کد خبر: 55573 - تاریخ: شنبه، 19 جولای 2014 - 13:54

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: توافق مطلوب برای ایران حفظ ظرفیت موجود غنی سازی و لغو تحریم هاست

حجت الاسلام عاشوری خاطرنشان کرد: آنچه سيستم محاسباتى حريف را درهم ريخته و وزيران خارجه آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان را با عجله به «وين» كشانده تا براى عبور از بن‏ بست پديد آمده، چاره ‏جويى كنند، اعلام صريح خط قرمز نظام در مذاكرات هسته ‏اى است كه از سوى رهبر معظم انقلاب در ديدار كارگزاران و مسؤولان نظام با ايشان مطرح شد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان این که ترويج فساد، بى ‏حجابى و بدحجابى از سياست‏ هاى راهبردى دشمنان اسلام است اظهار داشت: كوتاه ‏آمدن در مسأله حجاب، برگ برنده‏ اى در دست دشمنان و پياده ‏نظام آن‏ها در داخل كشور است.

 

وی ماهواره را كاربردى ‏ترين سلاح در جنگ نرم دنياى استكبار عليه مليت‏ ها و فرهنگ‏ هاى بومى برشمرد و خاطرنشان کرد: رواج مدگرايى و استفاده‏ افراطى از لوازم آرايشى در ميان بانوان از بارزترين نمودهاى تأثير مخرب ماهواره بر جامعه است.

 

امام جمعه خمام افزود: عادى جلوه دادن روابط خارج از عرف زن و مرد و اشاعه‏ بى‏ عفتى از ديگر رسالت ‏هايى است كه برنامه ‏ريزان اين شبكه‏ ها دنبال مى‏ كنند. گسترش قارچ‏ گونه‏ شبكه‏ هاى فارسى‏ زبان با پخش كليپ‏ ها و سريال ‏هاى غيراخلاقى، به منظور قطع ريشه هاى فرهنگى جامعه و تعرض به حريم خانواده‏ ها است.

 

حجت الاسلام عاشوری با ابراز نگرانی از عادی شدن بدحجابی و بی حجابی در فضای مجازی گفت: تا همين چند سال پيش دختران و زنان از در اختيار قرار گرفتن عكس خود به‏ دست ديگران شديداً هراس داشتند اما هم‏ اينك در شبكه ‏هاى اجتماعى، تصاويرى از دختران و حتى زنان توسط خودشان قرار داده مى ‏شود كه اصلاً در وضعيت مناسب حجاب قرار ندارند. روز به ‏روز به ‏صورت ناخودآگاه و با سرعت بالايى به سمت عادى ‏شدن بدحجابى و بى ‏حجابى در فضاى مجازى پيش مى‏ رويم كه به‏ دور از فرهنگ اسلامى ما است.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت از سوی ایران، اظهار داشت: حضرت امام خميني(ره) با پذيرفتن آن، بهانه حضور بيگانگان در منطقه را از دست آنان گرفتند.

 

وی با بیان این که هميشه حضور آمريکا در هر جايي، همراه با وحشي گري هاي بسيار، کشتار فراوان، گسترش تروريسم، مواد مخدر و ناهنجاري هاي اجتماعي بوده است خاطرنشان کرد:  تا پيش از اشغال افغانستان توسط آمريکا، هيچ گاه مواد مخدر به اين فراواني نبود؛ و يا پيش از اشغال عراق توسط آمريکا، هيچگاه تروريسم به اين گستردگي و با اين ساماندهي مجهز وجود نداشت.

 

امام جمعه خمام با اشاره به تشکیل گروه داعش توسط آمریکا اظهار کرد: گروه داعش در زمان اشغال عراق توسط آمريکائي ها بوجود آمد تا شيعيان و ساير مسلمانان وفادار به حاکميت ملي و اسلامي را در عراق، از دور خارج کند. به همين جهت اين گروه تروريستي، هيچگاه به مواضع آمريکا و طرفداران او حمله نکرده و در عوض هميشه مورد حمايت آنها واقع شده است.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به دلایل غرب برای رسیدن به توافق هسته ای در گفتگو با ایران گفت: دو تن از ارکان شاخص اين گفت‌وگوها يعني «برنز و اشتون» در معرض بازنشستگي هستند و خيلي مايلند که آخرين برگ از کارنامه کاري‌ شان با مهمترين اتفاق يعني دستيابي به توافق نهايي با ايران مزين شود. از طرف ديگر آمريکا انتخابات ميان‌ دوره‌اي را پيش‌ رو دارد که براي اوباما از اهميت زيادي برخوردار است. لذا او هم به توافق هسته‌اي با ايران به عنوان برگ برنده براي پيروزي حزبش در اين انتخابات نياز دارد.

 

وی توافق مطلوب برای ایران را حفظ ظرفیت موجود غنی سازی و لغو تحریم ها برشمرد و خاطرنشان کرد: توافق مطلوب براي آمريكايى‏ ها آن است که برنامه هسته‏ اى ايران را متوقف کرده و در مقياس آزمايشگاهى کاهش دهند و تحريم‏ ها را نيز حفظ كنند.

 

امام جمعه خمام یادآور شد: آنچه سيستم محاسباتى حريف را درهم ريخته و وزيران خارجه آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان را با عجله به «وين» كشانده تا براى عبور از بن‏ بست پديد آمده، چاره ‏جويى كنند، اعلام صريح خط قرمز نظام در مذاكرات هسته ‏اى است كه از سوى رهبر معظم انقلاب در ديدار كارگزاران و مسؤولان نظام با ايشان مطرح شد.

 

وی در پایان با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، فعالیت های این رکن نظام را مايه اطمينان و آرامش مؤمنين و اضطراب و نگراني منافقين دانست.

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads