کد خبر: 42388 - تاریخ: یکشنبه، 5 ژانویه 2014 - 11:43

حسن تامینی:

در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست که بیمار فوت شده به دلیل هزینه‌های ترخیص یک هفته در سردخانه بیمارستان بماند

نماینده مردم رشت در نطق میان دستور امروز مجلس گفت: خدا لعنت کند پزشکانی را که زیرمیزی می‌گیرند و سیستم پزشکی را دچار چالش کرده‌ و آبروی پزشکان خوب را برده‌اند.

به گزارش خوبان، حسن تأمینی ‌لیچایی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان ‌دستور خود در صحن علنی با اشاره به بحث آلودگی هوا اظهار داشت: عدم مدیریت در کنترل آلودگی هوای کلانشهر تهران که به عنوان ام‌القرای شهرهای اسلامی جهان محسوب می‌شود، مطلوب نیست که 320 روز از روزهای کل سال آن تعطیل و یا به صورت روز هوای ناسالم باشد.

وی افزود: آلودگی هوای علاوه بر اختلالات کروموزمی، خطر سقط جنین را تا 35 درصد افزایش داده و کودکان تهرانی نیز مبتلا به آسم، آلرژی و رفتارهای پرخاشگرانه شده‌اند و آمار نشان می‌دهد که 2 هزار و 700 نفر به علت آلودگی هوا دچار مرگ و میر شده‌اند که باید مدیریت صحیح در این زمینه صورت گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به خطر وقوع زلزله در تهران خاطرنشان کرد: چنانچه زلزله در تهران صورت گیرد، مشخص نیست که چه کسی باید پاسخگوی آن باشد و چگونه باید به آن رسیدگی شود، در حالی که می‌دانیم تهران روی گسل زلزله قرار دارد و متأسفانه هیچ‌گونه مدیریت و پیشگیری در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

تأمینی با اشاره به بحث بهداشت و درمان در کشور تصریح کرد: متأسفانه در بحث بهداشت، درمان و تجمیع بیمه‌ها اتفاق خاصی صورت نگرفته و بیماران با مراجعه به بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی منتقل می‌شوند، خدا لعنت کند پزشکانی را که زیرمیزی می‌گیرند و سیستم پزشکی را دچار چالش کرده‌ و آبروی پزشکان خوب را برده‌اند.

وی ادامه داد: همه باید لعن و نفرین بفرستیم به آن دسته از پزشکانی که زیرمیزی می‌گیرند و اینچنین سیستم پزشکی را دچار اختلال می‌کنند، در شأن نظام جمهوری اسلامی و مردم نیست که بیماری در بیمارستان فوت کند و به دلیل هزینه‌های ترخیص، فرد فوت شده یک هفته در سردخانه بیمارستان بماند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس خطاب به رئیس‌ جمهور بیان داشت: ماها تیر محمد در سفری که به استان گیلان داشت گفت که اگر من گیلان را داشته باشم، می‌توانم ایران را اداره کنم، چراکه وفور نعمت به استان گیلان تعلق دارد، اما متأسفانه همه این فرصت‌ها برای استان به یک چالش تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: نماینده کرمان اعلام کرد که ما از بی‌‌آبی می‌نالیم، اما ما می‌گوییم که از پرآبی می‌نالیم، یعنی بارانی که باید در جهت ارتقای کشور مدیریت شود، به سیل تبدیل می‌شود و برای ما جز چالش چیز دیگری به همراه ندارد.

نماینده رشت در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود خواستار رسیدگی به آنها توسط مسئولان مربوطه شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads