 

انتهای پیام/36

اخبار مرتبط:

گزارش تصویری/ یادواره ۷ شهید والامقام روستای خواچکین خمام

فیلم/ نوای دلنشین مهدی حسن زاده مداح نوجوان گیلانی

یادواره شهدای خواچکین خمام برگزار شد/ گزارش تصویری

برگزاری یادواره شهدای روستای خواچکین خمام/ تصاویر


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads