کد خبر: 54647 - تاریخ: جمعه، 4 جولای 2014 - 15:57

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: آمریکا به خاطر حمایت از تروریست ها و معارضه با دولت های مردم سالار به چالش کشیده شود

حجت الاسلام عاشوری گفت: کشورهاي عراق و سوريه عمق استراتژيک ما هستند. پيروزي آنها در واقع، برگ برنده ما پاي ميز مذاکرات است؛ همچنان که آمريکايي‌ها به بحران در اين منطقه به عنوان اهرم فشار در مذاکرات با ايران مي‌نگرند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر که در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار شد، ماه رمضان را ماه پرهیزکاری خطاب کرد و گفت: خوشا به حال کساني که توانايي و توفيق روزه گرفتن، قرآن خواندن و دعا کردن را دارند و زمينه اي براي ارتکاب گناه نمي يابند.

 

امام جمعه خمام با بیان این که قدرتي که از قرآن کريم حاصل مي شود، از هيچ سلاح پيشرفته اي بدست نمي آيد گفت:  آن خداوندي که انرژي هسته اي را در ذرّات اورانيوم نهاده، قطعاً قوي تر از آن را در جملات، کلمات و حتي حروف قرآن نهاده است.

 

حجت الاسلام عاشوری یادآور شد: عموم مردم، همانطور که ظاهر معادن اورانيوم را مي بينند و از خار و خاشاک آن براي روشن کردن آتش و توليد گرما استفاده مي کنند؛ از قرآن کريم هم فقط آن ظاهر الفاظ و کلمات را مي بينند. ولي يک محققِ مدقق، همان طور که با صرف وقت در استخراج معادن اورانيوم و شکافتن هسته اتم آن، صدها و بلکه هزارها برابر بيشتر انرژي توليد مي کند، اگر همين وقت و تحقيق و تدبر را در آيات قرآن کريم صرف نمايد، قطعاً صدها برابر آنچه که اکنون داريم و مي دانيم، بدست خواهيم آورد.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به وفات حضرت خدیجه در 10 رمضان سال دهم بعثت، به خانه نشینی رسول خدا (ص) پس از رحلت این بانوی بزرگوار اشاره نموده و خاطرنشان کرد:  پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) بعد از اين واقعه، خانه نشين شده و کمتر بيرون مي رفت. چون دشمنان از هر سو، ايشان را در محاصره خود گرفته بودند و آن حضرت ديگر هيچ ياور بانفوذي نداشت.

 

وی با بیان این که امروزه ما مسلمانان بهتر می توانیم شرایط آن زمان پیامبر اکرم (ص) را درک کنیم گفت: ما امروزه وقتي در محاصره شديد دشمنان اسلام قرار گرفته ايم، بهتر مي توانيم وضعيت پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) در آن زمان را درک کنيم. دشمنان مستکبر در اتحادي شوم، حلقه محاصره خود را تنگ تر و فشارهاي اقتصادي را شديدتر کرده اند تا بلکه ملت ايران را از آرمان خواهي خود باز دارند. ولي نمي دانند که هميشه نصرت خداوند پس از اوج شدايد فرا مي رسد.

 

امام جمعه خمام هدف آمریکا از به راه انداختن جنگ در منطقه را  تحت شعاع قرار دادن مشکلات داخلي خود، ايجاد چتر امنيتي براي رژيم جعلي صهيونيستي، مقابله با نظام هاي مردم سالار و جلوگيري از بيداري اسلامي دانست.

 

وی راه حل جنگ عراق را اتحاد مردم مسلمان این کشور تحت رهبري مراجع اسلام به حمايت از دولت قانوني خويش معرفی کرد.

 

حجت الاسلام عاشوری یکی از اهداف آمریکا از بحران آفرینی در منطقه را وادار نمودن ایران به عقب نشینی از آرمان های خود دانست و خاطرنشان کرد: ولي قطعاً با شکست توطئه هاي اآمریکا، بر نفوذ و قدرت بيشتر جمهوري اسلامي ايران افزوده خواهد شد.

 

خطیب جمعه خمام افزود: کشورهاي عراق و سوريه عمق استراتژيک ما هستند. پيروزي آنها در واقع، برگ برنده ما پاي ميز مذاکرات است؛ همچنان که آمريکايي‌ها به بحران در اين منطقه به عنوان اهرم فشار در مذاکرات با ايران مي‌نگرند.

 

امام جمعه خمام تصریح کرد:  بايد رژيم آمريکا را به خاطر حمايت از تروريست‌ها و معارضه با دولت‌هاي مردم سالار، به چالش کشيد، بايد اين پرسش را جهاني کرد: که چرا آمريکا به اشغالگران سرزمين مردم فلسطين و به سرکوب شديد مردم بي سلاح و بي دفاع بحرين و بر اختناق حاکم بر شيعيان عربستان، کمترين اعتراضي نمي‌کند!  و در عراق و سوريه، به مخالفت با دولت اين کشورها برخاسته و در کنار تروريست‌ها مي‌ايستد؟!

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads