کد خبر: 65431 - تاریخ: چهارشنبه، 19 نوامبر 2014 - 14:45

رئیس اداره گاز خمام در گفتگو با خوبان خبر:

هدف مانور مقابله با افت فشار گاز، ارزیابی عملکرد اعضای مانور بود/ امیدوارم مردم خمام با صرفه جویی در مصرف گاز، امسال نیز ما را یاری کنند

اصغری طلب با تشکر از همه مردم بخش خمام بابت صرفه جویی گاز در سال گذشته اظهار داشت: امیدوارم مردم عزیز بخش خمام امسال نیز همچون سال گذشته با صرفه جویی در مصرف گاز، اداره گاز خمام را یاری رسانند.

به گزارش خوبان: بهمن اصغری طلب رئیس اداره گاز خمام در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص برگزاری مانور اداره گاز خمام اظهار داشت: مانوری که در خمام برگزار شد مانور مقابله با افت فشار گاز بود و این مانور به منظور آمادگی لازم برای مقابله با بحران هایی است که معمولا در فصل زمستان و در مواقعی که بارش شدید برف را داشته باشیم به وجود می آید. به همین منظور  واحد ایمنی و زیست محیطی اداره گاز استان تصمیم گرفت مانور مقابله با افت فشار گاز در کلیه شهرستان ها، بخش ها و شهرهای استان را اجرا نماید.

وی ادامه داد: این مانور تنها مانور اداره گاز نمی باشد، بلکه این مانور با کمک و همکاری نیروهای انتظامی، بسیجی و آتش نشانی بخش به اجرا درمی آید.

اصغری طلب در خصوص نحوه اجرای این مانور اظهار داشت: نحوه اجرای این مانور به این شکل می باشد که یکی از ایستگاه های شهر را از مدار خارج می کنیم که در نتیجه افت فشار گاز در سیستم عملا اتفاق می افتد و پرسنل برای حل این مشکل بلافاصله فراخوان می شوند و همزمان کمیته بحران بخش نیز تشکیل می شود و در این جلسه تقسیم کار لازم صورت می گیرد.

 

بهمن اصغری طلب رئیس اداره گاز خمام

 

وی افزود: احتمال دارد افت فشار گاز به جایی برسد که ما گاز را یکسره وارد مدار نماییم و وقتی این اتفاق رخ دهد ناخالصی هایی همچون آب وارد سیستم خواهد شد و در نتیجه این ناخالصی ها وقتی وارد رگلاتور و کنتور گاز مشترکین شود، موجب قطع گاز می شود. که در این مرحله ما فیلتر را عوض نموده و ایستگاه را دوباره راه اندازی می نماییم.

اصغری طلب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت همکاری مردم در زمان ایجاد بحران های احتمالی گفت: در بخش دیگری از این مانور به اهالی شهر اطلاع داده می شود تا مصرفشان را در حد قابل قبولی پایین بیاوند تا با قطع گاز رو به رو نشویم و زمانی که این صرفه جویی رخ دهد احتمال قطع گاز کم تر خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتی که افت فشار گاز ادامه داشته باشد و احتمال داشته باشد که گاز واحدهای تجاری و خانگی قطع شود، اداره گاز با توجه به گروه های مصرفی که وجود دارد، گاز گروه هایی را که ارتباطی با مواد غذایی مردم ندارند از مدار خارج  می کند تا بتوانیم گاز واحدهای خانگی را داشته باشیم. در صورتی که این بحران در ابعادی بزرگتر و در سطح استان رخ دهد، احتمال دارد نیروگاه ها را از مدار خارج کنند.

رئیس اداره گاز خمام با اشاره به انتخاب شهر خشکبیجار به عنوان شهر معین در این مانور اظهار داشت: هر شهری که دچار افت فشار گاز می شود سعی می شود شهر دیگری به عنوان شهر معین آن انتخاب شود تا از آن شهر کمک رسانی صورت بگیرد و در صورتی که این اقدام انجام نشد شهر دیگری به عنوان شهر معین انتخاب می شود.

وی افزود: شهر معین شرکت گاز خمام  می تواند رشت، خشکبیجار و انزلی باشد و در این مانور شهر معین ما شهر خشکبیجار بود که خوشبختانه واحد امداد خشکبیجار هم به موقع اعزام شد و رفع قطع گاز را انجام داد.

این مقام مسئول با مهم برشمردن کار واحدهای آتش نشانی، 115 و نیروی انتظامی در این مانور گفت: با توجه به احتمال وقوع اتفاقات ناخواسته اعم از آتش سوزی و… واحد آتش نشانی به عنوان بازوی ادارات دیگر در زمان مواقع بحران وارد شده و نسبت به رفع حریق اقدام خواهد نمود. برای حمل مجروحان نیز از واحد 115 استفاده خواهد شد. نیروی انتظامی نیز برای حفظ امنیت محل و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد.

وی هدف این مانور را ارزیابی عملکرد پرسنل خواند و خاطر نشان نمود: با اجرای مانورهای اینچنینی در طول سال، عملکرد پرسنل مانور و میزان آمادگی نیروها برای انجام ماموریت ها محوله بررسی خواهد شد.

اصغری طلب با  ابراز رضایت از اجرای مانور مقابله با افت فشار گاز گفت: کادر مانور مقابله با افت فشار گاز هم در بحران برف سال 92 و هم مانور 7 مهر سال گذشته و هم مانوری که امروز برگزار کردند نشان دادند نفرات با استعداد و خلاق و دارای علاقه سازمانی خاصی هستند و بنده هم از این که در این سیستم با این افراد و برای مردم فهیم بخش خمام کار می کنم احساس خوشبختی می کنم و امیدوارم بتوانم سرباز خوبی برای آن ها باشم و ان شاالله برای فصل زمستان هم مشکلی ایجاد نشود.

رئیس اداره گاز خمام با ابراز تشکر از همه مردم بخش خمام بابت صرفه جویی گاز در سال گذشته خاطر نشان کرد: امیدوارم مردم عزیز بخش خمام امسال نیز همچون سال گذشته با صرفه جویی در مصرف گاز، اداره گاز خمام را  یاری رسانند.

اصغری طلب در بخش پایانی سخنان خود با مهم دانستن پرداخت دیون معوقه گاز از طرف مردم گفت: این اقدام باعث می شود که پروژه گازرسانی به روستاهای دیگر بخش با سرعت بیشتری انجام شود و از مردم خوب بخش خمام تقاضا دارم دیون معوقه گازبهای خود را بدون این که ما به درب منازل شان مراجعه کنیم و اخطار کتبی داده شود و خدای ناکرده منجر به قطع گاز شود، پرداخت بفرمایند.

انتهای پیام/93

 

 

 

اخبار مرتبط:

مانور مقابله با افت فشار گاز در خمام برگزار شد/ تصاویر


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads