کد خبر: 59264 - تاریخ: جمعه، 5 سپتامبر 2014 - 19:49

امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه؛

سران فتنه اگر محاکمه می شدند، اکنون زنده نبودند

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به انتقاد برخی از حبس سران فتنه بدون محاکمه قانونی گفت: سران فتنه اگر محاکمه مي شدند، اکنون زنده نبودند. وقتي که مردم با راه پيمايي ميليوني خود، تکليف فتنه گران را مشخص کردند و مقام معظم رهبري نيز بارها به جرم آنها اشاره نمودند، ديگر حکم دادگاه چه جايگاهي دارد؟

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام با اشاره به نهی اسلام از مسخره کردن دیگران گفت:  قرآن مي‌فرمايد: اگر كسي شما را مسخره مي‌كند، رابطه‌تان را با او قطع كنيد. ‌اي كاش كشورهاي اسلامي به دنبال فتواي امام در مورد سلمان رشدي، خريد و فروش اجناس انگليسي را تحريم مي‌كردند! آن چنان كشور انگليس سيلي مي‌خورد كه سلمان رشدي را تسليم مي‌كرد. ولي غيرت در همه يكسان نيست و در برخي بيش‌تر و در برخي كمتر است.

 

امام جمعه خمام با اشاره به دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار توصيه ‏هاي مهمي ايراد فرمودند كه چارچوب كلي كار دولت را مشخص مي سازد. خوشبختانه رياست جمهوري هم بر عملياتي کردن تمام آنها تأکيد کرده است.

 

وی افزود: از جمله اين توصيه ها، مسأله فاصله‏ گرفتن دولت از فتنه‏ گران بود که فرمودند: «مسأله فتنه و فتنه‏ گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است كه آقايان وزراء بايد همان‏گونه كه در جلسه رأي اعتماد خود بر فاصله ‏گذاري با آن تأكيد كردند، همچنان بر آن پايبند باشند».

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به انتقاد برخی از حبس سران فتنه بدون محاکمه قانونی گفت: سران فتنه اگر محاکمه مي شدند، اکنون زنده نبودند. وقتي که مردم با راه پيمايي ميليوني خود، تکليف فتنه گران را مشخص کردند و مقام معظم رهبري نيز بارها به جرم آنها اشاره نمودند، ديگر حکم دادگاه چه جايگاهي دارد؟

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که در این دوران جنگ نرم، اردوگاه استکباری و صهیونیستی غرب خسارت های زیادی را در دنیای اسلام به وجود آورده، گفت:  نمونه بارز اين خسارتها در چند سال اخير، بوجود آوردن گروهك داعش است كه ريشه در دلارهاي آمريکايي دارد. داعش به ‏معناي دولت اسلامي، دروغي بيش نيست؛ داعش در حقيقت، مخفف «دلار آمريكايي عليه شيعه» است.

 

امام جمعه خمام در ادامه یاد و خاطره شهدای 17 شهریور سال 57 را گرامی داشت و اظهار نمود: حضرت امام خميني(ره)، 17 شهريور را هديه اي از عالَم غيب براي نسل هاي آينده دانستند تا بدانند که اين انقلاب با چه جان نثاري هايي به دست آمده و در حفظ آن بکوشند.

 

حجت الاسلام دکتر عاشوری با اشاره به رحلت آیت الله طالقانی در سال 1358، ایشان را دومین  شخصيت مؤثر در برپايي انقلاب و پيروزي آن، بعد از حضرت امام خميني(ره) خطاب کرد و افزود: آيت الله طالقاني در دوران فدائيان اسلام و نهضت آزادي نيز با رژيم فاسد شاهنشاهي مبارزه مي کردند که با برپايي قيام حضرت امام خميني(ره) به نهضت ايشان پيوستند.

 

وی با اشاره به سالگرد شهادت دومین شهید محراب در سال 1360، شهید مدنی را از اوتاد روزگار نامید و گفت: آيةاللَّه مدنى عشق وافرى نسبت به ائمه اطهار داشت و اين عشق سبب شده بود كه به آن اسوه ‏هاى الهى اقتدا كند و همين اقتداى عملى به ائمه ‏اطهار سبب گرديد كه ايشان به عنوان فرزند شايسته ائمه اطهار و مكتب و دين شناخته شود.

 

امام جمعه خمام در پایان میلاد با سرسعادت امام رضا (ع) را تبریک عرض نموده و خاطرنشان کرد:  نامش علي، کنيه اش ابوالحسن و لقبش رضا بود. چون مرضي خداوند در آسمان و مرضي رسول وائمه در زمين بود. حتي دشمنان هم از او راضي بودند و از اين حيث آن حضرت تنها امامي بود که دوست و دشمن از او راضي بودند. اخلاقش چنان بود که هرگز با کلامش کسي را آزار نمي داد، سخن کسي را قطع نمي‌کرد، حاجت کسي را رد نمي‌کرد، در استفاده از امکانات زندگي به اندک اکتفا مي‌کرد و بيشتر عبادت مي‌نمود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads