کد خبر: 62804 - تاریخ: یکشنبه، 19 اکتبر 2014 - 13:46

در خطبه های نماز جمعه:

امام جمعه خمام: جریان مباهله سند حقانیت اسلام است/ سران فتنه سامری این امت هستند

حجت الاسلام عاشوری گفت: مسئله فتنه 88 از پر رنگ ترين خطوط قرمز نظام اسلامي است و هر گونه تلاشي براي احياي مجدد سران آن، خيانت به خونهاي پاک شهداست.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه با بیان این که هرموضع مخالفي که تا کنون دنياي غرب در مقابل دين گرفته، در واقع مراد آنها دين مسيحيت بوده است اظهار داشت: چون آنها اصلاً شناختي از اسلام نداشته اند و دين مسيحيت هم پاسخگوي سؤالات و اشکالات بي حد و حصر آنها نبوده است.

 

امام جمعه خمام با اشاره به این مطلب که  امروزه اسلام خود را به عنوان پاسخگوي تمام نيازهاي بشر معرفي کرده است گفت: قرآن کريم نيز به عنوان تنها کتاب هدايت بخش انسانها فرياد بر مي آورد که هيچکس قادر نيست حتي يک سوره همانند سوره هاي قرآن بياورد. در چنين فضايي علماي اسلام هم ادعا کرده اند که حاضر به پاسخگويي درباره هر شبهه اي هستند.

 

حجت الاسلام عاشوری در ادامه، 22 ذی الحجه سالروز شهادت میثم تمار – از یاران نزدیک امیرالمومنین علی (ع) – را گرامی داشت و گفت: قبر شريف وي، از زيارت گاه هاي معروف عراق است كه در سمت جنوب مسجد اعظم كوفه قرار دارد و دوستداران اهل بيت(ع)، آن را زيارت مي كنند.

 

خطیب جمعه خمام جریان مباهله را سند حقانیت اسلام دانست و تصریح کرد: علماي مسيحي با اين عمل خود در صدر اسلام، براي هميشه در مقابل پيامبر ما زانو زده اند و تحت حمايت ايشان قرار گرفته اند. آنوقت يک عده جُهّال مسيحي امروزه داعيه دار تبليغ و ترويج افکاري شده اند که انتساب آنها به حضرت مسيح هم معلوم نيست.

 

دکتر عاشوری با اشاره به هفته تربیت بدنی،  تأثير ورزش در سلامت جسم و روان را، انکار ناپذير دانست و یادآور شد: هر نوع فعاليت فيزيکي، تأثير شگرفي در سلامت روح و جسم انسان دارد که اگر مقداري با رژيم غذايي و پرهيز از دخانيات و مخدّر ها همراه باشد، عمري توأم با نشاط و بازدهي اقتصادي بالا به همراه خواهد داشت.

 

وی یادآور شد: از جمله سياست هاي نظام اسلامي، همگاني کردن ورزش براي تمام اقشار جامعه و در همه سنين مي باشد. ولي آن چه که در ورزش باقي مي ماند، روحيه پهلواني و از خودگذشتگي است. نه ورزش يا ورزشکار.

 

امام جمعه خمام با اشاره به تلاش برخی برای احیای سران فتنه 88 اظهار داشت: مسئله فتنه 88 از پر رنگ ترين خطوط قرمز نظام اسلامي است و هر گونه تلاشي براي احياي مجدد سران آن، خيانت به خونهاي پاک شهداست.

 

حجت الاسلام عاشوری تصریح کرد: سران فتنه، سامري اين امت هستند و حکمشان هم به فرموده قرآن کريم«اَن تَقُولَ لامِساس»(طه/97) يعني«بگويي: با من تماس نگير» است؛ لذا به هيچ وجه نبايد ملاقاتي با آنان صورت گيرد. ولي متأسفانه برخي از سياسيون و تعدادي از مسئولان وقت، در روز عيد سعيد غدير به ديدار يکي از آنان رفته و او هم بدون شرمندگي، بر رفع حصر ساير سران فتنه تأکيد کرده است! نشستي هم يکي از احزاب دست اندرکار فتنه با مجوز رسمي برگزار کرده که اينگونه کارها قطعاً از خطوات شيطان است و بايد شديداً پرهيز شود.

 

دکتر عاشوری در پایان خطبه ها با اشاره به تصمیم عربستان مبنی بر اعدام شیخ نمر – روحانی شجاع شیعه – اظهار داشت: دادگاهي در عربستان، حکم به اعدام شيخ نمر داده که لازم است جهان اسلام در مقابل چنين اقدام ننگيني واکنش نشان دهند؛ کما اينکه بسياري از مراجع معظم تقليد، موضع صريح خود را در اين زمينه اعلام کرده و حکام آل سعود را از اجراي آن باز داشته اند. در شرايطي که دشمنان اسلام در صدد ايجاد اختلاف ميان مسلمين هستند، اعدام يک روحاني برجسته قطعاً در جهت اهداف آنها خواهد بود؛ چرا که اين عمل، بدون ترديد با عکس العمل شديد ساير مسلمين روبرو خواهد شد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads