کد خبر: 38295 - تاریخ: دوشنبه، 11 نوامبر 2013 - 16:10

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران حج:

ظرفیت عظیم حج باید در مقابل توطئه آتش‌افروزی‌های مذهبی فعال شود

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای حج را یک هدیه الهی خواندند و فرمودند: یکی از گرفتار‌ی‌های بزرگ امروز دنیای اسلام، گرفتاری تحمیلی، عمدی و خباثت‌آور برافروختن آتش اختلافات امت اسلامی و فرقه‌های مذهبی است.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندركاران حج امسال، حج را یك هدیه الهی و ظرفیتی تمام نشدنی در ایجاد تفاهم حول نیازهای مشترك دنیای اسلام خواندند و تصریح كردند: یكی از گرفتاریهای بزرگ امروز دنیای اسلام، گرفتاری تحمیلی، عمدی و خباثت‌آور برافروختن آتش اختلافات امت اسلامی و فرقه‌های مذهبی است.
????? ??????? ? ??? ????????? ??
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأكید بر لزوم توجه به حساسیت‌ها و اقتضائات زمانی برای استفاده از ظرفیت عظیم حج خاطرنشان كردند: دستگاه استكبار و استعمار تجربه زیادی در آتش‌افروزی‌های مذهبی دارد و در شرایط كنونی باید ظرفیت حج در مقابل این توطئه فعال شود.
ایشان همچنین افزودند: تقابل فرقه‌های مذهبی به شیعه و سنی محدود نخواهد شد و اگر دشمنان اسلام بتوانند این تقابل‌ها را نهادینه كنند، به جان هم انداختن فرقه‌های درون اهل سنت و شیعه در دستور كار آنان قرار می‌گیرد.
رهبر انقلاب، فرصت ایجاد تفاهم در خصوص خواست‌ها و نیازهای مشترك دنیای اسلام را یكی دیگر از ظرفیت‌های بی‌نظیر حج خواندند و تأكید كردند: بسیاری از ظرفیت‌های حج هنوز ناشناخته است و باید از صاحبان فكر و اندیشه برای كشف و شناسایی این ظرفیت‌های جدید استفاده كرد.
ایشان، با تشكر از زحمات دست اندركاران حج امسال و ارائه‌ی خدمات صحیح و منطقی به زائران، اظهار امیدواری كردند كه نعمت بزرگ و ظرفیت تمام نشدنی حج بیش از گذشته در خدمت دنیای اسلام قرار گیرد.
در ابتدای اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين قاضی عسگر نماينده ولی فقيه و سرپرست حجاج ايرانی در گزارشی مجموعه اقدامات بعثه‌ی مقام معظم رهبری در زمينه‌های فرهنگی، معنوی و بين‌المللی حج را بيان كرد.
در ادامه، آقای اوحدی رئيس سازمان حج و زيارت نيز گزارشی از عملكرد بخش اجرايی و عملياتی حج امسال و نحوه‌ی رسيدگی به كاروان‌های اعزامی ارائه كرد.
????? ??????? ? ??? ????????? ??
انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads