کد خبر: 52050 - تاریخ: شنبه، 31 می 2014 - 19:56

در خطبه های نماز جمعه؛

حجت الاسلام عاشوری: کردار و گفتار امام (ره) چراغ راه برای حرکت در مسیر آینده انقلاب است

امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: خداي سبحان را سپاسگزاريم که اجازه ندادند بعد از ارتحال امام (ره) همان انحرافي را که در صدر اسلام بعد از ارتحال پيامبر اسلام (ص) در جامعه اسلامي بوجود آمد، در انقلاب ما بوجود آيد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر، با تسلیت ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، این روز را روز مصیبت بزرگ برای ملت ایران خواند و تصریح کرد: امام خميني(ره)، حقاً در جايگاه پيامبر اين امت بودند و تکليف خودشان را در ابلاغ رسالتي که بر عهده داشتند به نحو احسن انجام دادند.

 

وی کردار و گفتار امام را چراغ راه برای حرکت در مسیر آینده انقلاب دانست و افزود: خداي سبحان را سپاسگزاريم که اجازه ندادند بعد از ارتحال امام (ره) همان انحرافي را که در صدر اسلام بعد از ارتحال پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله و سلم) در جامعه اسلامي بوجود آمد، در انقلاب ما بوجود آيد.

 

حجت الاسلام عاشوری نظام جمهوري اسلامي ايران، حاکميت ولايت‌فقيه و احياي دين در جهان معاصر را از يادگارهاي منحصر به فرد حضرت امام (ره) نامید و خاطرنشان کرد: در زمانيکه همه معادلات دنيا براساس معيارهاي مادي رقم زده مي‌شد، حضرت امام(ره) قيام کردند وانديشه ناب الهي را زنده نمودند.

 

خطیب جمعه خمام با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: سوم شعبان ميلاد احيا کننده دين، امام­حسين(ع) است که بزرگ پاسدار اسلام مي باشد و به همين مناسبت، چنين روزي را روز پاسدار ناميده اند.

 

وی افزود: چهارم شعبان نيز ميلاد حامي دين و اسوه ادب و اخلاق و ولايت‌پذيري، علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس، بزرگ جانباز اسلام است که در آن شرايط سختِ امتحان، فرمود: «اگرچه دستانم را قطع كرده ايد ولي من هرگز دست از  ياري دينم بر نمي دارم»؛ و اين ايستادگي به پاي مکتب، زبان حال همه جانبازان انقلاب اسلامي ايران است. چنين روزي را روز جانباز ناميده اند.

 

امام جمعه خمام اضافه کرد: پنجم شعبان هم ولادت باسعادت امام زين العابدين(عليه السلام) در سال 38هجري است.

 

حجت الاسلام عاشوری مقاومت و ایستادگی را از اساسي‌ترين مؤلّفه‌ هاي گفتمان انقلاب اسلامي دانست و خاطرنشان کرد: بارزترين مصداق استقامت، ايستادگي در برابر زياده خواهي هاي کفار مستکبر است که انقلاب اسلامي ايران هم بر همين اساس بوجود آمده است. نيل به ديگر آرمان‌هاي متعالي انقلاب نيز جز با تداوم اين راه پرافتخار ممکن نخواهد بود.

 

خطیب جمعه خمام با انتقاد از اعتقاد برخی جریان های سیاسی در کشور که مقاومت را معادل جنگ و خشونت طلبی می دانند گفت: متاسفانه در فضاي سياسي کشور، جرياناتي بر آنند تا مفهوم مقدس مقاومت را معادل «خشونت‌گرايي» و «جنگ‌طلبي»‌ جا زده و به تعبير رهبر فرزانه انقلاب «سازش و تسليم مقابل زورگويان را تئوريزه نمايند». در منظومه فکري اين جريان، به سبب عافيت‌طلبي، مفهوم مقاومت، جايي ندارد؛ به همين جهت در مواجهه با تعبير «نرمش قهرمانانه» رهبري، فقط به «نرمش» چسبيده و قيد «قهرمانانه»‌را زده اند.

 

امام جمعه خمام انقلاب اسلامي را نقطه پاياني بر منطق فشل‌کننده «ما نمي‌توانيم» دانست و افزود: امام خميني بود که طلسم چند صدساله ساحران بزرگ اروپايي و آمريکا را شکست و با برانگيختن ملت، ثابت کرد که افسانه شکست‌ناپذيري مستکبران، توهمي بيش نيست.

 

وی در پایان گفت: اگر بناي بر مذاکره و سازش‌طلبي بود، خرمشهر هيچگاه به وطن بر نمي گشت و جنوب لبنان و غزه نيز به رژيم نامشروع اسرائيل ملحق مي‌شد. مغالطه‌ ما نمي‌توانيم از جانب آناني صادر شد که خيال مي‌کردند منطق «ما مي‌توانيم»، يک خط صاف و بدون چالش و دست‌انداز است و چون چشم‌شان به چالش‌ها افتاد، از اصل حرکت منصرف شدند و نسخه رو به قبله شدن را پيچيدند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads