کد خبر: 43128 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 ژانویه 2014 - 18:24

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مقداد رشت؛

غرب اسرائیل را پاسگاه خود در جهان اسلام می داند

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مقداد رشت، با اشاره به حوادث پیش آمده در طول دوران بعد از انقلاب گفت: نظام همواره از این حوادث واکسینه می شود و قدرت خود را دائما افزایش می دهد. در این اوج گیری قدرت، شکست اسرائیل یک انتظار حداقلی است و هدف نظام رسیدن تمدن اسلامی به سراسر گیتی می باشد.

به گزارش خوبان: سرگرد یحیی پور جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت در نشست هادیان بصیرت در خمام با اشاره به تلاش امپراطوری عثمانی برای تصرف شهر وین گفت: امپراطوری عثمانی دو بار درصدد تصرف شهر وین برآمد. شهر وین یک منطقه بسیار استراتژیک بود که هر کشوری که می توانست آن را تصرف کند می توانست بر جنوب اروپا و بسیاری از نقاط دیگر تسلط داشته باشد.

وی ادامه داد: در فاصله زمانی 1529 تا 1683 میلادی امپراطوری عثمانی دو بار شهر وین را تصرف کرد که بار نخست در سال 1529 به دلیل کمبود امکانات موفق نبود و بار دوم در 100 سال بعد، دوباره تصمیم به تصرف وین گرفت که این بار شاه مجارستان به 83 هزار سرباز خود هشدار داد که در صورت شکست در نبرد پیش رو، مسیحیت با شکست مواجه خواهد شد.SAM_1061

سرگرد یحیی پور افزود: این گونه شد که بعد از حدود 50 روز درگیری، عثمانی ها شکست خوردند و افول قدرت امپراطوری عثمانی از همین زمان شروع شد و شهر وین به عنوان نقطه برخورد دو تمدن اسلام و مسیحیت برای اولین بار بعد از شکل گیری اسلام، شناخته شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهر وین از نظر اروپایی ها به عنوان یک نماد شناخته می شود. غرب از شکست مسلمانان در وین همواره به نیکی یاد می کند و امروزه دنیای غرب وین مدرن خود را اسرائیل می داند. با این تفاوت که اسرائیل در داخل سرزمین های اسلامی قرار دارد. آن ها امروز از اسرائیل به عنوان پاسگاه خود در جهان اسلام یاد می کنند.

سرگرد یحیی پور با اشاره به غربت  شهدا در مدارس گفت: متاسفانه کسی از دانش آموزان ما در مدارس شهید چمران را نمی شناسند و این وظیفه شما فرهنگیان عزیز می باشد که در کنار آموزش مطالب درسی، این گونه موضوعات را به دانش آموزان یادآور شوید.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مقداد رشت، با اشاره به حوادث پیش آمده در طول دوران بعد از انقلاب گفت: نظام همواره از این حوادث واکسینه می شود و قدرت خود را دائما افزایش می دهد. در این اوج گیری قدرت، شکست اسرائیل یک انتظار حداقلی است و هدف نظام رسیدن تمدن اسلامی به سراسر گیتی می باشد.

وی تصریح کرد: تجربه 35 ساله نظام جمهوری اسلامی می تواند الگوی مناسبی برای کشورهای منطقه باشد. در حوادث اخیر منطقه، دشمن هرگاه می بیند که مردم کشوری می خواهند از نظام ما الگوپذیری کنند، در مقابلشان سدشکننی می کند. اما دشمن بداند که این کار همچون موجی به خوش باز می گردد و قدرتش را تحلیل می دهد.SAM_1051

سرگرد یحیی پور با بیان این که ما یک کشور پویا هستیم گفت: ما در سایه تحریم، غنی سازی 20 درصد و پیشرفت های چشمگیر در علم نانو و پزشکی داشته ایم. دشمن سرسخت و خستگی ناپذیر است و این ها را نمی پذیرد و از روش های مختلف می خواهد ما را از پا در بیاورد.

وی در پایان گفت: این وظیفه شما معلمان عزیز است که این موضوعات را به دانش آموزان منتقل کنید.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۳

  1. دوست
     | 2014/01/20 - 21:38
    پاسخ

    آقای یحیی پور همیشه با مطالعه و موشکافانه سخن می گوید ، خداوند بر توفیقات روزافزونشان بیفزاید . همواره مستدام باشند در کنار خانواده محترمشان .

  2. ناجی
     | 2014/01/21 - 12:14
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید

    تاکنون در مورد سوابق اروپایی ها نشنیده بودم ، احسنت بر این توضیح و تبیین دقیق تاریخ دشمنی اروپایی ها با ما، خدا قوت آقای یحیی پور .بصیرت افزایی یعنی همین.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads