کد خبر: 45157 - تاریخ: شنبه، 15 فوریه 2014 - 09:27

بزرگترین فرش خاکی جهان در ساحل جزیره هرمز رونمایی شد/ عکس

پنجمین فرش خاکی جزیره هرمز به عنوان بزرگترین فرش خاکی جهان که با استفاده از خاک های رنگی این جزیره طراحی شده، رونمایی شد.

به گزارش خوبان: پنجمین فرش خاکی جزیره هرمز به عنوان بزرگترین فرش خاکی جهان جمعه 25 بهمن در این جزیره رونمایی شد.

پنجمین فرش خاکی جزیره هرمز به عنوان “داماهی” با استفاده از خاک‌های رنگی جزیره هرمز توسط هنرمندان هنر محیطی استان هرمزگان طراحی شده است.

از افسانه های محلی و فرهنگ شفاهی مردم هرمزگان چنین برمی آید که “داماهی” نام ماهی عظیم الجثه ای بوده که در هنگامه‌ گرفتاری‌ها به یاری مردمان بومی جنوب می‌شتافته‌ و برای توصیف این موجود اساطیری از چهار روایت، مبتنی بر عناصر چهارگانه (آب، باد، خاک و آتش) استفاده شده که این موارد پایه طراحی پنجمین فرش خاکی هرمز قرار گرفته است.

حجت الاسلام حسین مرشدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در حاشیه رونمایی از فرش خاکی جزیره هرمز، بیان داشت: این فرش خاکی با خلاقیت و ابتکار هنرمندان هنرهای محیطی استان هرمزگان طراحی شده که طراحی این فرش طی سال های اخیر نقش ارزنده ای در معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری جزیره هرمز و استان هرمزگان داشته است.

وی ادامه داد: این فرش خاکی در مساحت هزار و 600 متر مربع و با استفاده از خاک های رنگی جزیره هرمز توسط هنرمندان هنر محیطی استان هرمزگان طراحی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: طراحی فرش خاکی در افزایش ورود گردشگران به جزیره هرمز و رونق گردشگری این جزیره موثر بوده است.

حجت الاسلام مرشدی افزود: فرش خاکی جزیره هرمز به عنوان بزرگترین فرش خاکی جهان محسوب می شود و پیگیری ها و اقدامات لازم برای ثبت این فرش خاکی در کتاب رکوردهای گینس در حال انجام است.

IMG16014268

منبع: مهر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads