کد خبر: 56302 - تاریخ: دوشنبه، 28 جولای 2014 - 11:06

سرپرست کمیته امداد خمام خبر داد؛

8 صندوق در سطح شهر خمام آماده دریافت زکات فطریه است

علی مهدی پور گفت: از ابتدای اذان روز عید در خدمت مردم مسلمان هستیم و اقدام به جمع آوری زکات فطریه مردم از طریق صندوق هایی که در سطح شهر و مساجد روستاها تعبیه شده، خواهیم نمود.

به گزارش خوبان: علی مهدی پور در گفتگو با خوبان خبر در خصوص آمادگی کمیته امداد خمام در جمع آوری زکات فطریه گفت: کمیته امداد با توجه به وظیفه ذاتی خود همچون سال های گذشته اقدام به جمع آوری زکات فطریه مسلمانان خواهد نمود و پس از جمع آوری آن را در بین اقشار فقیر، کم درآمد و نیازمند جامعه تقسیم خواهد نمود.

وی افزود: از ابتدای اذان صبح روز عید در خدمت مردم مسلمان هستیم و اقدام به جمع آوری زکات فطریه مردم از طریق صندوق هایی که در سطح شهر و مساجد روستاها تعبیه شده، خواهیم نمود.

سرپرست کمیته امداد خمام در پاسخ به این سوال که کمیته امداد تا چند روز آماده دریافت فطریه می باشد، گفت: طبق احکام اسلامی، زکات باید تا پیش از ظهر روز عید داده شود، اما اگر به هر دلیلی مردم مسلمان فطریه را تا پیش از ظهر عید پرداخت نکردند، می توانند با مراجعه به اداره کمیته امداد نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

مهدی پور با اعلام این که 8 صندوق در سطح شهر خمام برای دریافت زکات فطریه مستقر خواهند شد، اظهار داشت: این صندوق ها در مراکز مختلفی از جمله میدان فرهنگ، روبروی بانک ملی، روبروی بانک ملت و کمربندی شهر خمام مستقر خواهند شد.

رئیس کمیته امداد با بیان این مطلب که طبق بخش نامه جدید، برای دریافت زکات فطریه تنها باید صندوق های کمیته امداد در مساجد مستقر باشند اظهار داشت: خود مساجد اقدام به جمع آوری فطریه و کمک به فقرای محل می نمایند.

مهدی پور در پاسخ به این سوال که زکات فطریه چگونه به دست افراد نیازمند خواهد رسید اظهار داشت: هیئت امنای مسجدی که صندوق کمیته امداد در آن قرار دارد با توجه به شناختی که از فقرا و نیازمندان هر محله دارند اقدام به توزیع زکات فطریه می نمایند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads