کد خبر: 45302 - تاریخ: دوشنبه، 17 فوریه 2014 - 19:46

با حضور مهدوی فرماندار رشت؛

جلسه ستاد راهیان نور سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت برگزار شد/ تصاویر

جلسه ستاد راهیان نور سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت، با حضور عیسی مهدوی فرماندار رشت و مسئولین سه بخش خمام خشکبیجار و لشت نشاء، عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خوبان: جلسه ستاد راهیان نور سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت، با حضور عیسی مهدوی فرماندار رشت و مسئولین سه بخش خمام خشکبیجار و لشت نشاء، عصر امروز برگزار شد.

در این جلسه که به میزبانی سرهنگ سیمائی فرمانده سپاه ناحیه مقداد برگزار شد، وی طی سخنانی اظهار داشت: همه ساله این جلسه در فرمانداری رشت تشکیل می شد، اما امسال به دلیل تغییرات صورت گرفته و به خاطر عدم تاخیر در برگزاری این جلسه، آن را به میزبانی سپاه ناحیه مقداد برگزار نمودیم.

وی ضمن بیان تاریخچه ی تشکیل سپاه ناحیه مقداد گفت: سپاه ناحیه مقداد در تاریخ 7 آذر ماه سال 1390 در سه بخش خمام، خشکبیجار و لشت نشاء  تشکیل شد. در این مدت مسئولین سه بخش بهترین تعامل را با ما داشتند.

سرهنگ سیمائی با اشاره به جمعیت بسیجیان این سه بخش افزود: جمعیت بسیجی این سه بخش حدود 30 هزار نفر می باشد که از این تعداد نیمی را آقایان و نیم دیگر را بانوان تشکیل می دهند.

فرمانده سپاه ناحیه مقداد با اشاره به اردوهای راهیان نور در سه بخش خمام، خشکبیجار و لشت نشاء گفت: در سال 1390 با مساعدت فرمانداری رشت، 1193 نفر را به مناطق عملیاتی اعزام نمودیم. در سال 1391 نیز، 765 نفر به مناطق عملیاتی کشور اعزام شدند.

وی یادآور شد: امیدواریم امسال نیز بتوانیم همانند سال 1391 اعزام به مناطق عملیاتی را داشته باشیم.

سرهنگ سیمائی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ایشان  به بصیرت عمارگونه و استقامت مالک اشتروار تاکید داشتند. ما توصیه های ایشان را می توانیم در مناطق عملیاتی جنوب اجرایی می نماییم.

وی حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی جنوب را اثرگذار دانست و یادآور شد: دانش آموزان با حضور در این صحنه ها، خاطرات جنگ را با پوست و گوشت خود لمس می کنند و با بازگو کردن این خاطرات برای دوستان و همکلاسی هایشان، ایشان را نیز با فضای جنگ و جبهه آشنا می نمایند.

در ادامه این نشست، سید عیسی مهدوی فرماندار جدید شهرستان رشت، طی سخنانی اظهار داشت: تلاش دشمنان از جهات مختلف این بوده که ارزش ها و پیام دفاع مقدس به مرور زمان از بین برود و حرکات موذیانه ای که با حمایت کشورهای غربی شروع شده بود و یک عده هم آن در داخل دنبال می نمودند که ارزش های دفاع مقدس دیگر قدیمی شده و به دنبال آن بودند که ایثارگری و تلاش های عزیزان ما در دوران دفاع مقدس، در نسل های بعدی فراموش شود تا این که مقام معظم رهبری مانند همیشه ورود نمودند و دستور دادند که اردوهای راهیان نور تشکیل شود.

وی در ادامه گفت: ان اردوها هر ساله گسترده تر از قبل به خصوص برای نسل هایی که دوران جنگ را ندیده اند برگزار می شود.

فرماندار رشت تصریح نمود: ان شا الله با کمترین آسیب های اجتماعی، بیشترین بهره را به دانش آموزان برسانیم. من از مسئولین سه بخش خواهشمندم که به نحو مطلوب از این قضیه حمایت نمایند.

مهدوی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین اردوهایی گفت: گزینه ای بهتر از این اردوهای ارزشمند که همسو با ارزش ها و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی است وجود ندارد.

وی خطاب به مسئولین سه بخش گفت: سرفصل های فرهنگی تان را به این سو، جهت دهید تا کار برای شما نیز آسان باشد.

حسین ذاکر استقامتی بخشدار خمام در این جلسه با اشاره به فعالیت های بخشداری خمام در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور طی سنوات گذشته گفت: بخشداری خمام همواره در این عرصه پیشتاز بوده است و ما یکی از اولین بخشهایی بوده ایم که سهمیه در نظر گرفته شده برای بخشداری را پرداخت نموده ایم.

وی اظهار داشت: باید راه شهدا را ادامه دهیم و ایثارگرانه در خدمت جامعه باشیم. دعا می کنم به حق حضرت زهرا(س) عاقبت ما ختم به شهادت شود.

استقامتی در پایان گفت: بخشداری خمام آمادگی این را دارد که تمام قد در خدمت این حرکت فرهنگی باشد.

محمد موثقی بخشدار لشت نشاء نیز در این جلسه اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، بر سر سفره شهدا ارتزاق می کنیم. باید قدردان این لحظات و فرصت ها باشیم تا نسل های آینده هم بتوانند از آن بهره مند شوند. چرا که نسل های دوم و سوم جنگ را ندیده و آن را لمس نکرده اند. بنابراین وظیفه ما در خصوص انتقال این موضوع سنگین است.

وی ادامه داد: راهیان نور یکی از راه های انتقال فرهنگ شهدا به آیندگان است.

بخشدار لشت نشاء در پایان سخنان خود گفت: بخشداری لشت نشاء در خدمت شماست تا بتوانیم از این قضیه سربلند بیرون آییم.

 

سید مجتبی حسینی نسب رئیس شورای اسلامی شهر خمام نیز در این جلسه با اشاره به شکل گیری حادثه عاشورا و تاثیری که این واقعه بزرگ بر حوادث بعدی تاریخی از جمله وقوع انقلاب اسلامی داشته گفت: ایثارگری ها و جانفشانی های دوران دفاع مقدس برگرفته از حادثه عاشوراست و باید سعی کنیم این فرهنگ فراموش نشود و دست به دست هم دهیم تا آن را حفظ نماییم.

وی افزود: بسیاری از دشمنان امروز اردوهای راهیان نور را به عنوان یک خطر بزرگ قلمداد می کنند. در مواجه با تهاجم فرهنگی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند یک عنصر مهم مقابله کننده قلمداد می شود و به جوانان هویت و اعتماد به نفس می دهد و بین نسل سوم وچهارم و نسل های گذشته یک پیوند ناگسستنی ایجاد می کند.

رئیس شورای شهر خمام خاطرنشان کرد: از این جهت شورای اسلامی شهر خمام و مجموعه شهرداری همان طور که سرهنگ سیمائی تایید می کنند تعامل بسیار خوبی را در ابعاد مختلف با بسیج و سپاه داشته اند.

وی یادآور شد: همواره معقتدم ابتدا باید کلیت نظام حفظ بشود و در مرحله بعدی ما وارد بحث های عمرانی و کارهای دیگر شویم و یکی از همین نمونه ها بحث راهیان نور است. شورای شهر و مجموعه شهرداری خمام سهم ناچیز خود در مقابل شهدارا ادا خواهد نمود و امیدواریم حرکات این چنینی ادامه داشته باشد.

در ادامه نیز سایر مسئولین سه بخش با تشکر از فرمانده سپاه ناحیه مقداد به جهت برگزاری این جلسه، آمادگی خود را جهت حمایت از اردوهای راهیان نور اعلام نمودند.

DSC09811 DSC09812 DSC09814 DSC09818 DSC09821 DSC09825 DSC09834 DSC09837 DSC09844 DSC09846 DSC09847 DSC09848

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. دوست
     | 2014/02/18 - 12:08
    پاسخ
    +1
    0

    باسپاس از برگزاری چنین جلساتی جهت پیگیری و ارتقاء سطح برنامه های بخش خمام ،نکته قابل توجه در تصاویر تصویر آقای مهندس یحیی پور است جانشین ناحیه که با وجود همه توانمندی ها و خلاقیت در امور و تعامل بسیار عالی که با همکاران به ویژه بسیجیان دارند مانند همیشه به دور از ریا در ردیف دوم نشسته اندو حتما برای برگزاری بهتر امور برنامه ریزی می کنند ، خداوند بر توفیقات روز افزونشان بیفزایند .

  2. خمام دیار خوبان
     | 2014/02/18 - 14:23
    پاسخ
    +1
    0

    باسلام و خسته نباشید به خبرنگار خوبان خبر.
    واقعا دوست ما که نظر دادن در مورد تصاویر بالا جناب سرگرد یحیی پور جانشین ناحیه مقداد واقعا خاکی هستن و توانمندی و نوآوری زیادی در همه امورا ت را دارند، جای تشکر دارد که به دور از ریا همکاری مناسب با بسجیان دارند، خدا حفظشون کنه برای نظام مقدس ما و خانواده محترم ایشان.

    یاعلی مدد

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads