کد خبر: 59784 - تاریخ: یکشنبه، 14 سپتامبر 2014 - 00:58

امام جمعه خمام تاکید کرد؛

کسانی که به استفاده بی قید و شرط از اینترنت پرسرعت دم می زنند، در راه عقب ماندگی کشور تلاش می کنند

حجت الاسلام عاشوری گفت: حتی در آمريکا که مهد آزادي‌هاي جنسي و بي بند و باري هاي اخلاقي است، اجازه نمي‌دهند يک فيلم ارزشي ما در فضاي اينترنت قرار بگيرد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام با بیان این که تقوا به اين نيست كه انسان انزوا و گوشه گيرى انتخاب كند اظهار داشت: بايد در دل اجتماع، انسان خود را حفظ كند.

 

وی با اشاره به بحث های اخیر در خصوص استفاده از نسل سوم شبکه مخابراتی گفت: برخي چنان القاء کرده اند که گويا پيشرفت هر کشوري به معني استفاده هرچه بيشتر مردم آن از امکانات جديد مي باشد.

 

امام جمعه خمام  ادامه داد: در حالی که کسانی که به استفاده بي قيد و شرط از اينترنت پرسرعتِ وارداتي دم مي زنند، در راه وابستگي و عقب ماندگي کشور تلاش مي کنند.

 

حجت الاسلام عاشوری در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری برضرورت توسعه زيرساخت هاي ارتباطي و لزوم بهره مندي هرچه بيشتر جامعه از اينگونه امکانات اشاره کرد و خاطرنشان نمود: حتي مقام معظم رهبري «شوراي عالي فضاي مجازي» را ايجاد کرده و درباره ضرورت و اهميت آن فرموده اند:«اگر مي توانستم، خودم مسئوليت اين شورا را برعهده مي گرفتم.» ايشان رؤساي قواي سه گانه مجريه، مقننه و قضائيه را عضو اين شورا قرار داده و تأکيد کرده اند که «به کليه مصوبات اين شورا ترتيب اثر قانوني داده شود».

 

وی با انتقاد از کم کاری صورت گرفته توسط مسئولین این بخش اظهار داشت: اکنون کسانيکه بايد اين زيرساخت ها را فراهم مي کردند و نکردند، عوض اينکه پاسخ کم کاري هاي خود را بدهند، مدعي شده اند که چرا با ورود اينترنت پرسرعت وارداتي، مخالفت مي کنيد.

 

به گفته امام جمعه خمام، حتی در آمريکا که مهد آزادي‌هاي جنسي و بي بندوباري هاي اخلاقي است، اجازه نمي‌دهند يک فيلم ارزشي ما در فضاي اينترنت قرار بگيرد.

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که آمریکا کنترل و هدايت افکار عمومي دنيا را بدست گرفته است اظهار داشت: مرکزيت جستجوگرهاي گوگل و فيس بوک و يوتيوب در این کشور است.

 

خطیب نماز جمعه خمام نياز به «شبکه ملي اطلاعات» را يک ضرورت انکار ناپذير دانست و تصریح کرد: ما در عصري زندگي مي کنيم که چرخ هاي پيشرفت عوض اينکه براي خدمت به بشريت بچرخد به کام اربابان قدرت و صاحبان افکار آلوده مي گردد.

 

وی با اشاره به تلاش کشورهای آلمان، روسيه، فرانسه، ترکيه، برزيل و چين براي ابداع موتورهاي جستجوي ملي و شبکه هاي اجتماعي بومي و ساير زيرساخت هاي سايبري غير آمريکايي بر ضرورت اهمیت قائل شدن به این مسائل در کشور ما تاکید ورزید و ادامه داد: ما که علاوه بر امور دنيا، قائل به آخرت و معتقد به فرهنگ ناب اسلامي هستيم، بايد دغدغه مان نسبت به اين مسائل بيشتر باشد. ولي متأسفانه برخي از رسانه ها در داخل کشور به گونه اي ديگر عمل مي کنند.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به این که به واسطه عدم تامين زيرساخت هاي تکنولوژيک لازم، امکاني براي رديابي و دستگيري و مجازات خاطيان و شايعه‌سازان براي دستگاه هاي امنيتي دولت وجود ندارد اظهار داشت:  لذا بزرگ ترين دغدغه دلسوزان جامعه، عدم تامين زيرساخت‌هاي داخلي و شبکه ملي اطلاعات براي استفاده از تکنولوژي ارتباطي جديد است.

 

امام جمعه خمام علم، اقتصاد و فرهنگ را سه رکن مهم نظم جدید جهانی برشمرد و خاطرنشان کرد: هر کشوري که براي حضور در اين سه عرصه، دست‌ برتري داشته باشد، سهم بيشتري را تصاحب مي‌کند. از بين عناصر سه‌گانه، فرهنگ مهم‌تر است و چنانچه فرهنگ قدرتمندي بتواند جايگزين فرهنگ غالب کنوني شود، به احتمال زياد مي تواند دو عرصه ديگر را نيز تصاحب مي‌کند يا بر جهت‌گيري آنها تأثير جدي بگذارد.

 

وی در پایان افزود: در حال حاضر فرهنگي که بيش از ساير فرهنگ‌ها براي جامعه جهاني جذابيت‌ دارد، فرهنگ اسلامي است که بايد عالمانه و عاملانه آن را آماده جايگزيني فرهنگ غربي رو به زوال جامعه جهاني کرد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads