کد خبر: 53780 - تاریخ: یکشنبه، 22 ژوئن 2014 - 20:30

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

بازنشستگی ۳۲۷۲ معلم تا ۳ سال آینده در گیلان

با بیان اینکه حدود سه هزار و ۲۷۲ معلم تا سه سال آینده در گیلان باز نشسته می‌شوند، گفت: این تعداد معادل ۱۰.۵۴ درصد از نیروی بازنشسته در سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خوبان، مهدی حاجتی عصرامروز در جلسه هم‌اندیشی با خبرنگاران گیلان، با بیان اینکه آموزش و پرورش معتقد است اصحاب رسانه و نشریات به منظور تنویر افکار عمومی و تغییر نگرش‌ها و ایجاد فضای همدلی در جامعه نقش موثر دارند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تاکید زیادی بر حمایت همگانی از آموزش و پرورش داشته‌اند.

وی افزود: این مهم نشان می‌دهد که آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تولید کننده نیروی انسانی خلاق، ماهر و متخصص بوده و مورد تائید مقام معظم رهبری است و به عنوان دستگاه هزینه بر و مصرفی در کشور محسوب نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای حل مشکل آموزش و پرورش و فرهنگیان، گفت: وظیفه تعلیم و تربیت آینده‌سازان بر عهده آموزش و پرورش است که در دورترین نقاط کشور و مناطق صعب‌العبورمرکز فرهنگی به نام مدرسه پرچم ایران را برافراشته است.

بازنشستگی 3272 معلم تا سه سال آینده در گیلان

حاجتی با بیان اینکه حدود سه هزار و 272 معلم تا سه سال آینده در گیلان باز نشسته می‌شوند، خاطرنشان کرد: این تعداد معادل 10.54 درصد از نیروی بازنشسته در سال‌های 93، 94 و 95 را تشکیل می‌دهد.

آموزش و پرورش 33 منطقه فعال در شهرستان‌ها دارد

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش 33 منطقه فعال در شهرستان‌ها دارد، تصریح کرد: پنج سیاست اصلی توسط وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها و به طبع به شهرستان‌ها ابلاغ شده است که همه ادارات براساس این سیاست برنامه‌ریزی‌ها را اجرایی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان سامانه نیروی انسانی، توسعه و مشارکت محور، عملیاتی کردن بودجه در مدارس، ارتقا و توانمندسازی مدیران و واحدهای آموزشی و مدیریت غیرمتمرکز را از پنج سیاست کلی آموزش و پرورش بیان کرد.

گیلان بیش از 19 هزار کلاس درس دارد

حاجتی با بیان اینکه عملیاتی کردن بودجه در نیم درصد مدارس کشور عملیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان پنج هزار و 781 واحد آموزشی با 19 هزار و 400 کلاس درس دارد.

وی با اشاره به اینکه گیلان 390 هزار دانش آموز دارد، گفت: 48 درصد این دانش آموزان را دختران تشکیل می‌دهد و 52 درصد را پسران تشکیل می‌دهد.

اشتغال 21 هزار و 239 نفر از نیروی آموزش و پرورش گیلان در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، تعداد نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش گیلان را 30 هزار و 561 نفر عنوان و تصریح کرد: 21 هزار و 239 نفر شاغل در مدارس هستند که از این نظر به عنوان بزرگترین دستگاه دولتی محسوب می‌شویم.

حاجتی افزود: از این تعداد نیرو 14 هزار و 970 نفر نیروی خانم هستند که معادل 57.06 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند که چهار صدم درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی گفت: تعداد نیروی مرد 11 هزار و 269 نفر است که معادل 42.9 درصد و پنج درصد کمتر از نیروی میانگین کشوری است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads