کد خبر: 63286 - تاریخ: شنبه، 25 اکتبر 2014 - 11:34

امام جمعه خمام:

چرا بايد به صرف حمايت از چند عنصر فتنه گر،حماسه اباعبدالله(ع) را وارونه جلوه داد؟!

حجت الاسلام عاشوری گفت: ديگر وقت آن است که نمايندگان مجلس، قانوني تصويب کنند که بر اساس آن هر کس در هر مقامي و به هر نحوي از سران فتنه حمايت کرد، محاکمه و مجازات شود.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه در آستان مقدس امام زاده حسن(ع) مسجد جامع خمام، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله مهدوی کنی گفت: ايشان از علمايي بودند كه عمري را در راه خدمت به اسلام صرف كردند. لذا با ارتحالشان، صدمه ‏اي جبران ناپذير بر اسلام وارد شده است كه در روايات ما از آن به ثلمه ياد مي شود.

 

امام جمعه خمام در ادامه خطبه ها با اشاره به سالروز سخنرانی افشاگرانه امام خمینی (ره) علیه کاپیتولاسیون در 4 آبان ماه سال 1343، گفت: دولت و مجلس در سال 1342، این قانون را بدون اطلاع به ملت تصویب کرده بودند.  مدت ها بعد، يک نشريه داخلي مجلس که اين گفتگوها را نوشته بود بدست حضرت امام(ره) رسيد و آن حضرت هم در حضور مردم سخنراني آتشيني کردند و در آن آمريکا و اسرائيل را کوبيدند، و بعد با صدور اعلاميه اي اين کار را مخالف اسلام و قرآن شمرده و به منزله مستعمره بودن ايران تلقي کردند.

 

وی تبعید امام(ره) به ترکیه در 13 آبان ماه سال 1343 را نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی ایران دانست.

 

دکتر عاشوری با بیان این که هدف اصلی از نهضت امام حسین (ع)، احیای فریضه امر به معروف بود اظهار نمود: آن حضرت هيچگاه از جنايات بني اميه چشم پوشي نکرد، بلکه قيامش به منظور آگاه نمودن مردم از عدم لياقت آنها براي اداره امور مسلمين بوده است. اگر حضرت بناي مذاکره و سازش با يزيديان را مي داشت، اصلاً نيازي نبود که از مدينه حرکت کند. بلکه آن حضرت کاملاً يزيد را پليد و نالايق مي دانست.

 

امام-جمعه-خمام

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به این مطلب که  تنها چيزي که به هيچ وجه به نهضت کربلا نمي چسبد، سازش با دشمنان اسلام است گفت: چرا بايد به صرف حمايت از چند عنصر فتنه گر، حتي حماسه اباعبدالله(ع) را وارونه جلوه داد؟! ديگر وقت آن است که نمايندگان مجلس، قانوني تصويب کنند که بر اساس آن هر کس در هر مقامي و به هر نحوي از سران فتنه حمايت کرد، محاکمه و مجازات شود.

 

امام جمعه خمام ادامه داد: کشورهاي اروپايي در باره هلوکاست که مربوط به هفتاد سال قبل بوده و هيچ سند و مدرکي هم ندارد، نظير چنين قانوني را تصويب کرده و بارها هم اجراء کرده اند؛ چرا ما براي فتنه اي که هفت سال هم از وقوع آن نگذشته و همه اسناد آن نيز موجود است، چنين قانوني نداشته و اجراء نکنيم؟!

 

وی افزود: سفر هيئت دولت در آستانه ماه محرم به پايتخت شور و شعور حسيني (يعني زنجان) و بيان آن سخنان تأمل برانگيز، قطعاً تصادفي نبوده است؛ بلکه عوامل فتنه که در برنامه ريزي هاي دولت دست دارند، خوب مي دانند که آنچه بساطشان را در دوران آشوبهاي خياباني برچيد، عاشوراي حسيني بوده است؛ لذا خيال کرده اند که شايد بتوانند از همين ظرفيت به نفع خودشان استفاده کنند! غافل از اينکه خيانتشان به عاشوراي 88 هيچگاه از خاطر ملت، محو نخواهد شد.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان خطبه ها با اشاره به سیل اخیر در ایالت کشمیر هندوستان، به کمک کشورهای غربی و عربی به اهل سنت کشمیر در جریان سیل اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه کشور هندوستان در اين زمينه به موقع اطلاع رساني نکرده و کشورهاي عربي و غربي هم کمکهاي خود را فقط در اختيار اهل سنت و ساير اقليت هاي مذهبي آن منطقه قرار داده اند؛ و از شيعيان هيچگونه حمايتي صورت نگرفته است. لذا مجمع جهاني اهل بيت (ع) شماره حسابي را نزد بانک ملي «0113130000006» جهت واريز کمکهاي نقدي مؤمنين متدين اعلام کرده که اميدواريم خيرين محترم جهت تسکين آلام هم کيشان خود، بذل عنايتي داشته باشند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads