کد خبر: 58406 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 آگوست 2014 - 12:37

معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

ایجاد دروازه بین‌المللی اینترنت رشت در سال ۹۴‌

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دروازه بین‌المللی آستارا را افتتاح کردیم و دروازه بعدی برای سال ۹۴ در دست بررسی است، گفت: قصد ایجاد دروازه بین‌المللی اینترنت در رشت را داریم.

به گزارش خوبان، محمد خسروی ظهر امروز در نشست افتتاح پروژه های هفته دولت در گیلان با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه عظیمی را در کشور بر عهده دارد اظهار کرد:شبکه IPزیرساخت شبکه اطلاعات کشور است.

وی با اشاره به عدم تمایل بخش خصوصی در سرمایه گذاری های دیر بازده افزود: حدود 56هزار کیلومتر در کشور شبکه فیبر نوری وجود دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به هزینه های سنگین برای حفظ و نگهداری زیرساخت های ارتباطی گفت:درگاه بین الملی آستار یک موقعیت استثنایی در کشور است.

خسروی با بیان اینکه 22درگاه بیم الملی در کشور و 3ایستگاه ماهواره ای داریم خاطرنشان کرد: سرویس های که امنیت در شبکه ملی اطلاعات تضمین کند افتتاح کرده‌ایم.

وی حفاظت از اطلاعات مردم را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: اهمیت استان گیلان در ICTکشور قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور با بیان اینکه گیلان از شاخص های توسعه یافتگی بهره مند است تصریح کرد:وجود درگاه بین الملی آستارا یک موقعیت ویژه را ایجاد کرده است.

خسروی با بیان اینکه 30درصد پهنای باند کشور از درگاه بین الملی آستارا است خاطرنشان کرد:پروژه های که در گیلان افتتاح می شود شبکه IPرا در حدی توسعه داده‌ایم که نیازهای فعلی را پشتیبانی کرده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در طول دولت یازدهم در زمینه فیبر نوری باید E1 را به 3.5میلیون برسانیم تصریح کرد: برنامه داریم که اینترنت استان را به 70گیگابیت برسانیم.

خسروی با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند ما به 32 کیگا بایت افزایش دادیم، افزود: در برنامه اریم که آن را به 140 گیگا بایت برسانیم.

وی با اشاره به اینکه دروازه بین‌المللی آستارا را افتتاح کردیم و دروازه بعدی برای گیلان را سال 94 داریم تصریح کرد: قصد ایجاد دروازه بین المللی اینترنت در رشت را داریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads