کد خبر: 37068 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 اکتبر 2013 - 18:52

همزمان با عید سعید قربان؛

مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) روستای تمل خشکبیجار افتتاح شد

همزمان با عید سعید قربان مراسم افتتاح مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) روستای تمل خشکبیجار صبح روز گذشته در مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) برگزار می گردد.

به گزارش خوبان: همزمان با عید سعید قربان مراسم افتتاح مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) روستای تمل خشکبیجار صبح روز گذشته(1392/7/24) در مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) برگزار می گردد.

قبل از افتتاح مسجد با تلاوت دعای قربانی توسط حجت الاسلام شاد دوست امام جماعت این مسجد، گوسفندان در این روز مقدس ذبح گردیدند.

افتتاح مسجد با دستان پدران شهید روستای تمل  طاهری و پوراحمدی و علی شاد دوست بخشدار خشکبیجار آغاز گردید.

این مراسم با شکوه با تلاوت قران مجید توسط حجت الاسلام کنعانی از گروه معارف اسلامی صدا و سیمای گیلان، همچنین پخش سرود ملی آغاز گردید.

سپس قربان ستوده به نمایندگی از سایر اعضای هیئت امنای مسجد گزارشی از چگونگی ساخت این مکان مقدس برای میهمانان ارائه نمود، در ادامه حجت الاسلام شاد دوست امام جماعت مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) جهت خیرمقدم گویی به میهمانان و مسئولین بخش خشکبیجار سخنانی را ایراد نمود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مودب پور امام جمعه بخش خشکبیجار با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ساخت مساجد، حضور هرچه بهتر و مستمر جوانان، پرهیز از اختلاف و توجه به معارف اهل بیت را خواستار شد.  سپس نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام مودب پور اقامه شد. در بین صلاتین نماز میهمان ویژه این برنامه  سردار حزنی مشاور عالی مقام معظم رهبری در قرارگاه خاتم الانبیاء (قرب کوثر) کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

سردار حزنی با گرامیداشت عید سعید قربان و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت و نوسازی مساجد کشور اظهار نمود: مقام معظم رهبری همه ی نهادها و سازمانهای دولتی را به ساخت مساجد امر نمودند، که در این راستا قرارگاه  سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرکتی انقلابی به فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان اولین نهاد لبیک گفت که ساخت مساجد در این بخش و در این روستا یکی از پروژه های فوق می باشد.

در بخشی از این مراسم با اهدای تقدیر نامه از طرف قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و هیئت امنای مسجد از دست اندرکارانی که در ساخت این مسجد کمک و همکاری نمودند تقدیر و تشکر به عمل آمد. در پایان نیز با صرف نهار از میهمانان پذیرایی شد.

گفتنی است ساخت این مسجد از اوایل سال 1390 آغاز و در تاریخ 1392/7/24 افتتاح گردید. در این مراسم تعدادی از مسئولین بخش و شهرستان حضور داشتند که از جمله آنان می توان به مهندس جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، جمشیدی رئیس شورای شهر رشت، مهدوی مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان، حجت الاسلام عابدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی، مجید فاتحی رئیس شورای اسلامی بخش خشکبیجار؛ دوستدار فرماندهی حوزه مقاومت بسیج خشکبیجار و سروان روانبخش فرمانده کلانتری خشکبیجار می توان اشاره کرد.

SAM_0327 SAM_0342 SAM_0384 SAM_0388 SAM_0392 SAM_0399 SAM_0401 SAM_0413 SAM_0416 SAM_0427 SAM_0445 SAM_0486 SAM_0502 SAM_0542 SAM_0574 SAM_0591 SAM_0599 SAM_0612 SAM_0613 SAM_0617

گزارش: مجتبی فرهنگی

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads