کد خبر: 41862 - تاریخ: شنبه، 28 دسامبر 2013 - 09:47

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: حماسه ماندگار نهم دي 88 نشان دهنده شور، شعور و بصيرت مردم مسلمان کشورماست

حجت الاسلام عاشوری با اعلام حمایت قاطع از برخورد رئیس قوه قضاییه با فتنه گران گفت: چگونه مي توان اهانت کنندگان به ساحت مقدس عاشوراي ابا عبدالله(عليه السلام) را فراموش کرد؟

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه خمام با بیان این که  تقوا در هنگام عبور از ميان فتنه ها همچون چراغ نوراني در ميان شب ظلماني است گفت:  اگر اکثريت ملّتِ ما در نهم دي ماه 88 راه درست را تشخيص دادند و با حضور قاطع و ميليوني خود در سراسر کشور، طومار فتنه گران را برچيدند در سايه وجود جلوه هاي تقوا در آنها بوده است.

 

امام جمعه خمام در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با تسلیت سالگرد رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) این ایام را اوج عزا و ماتم عالَم بشريت خواند که بسياري از انسان ها آن را درک نمي کنند و ادامه داد: اين اميرالمؤمنين(عليه السلام) است که در غم فراق رسول خدا(صلي الله عليه و آله وسلم) خطاب به آن حضرت عرضه مي دارد: «اي رسول خدا! (با مرگ شما رشته اي پاره شد و) چيزي از مردم قطع شد که با مرگ ديگران، اينگونه قطع نشد؛ از قبيل نبوت و وحي و اخبار آسمان ها».

امام جمعه خمام

خطیب نماز جمعه خمام افزود: امیرالمومنین(ع) در ادامه می فرمایند: رشته پيامبري و نزول پيام وحي و  فرود آمدن اخبار آسماني، قطع شد. اگر انبياء قبلي رحلت مي کردند، اميد به پيامبر بعدي بود ولي با رحلت شما ديگر اميدي به آمدن پيامبري، نيست. و خطاب به مردم فرمود: تا کنون دو وسيله امان در ميان شما بود که خداوند در اين روز يکي از آنها را گرفته است؛ بر شما باد آن وسيله ديگر که استغفار است.

 

حجت الاسلام عاشوری، بااشاره به درپیش بودن حماسه نهم دی گفت: حماسه ماندگار نهم دي 88 يکي از افتخارات تاريخ ملت ايران است که نشان دهنده شور و شعور و بصيرت مردم مسلمان کشور ماست.

 

وی خاطرنشان کرد:  در شرايطي که چهره نفاق فتنه گران براي برخي از خواص سياسي مشخص نشده بود و متأسفانه هنوز هم برايشان مشخص نشده است، قاطبه ملت به پا خواستند و عقيده راسخ خود را در دفاع از نظام، ولايت و ارزش هاي اسلامي، رسماً اعلام کردند. بعد از آن بود که بسياري از افراد فريب خورده، برگشتند؛ ولي عده اي هم، چون اوضاع را وفق مراد خود نمي ديدند، راه سکوت را پيش گرفته و گاهي هم در رسانه هاي زنجيره اي و يا بيگانه، ابراز وجود مي کردند.

 

امام جمعه خمام با اشاره به تلاش برخی برای رفع حصر خانگی سران فتنه گفت:  اما اکنون همان عده، بيشتر به جنب و جوش افتاده و با نفوذ در برخي از دستگاه هاي دولتي، حتي زمزمة شکستن حصر سران فتنه را سر مي دهند! آنها در صدد برنامه ريزي براي ديدار با برخي از مراجع قم هستند و عوض اينکه با آب توبه، خود را تطهير کنند به فکر تسرّي دادن نجاست خود به ديگران هستند. لکن بدانند که اين ملت، همان حماسه آفرينان بصيرت 9 دي هستند و هر زماني که اشاره مقتداي خود را ببينند بار ديگر طوفان به پا مي کنند و آنان را همچون خس و خاشاک به زباله دان تاريخ مي ريزند.

 

حجت الاسلام عاشوری با اعلام حمایت قاطع از برخورد رئیس قوه قضاییه با فتنه گران گفت: چگونه مي توان اهانت کنندگان به ساحت مقدس عاشوراي ابا عبدالله(عليه السلام) را فراموش کرد؟! چه حالي داشتند سران فتنه، وقتي که عواملشان با رقص و پايکوبي، نماز گزاران ظهر عاشورا را سنگباران مي کردند، پرچم عزاي حسيني (عليه السلام) را به آتش مي کشيدند و به خيمه هاي حسيني(عليه السلام)  يورش مي بردند؟ آيا از آنگونه اعمال، برائت جستند يا مردان خدا جويشان ناميدند؟! ما حمايت قاطع خود را از بر خورد شجاعانه رياست محترم قوّة قضائيّه با حاميان فتنه، اعلام مي کنيم؛ و خواهان محروميت دائمي فتنه گران و حاميانشان از مناصب سياسي و دولتي هستيم.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads