کد خبر: 39457 - تاریخ: دوشنبه، 25 نوامبر 2013 - 18:05

نجفی تاکید کرد:

خط آهن قزوین، رشت – آستارا در گسترش مناسبات تجاری باکشورهای عضو اکو بسیار موثر است

استاندار گیلان گفت: ساخت خط آهن قزوین، رشت – آستارا در گسترش مناسبات تجاری کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی ( اکو) بسیار موثر است.

به گزارش خوبان، محمد علی نجفی عصر دوشنبه در جمع مدیران استان افزود: این خط ریلی در مسیر کریدور شمال – جنوب واقع شده است ایران را از شمال به روسیه و اروپا و از جنوب به کشورهای حاشیه خلیج فارس متصل می کند.

وی اظهارداشت: ساخت راه آهن قزوین – رشت از سال ۱۳۸۴ آغاز و هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار گیلان گفت: برای ساخت این مسیر ریلی تاکنون ۶۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل ساخت این پروژه به هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی ادامه داد: راه آهن قزوین – رشت ظرفیت جابجایی سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر و ۱۰ میلیون تن بار را در سال دارد.

نجفی در ادامه با اعلام اینکه موفقیت سفیران تدبیر و امید در ژنو نویدبخش رفع مشکلات اقتصادی کشور است، اظهارداشت: با موفقیت مذلکرات ژنو فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور ایجاد شده که همگان بویژه تجار گیلان باید از آن به خوبی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: با درایت دولت تدبیر و امید و هدایت عالمانه مقام معطم رهبری در آینده پیروزی های بیشتری را شاهد خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: توسعه اشتغال و عدالت اجتماعی و تحقق اهداف برنامه های پنجم توسعه و افزایش رفاه عمومی از وظایف مسئولان است که باید از فرصت پیش آمده در دیپلماسی کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم گیلان بیشتر بهره جست.

وی با بیان اینکه خط قرمز مسئولان جلوگیری از اشتیاق افراد برای سرمایه گذاری است بر لزوم حمایت جدی از سرمایه گذاران واقعی تاکید کرد و گفت: با شناخت درست از ظرفیت ها باید به صادرکنندگان و تولیدکنندگان کمک و موجب رضایتمندی و در نتیجه نشاط و پویایی جامعه در عرصه های مختلف شد.

نجفی همچنین بر لزوم حفظ محیط زیست ارزشمند گیلان تاکید و اظهار داشت: از صنایع و فعالیت هایی که منطبق با رعایت ملاحظات زیست محیطی باشند کاملا حمایت خواهیم کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads