کد خبر: 51321 - تاریخ: پنج‌شنبه، 22 می 2014 - 10:22

رييس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان:

نيمي از جرايم سايبري گيلان، برداشت اينترنتي غير مجاز از حساب است

نيمي از جرايم رخ داده در حوزه فضاي سايبر، برداشت اينترنتي غير مجاز از حساب هاي شهروندان گيلاني در سال 92 بوده است.

به گزارش خوبان: سرهنگ ايرج محمدخاني رييس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان در نشست پلیس فتا، عملكرد پليس فتا در خصوص كشف جرايم سايبري را محمد خانیدر سال 92 تشريح كرد .

رييس پليس فتاي استان گيلان با بيان اينكه نيمي از جرايم سايبري استان گيلان به برداشت اينترنتي غيرمجاز از حسابهاي بانكي اختصاص دارد، گفت: برداشت اينترنتي غير مجاز از حسابهاي بانكي با 51 درصد بالاترين نسبت وقوع را در بين جرايم سايبري در سال 92 به خود اختصاص داده است.

سرهنگ ايرج محمدخاني با اشاره به اينكه مجرمان در سال گذشته موفق شدند با سوءاستفاده از غفلت صاحبان كارت بانكي، حدود 7 ميليارد و 500 ميليون ريال به صورت غيرمجاز از حساب شهروندان گيلاني برداشت کنند، افزود: با پي جويي هاي فني كارآگاهان پليس فتا، 34 مجرم برداشت اينترنتي غيرمجاز از حسابهاي بانكي كه 28 مرد و 6 زن بوده اند، شناسايي و براي سير مراحل قانوني به دستگاه قضايي معرفي شدند.

وي با بيان اينكه حدود 4 ميليارد و 500 میليون ريال به مالباختگان در مركز استان و ساير شهرستان هاي تابعه مسترد شده است، اظهار کرد: از مهمترين جرايم حوزه سايبري ديگر جرايم عليه عفت و اخلاق عمومي با 25 درصد ، سرقت و كلاهبرداري با 8 درصد است.

محمدخاني در ادامه ياد آور شد: پليس فتا در سال گذشته با بهره جستن از توان فني و علمي كارآگاهان خبره اين پليس و همچنين بكارگيري امكانات سخت افزاري و نرم افزاري منحصر به فرد به ويژه در حوزه سايبر فارنزيك (بررسي فني ادله ديجيتال ) موفق شد، 77 درصد جرايمي را كه در حوزه فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان به وقوع پيوسته بود كشف و 68 مجرم سايبر را كه 56 نفر مرد و 12 زن بودند را شناسايي و تحويل دستگاه قضايي در مركز استان و شهرستانهاي تابعه نمايد.

محمدخاني در پايان با بيان اينكه مجرمين فضاي سايبر هميشه به دنبال فرصتي هستند تا با سوء استفاده از غفلت صاحبان كارت بانكي و به دست آوردن اطلاعات مهم آنان بصورت غير مجاز از حساب آنان برداشت كنند، به هموطنان توصيه كرد: در حفظ و نگهداري از كارت بانكي نهايت دقت و جديت را به خرج دهند و از الصاق رمز برروي كارت بانكي جداً پرهيز كنند، به هيچ عنوان اطلاعات مهم و حساس خود نظير؛ شماره حساب، شماره كارت، رمز اينترنتي، CVV2 را در اختيار ديگران نگذارند، هنگام وارد كردن نشاني اينترنتي درگاه الكترونيكي بانك مربوطه دقت كنند، از صفحه كليد مجازي براي وارد كردن رمز اينترنتي استفاده كنند و از فروشگاه هاي اينترنتي با نماد اعتماد الكترونيك خريد كنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads