کد خبر: 63897 - تاریخ: جمعه، 31 اکتبر 2014 - 19:41

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

علت شهادت اباعبدالله دنیاطلبی خواص بود/ امام حسین (ع) وسیله امتحان امت در طول تاریخ

امام جمعه خمام با بیان این که آنچه که باعث شهادت اباعبدالله(ع) شد، دنياطلبي خواص بوده است و عوام مردم هم به دنبال آنها حرکت کردند، گفت: حادثة کربلا، يک‌شبه بوجود نيامد؛ بلکه در طول 50 سال بعداز پيامبر(ص)، قدم‌به‌قدم از تعليمات عدالت‌‌پرورانه و زندگي زاهدانة پيامبر(ص) فاصله گرفته شد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر امام حسین (ع) را وسیله امتحان امت در طول تاریخ نامید و گفت:  بزرگترين عامل حادثة عاشورا، فاصله گرفتن مردم از تعاليم پيامبر اسلام(ص) بود.

 

امام جمعه خمام با بیان این که  آنچه که باعث شهادت اباعبدالله(ع) شد، دنياطلبي خواص بوده است و عوام مردم هم به دنبال آنها حرکت کردند، گفت: حادثة کربلا، يک‌شبه بوجود نيامد؛ بلکه در طول 50 سال بعداز پيامبر(ص)، قدم‌به‌قدم از تعليمات عدالت‌‌پرورانه و زندگي زاهدانة پيامبر(ص) فاصله گرفته شد. تا سرانجام به شهادت امام معصوم توسّط عمّال بني‌اميّه انجاميد.

 

خطیب جمعه خمام در خطبه ی دوم با اشاره به بازداشت کارکنان سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 گفت: دولت موقت بازرگان که برخي از وزرايش جاسوس آمريکا بودند، به منظور اعتراض به اين عمل خودسرانه دانشجويان، استعفا داد تا به خيال خودش براي حضرت امام(ره) ناز کند، و از طرف ديگر رضايت آمريکا را هم بدست آورد. ولي حضرت امام(ره) با قاطعيت تمام، استعفاي  او را پذيرفت و ضمن تأييد عمل دانشجويان، آن را انقلاب دوم و حتي بزرگتر از انقلاب اول ناميد.

 

دکتر عاشوری تاسوعا را يادآور بصيرت، ولايت پذيري و ايثارگري هاي حضرت ابوالفضل العباس، قمر بني هاشم دانست و یادآور شد: امام سجاد(عليه السلام) فرمود: خداوند مقامي به عمويم عباس داده که همه شهدا به او غبطه مي خورند، به جاي دو دستي که عباس در کربلا تقديم کرده، خداوند دو بال به او داده که همچون جعفر طيار به همراه ملائکه در بهشت، پرواز مي کند.

 

وی در خصوص مکان دفن حضرت ابوالفضل (ع) به حدیثی از امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: امام سجاد(عليه السلام) وقتي که هنگام دفن شهدا حاضر شدند فرمودند، عموم عباس را در همان جايي که شهيد شده دفن کنيد، براي اينکه او به تنهايي يک ملت است و بايد قبّه و بارگاه جداگانه اي داشته باشد در کنار قبّه و بارگاه امام حسين(عليه السلام).

 

انتهای پیام/20


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads