کد خبر: 40057 - تاریخ: دوشنبه، 2 دسامبر 2013 - 14:01

مصباحی‌مقدم:

احتمال حذف یارانه نقدی و پرداخت سبد کالایی با اجرای فاز دوم هدفمندی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در بودجه ۹۳ پیش‌بینی شده و اجرا خواهد شد که احتمال حذف پرداخت یارانه نقدی و دادن سبد کالایی به جای آن وجود دارد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: غلامرضا مصباحی‌مقدم در حاشیه نشست اعضای شورای گفت‌وگو در جمع خبرنگاران در خصوص چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در مصباحی مقدملایحه بودجه سال آینده کشور اظهار داشت: بحث هدفمند‌سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه 93 دولت پیش‌بینی شده و مجلس نیز این موضوع را به نتیجه رساند.

وی با ابراز تأسف از عدم حضور وزرای دولت در نشست شورای گفت‌وگو تصریح کرد: این سومین نشست شورا بوده و به نظر می‌رسد وزرا باید شرکت می‌کردند و نبود آنها باعث تعجب اعضاء و بخش خصوصی است و این انتظار این است که وزرای دولت خود را مقید به حضور در جلسات بخش خصوصی بدانند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به کنترل نقدینگی و کاهش تورم، شیوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده چگونه خواهد بود، بیان داشت: در حال حاضر چیزی به صورت نهایی وجود ندارد و باید سناریوهای مختلف در این راستا بررسی و در نهایت جمع‌بندی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سؤال فارس که احتمال جایگزین شدن سبد کالایی به جای پرداخت یارانه نقدی در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد، اظهار داشت: احتمال همه چیز وجود دارد و البته پیشنهادی به دست ما نرسیده و نمی توان داوری کرد و مسلم این است که کنترل نقدینگی و کاهش تورم با پرداخت سبد کالایی امکان‌پذیر تر است و باید در این راستا پیشنهاد دولت را به صورت شفاف دریافت کرد و بعد از آن تصمیم‌‌گیری کرد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads