کد خبر: 35219 - تاریخ: دوشنبه، 23 سپتامبر 2013 - 08:44

سرهنگ سیمائی در گفتگوی اختصاصی با خوبان خبر؛

حفظ دستاوردهای انقلاب و ارزش های دفاع مقدس با حاکمیت دین و اخلاق بر سبک زندگی ممکن خواهد بود

فرمانده سپاه ناحیه مقداد: اگر نسبت به آرمان ها و ارزش های انقلاب بی تفاوت باشیم نتیجه آن غلبه فرهنگ بیگانه بر فرهنگ اسلامی خواهد بود.

به گزارش خوبان: به مناسبت هفته ی دفاع مقدس، مصاحبه ای را با سرهنگ سیمائی فرمانده محترم سپاه ناحیه مقداد ترتیب دادیم که دعوت می کنیم خواننده باشید.DSC00942

خوبان خبر: مهم ترین برنامه هایی که سپاه ناحیه مقداد برای هفته ی دفاع مقدس در نظر گرفته چیست؟

هفته ی دفاع مقدس را خدمت ایثارگران، خانواده های معظم شهدا و رزمندگان دلاور سپاه اسلام تبریک عرض می کنم. آنچه که امروز بر دوش ماست این است که در این هفته گوشه ای از ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان را برای نسل جوان نقل کنیم و با برگزاری نمایشگاه ها، یادواره ها و مراسمات مختلف به تبیین دفاع مقدس بپردازیم.در همین راستا، برنامه های مختلفی از جمله دو یادواره شهدا، یکی در خمام برای 165 شهید بخش خمام و دیگری برای 177 شهید بخش لشت نشاء برگزار خواهد شد.

خوبان خبر: چگونه می توانیم یاد شهدا و از آن مهمتر آرمان ها و اهدافی را که این بزرگواران دنبال می کردند را زنده نگه داریم؟

باید آنچه که در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاده برای نسل جوان بازگو شود. ما در شرایطی مقابل رژیم صدام ایستادیم که همه ی دشمنان قسم خورده انقلاب با ارسال سلاح و امکانات نظامی او را برای مقابله با ما مهیا کرده بودند و از طرفی شرایط برای مقابله با دشمن به دلیل عدم انسجام نیروهای مسلح و سپاه و بسیج مناسب نبود و شاهد بودیم که در اوایل جنگ، دشمن بخش عظیمی از خاک ما را اشغال کرد. اما در ادامه با انسجام یافتن نیروهای خودی، شاهد انجام عملیات های بزرگی بودیم که تمامی مناطق اشغال شده از دشمن پس گرفته شد.

وقتی به اتفاقات دفاع مقدس نگاه می کنیم می توانیم ادعا کنیم که در جنگ هشت ساله تمامی کفر در مقابل تمامی اسلام ایستادند. این صحنه ها باید برای نسلی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده تبیین شود.

خوبان خبر: به نظر شما جنگ با دنیای استکبار پایان یافته یا هنوز ادامه دارد؟

در واقع دفاع مقدس همچنان باقی است. با توجه به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در طول 34 سال گذشته، صحنه های نبرد تغییر کرده و دشمن از حربه تحریم و فشار و جنگ نرم به مقابله با ما برخواسته است و نبرد در این صحنه بسیار سخت تر از جنگ سخت است.

خوبان خبر: با توجه به این که یکی از مهم ترین اهداف حضرت امام (ره) و انقلاب ما ، تحول فرهنگی بود، ریشه ی معضلات فرهنگی امروز را در چه می دانید؟

آنچه که در طول هشت سال دفاع مقدس بیشتر جلوه گر بود و موجبات پیروزی رزمندگان را فراهم می کرد، توجه به معنویات و حفظ ارزش ها و پایبندی به امر ولایت بود و الا با محاسبات معمولی ایستادگی ما با تجهیزات و امکانات نظامی غیرممکن بود. ولی این اتفاق در دفاع مقدس افتاد و به دلیل انگیزه های والای رزمندگان ما شاهد پیروزی های چشمگیری در دفاع مقدس بودیم.

امروز حفظ دستاوردهای انقلاب و ارزش های دفاع مقدس با حاکمیت دین و اخلاق بر سبک زندگی ممکن خواهد بود واگر نسبت به آرمان ها و ارزش های انقلاب بی تفاوت باشیم نتیجه آن غلبه فرهنگ بیگانه بر فرهنگ اسلامی خواهد بود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. م.ق
     | 2013/09/26 - 21:20
    پاسخ

    خداقوت . ازحضور جناب سرهنگ سیمایی در برتامه های سه بخش (لشت نشاء ، خشکبیجار ، خمام ) سپاسگذاریم

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads