کد خبر: 57022 - تاریخ: پنج‌شنبه، 7 آگوست 2014 - 11:30

مهدوی:

اتمام 313 پروژه نیمه تمام اولویت فرمانداری رشت است

فرماندار شهرستان رشت گفت: اتمام 313 پروژه نیمه تمام این شهرستان اولویت امسال فرمانداری است.

به گزارش خوبان، سید عیسی مهدوی شامگاه چهارشنبه در نشستی خبری که به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار برگزار شد، افزود: تلاش می شود عملیات اجرایی 130 پروژه با اعتبار 23 میلیارد و 400 میلیون تومانی که از محل تبصره 22 تامین می شود، در سریع ترین زمان ممکن پایان یابد تا مردم از خدمات آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه اعتبار بخش عمرانی شهرستان رشت 19 درصد مجموع اعتبارات گیلان را شامل می شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتبارات اختصاص یافته امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته اما در مجموع میزان تخصیص یافته با 18 درصد رشد روبرو بوده است.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: محیط زیست شکننده باعث شده گسترش صنعت گردشگری، صنایع تبدیلی، غذایی و فولاد تنها راهکار توسعه و شکوفایی اقتصادی این شهرستان باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات حمل و نقل دورون شهری و ترافیک مشکل اساسی مرکز استان به شمار می آید، گفت: رشت پس از پایتخت رتبه دوم را در استفاده از خودروی شخصی از آن خود کرده است.

مهدوی افزود: شهرستان رشت نسبت به سایر نقاط استان پنج درصد کمتر از نعمت گاز برخوردار است که با افتتاح 50 پروژه گازرسانی تا پایان نیمه نخست امسال این میزان به 65 درصد ارتقا می یابد.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی در شهرستان رشت باید تا پایان سال 95 به اتمام برسد، اظهار داشت: تنها سه روستای این شهرستان دارای طرح هادی نیستند که باید نسبت به تهیه آنها در سریع ترین زمان ممکن اقدام شود.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه 11 درصد برنج کشور و 28 درصد برنج گیلان در این شهرستان تولید می شود توسعه کشاورزی حرفه ای را ضروری دانست و ادامه داد: در بخش آبزوی پروری و پروش مرغ و طیور رشت در صدر شهرستان های استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت سکونت گاه 930 هزار نفر است، گفت: هم اکنون 76 درصد جمعیت این شهرستان در شهر و 24 درصد در روستاها ساکن هستند.

مهدوی با اشاره به اینکه شهرستان رشت دارای شش بخش، هفت شهر و 18 دهستان است، یادآور شد: هم اکنون 230 هزار نفر جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند علاوه براین 70 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی در این مناطق قرار دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads