کد خبر: 31102 - تاریخ: شنبه، 27 جولای 2013 - 10:40

امام جمعه خمام : معیار پیشرفت کشور، میزان گسترش اسلام و تقویت ایمان و تربیت اسلامی افراد است.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به لیالی پرفیض قدر گفتند: در اين شب ها از هنگام غروب تا اذان صبح، خيمه رحمت خداوند بر سرتاسر عالم زده شده است. آنچه از خير و برکت و رحمت و مغفرت را که انسان در طول هزار ماه مي تواند جلب کند، در اين شب قدر بهتر از همه آنها را مي تواند، تحصيل نمايد. بنابراين غفلت در اين شب ها، خسران عظيم است.

به گزارش خوبان: نماز جمعه خمام، روز گذشته در سومین جمعه ماه مبارک رمضان به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه خمام در مسجد جامع برگزار گردید.

ایشان در خطبه اول ، بزرگترين خبر دنيا و مهم ترين خبر روز که دائماً بايد به ياد آن بود و راجع به آن گفتگو کرد را اخبار قیامت دانستند و افزودند: هر کس که به اهميت قيامت پي ببرد، زندگي اش را هماهنگ با آن تنظيم مي کند و ياد مرگ، عاملي سازنده در زندگي او خواهد بود. ولي هر کس آن را ناديده بگيرد و يا از آن رويگرداني کند، زندگي اش در راه عبث و بيهوده تلف خواهد شد و ياد مرگ، مخرّب ترين عامل در زندگي اش خواهدبود.

حجت الاسلام عاشوری در ادامه معیارهای انسان بافضیلت را برشمردند و گفتند: اگر مردم به حال خود رها شوند، همه توان خود را در راه رفاه مادي و آسايش جسمي به کار مي گيرند. و برترين آنها کسي خواهد بود که سالم تر، قوي تر، زيباتر و ثروتمند تر باشد. درحاليکه اينها معياري براي فضيلت حيوانات است و اتفاقاً برخي از حيوانات در اين جهات از هر انساني جلوترند. انسان، شايسته مقام خليفة اللهي است. انسان در سايه ايمان، ارزش پيدا مي کند والا بدون ايمان، سقوط مي نمايد.

خطیب نمازجمعه خمام معیار پیشرفت کشور را، ميزان گسترش اسلام و تقويت ايمان و تربيت اسلامي افراد خواندند و تصریح کردند: امتياز حکومت اسلامي به استمرار حرکت انبياست و الا رفاه مادي و خدمات اجتماعي را هر کافري هم مي تواند انجام دهد ولي مقامي که خداوند به مؤمنين مي دهد بايد در جهت اقامه احکام دين خدا به کار رود.

امام جمعه ی خمام در خطبه ی دوم با اشاره به سالروز برپایی نخستین نمازجمعه در 5 مرداد ماه 1358 گفتند: بدينوسيله اولين قدم در جهت برپايي يکي از دستورات اساسي دين، که خود دعوت کننده به اجراي بسياري از دستورات ديني ديگر مي باشد، برداشته شد. و از همان آغاز، تأثير خود را در ايجاد وحدت بين اقشار مختلف ملت و حتي گروه هاي سياسي برجا گذاشت، لذا دشمنان داخلي و خارجي نظام را وحشت زده کرد.

ایشان در ادامه با ترس منافقین و ملی گراها از نمازجمعه در ابتدای انقلاب اشاره و تصریح کردند: منافقين و ملّيگراها که تصور نمي کردند تمام فعاليت هايشان در طول هفته با يک خطبه وحدت بخش نمازجمعه خنثي شود، ابتدا سعي کردند در نهاد نمازجمعه تهران نفوذ کنند تا نه تنها از ستيزندگي اين اهرم قدرت نظام جمهوري اسلامي ايران بکاهند بلکه آن را بعنوان ابزاري در دست خود بگيرند، ولي ديدند که محتواي خطبه هاي نمازجمعه، پيرامون تقوا و التزام هرچه بيشتر به شريعت مقدس اسلام است، و کلامي درباره احساسات ناسيوناليستي و ملي گرايي گفته نمي شود. خواندن سوره منافقون در نماز هم جايي براي جولان منافقين باقي نمي گذارد، لذا از صفوف ملت فاصله گرفته و با ترورها و انفجارهاي ناجوانمردانه خود، برخي از ائمه جمعه و بسياري از مؤمنين نمازگزار را به شهادت رسانده و نام ننگي از خود به جا گذاشتند.

حجت الاسلام عاشوری شب های قدر را بهترین فرصت برای طلب آمرزش و مغفرت به درگاه الهی خواندند و تصریح کردند:  در اين شب ها از هنگام غروب تا اذان صبح، خيمه رحمت خداوند بر سرتاسر عالم زده شده است. آنچه از خير و برکت و رحمت و مغفرت را که انسان در طول هزار ماه (که هر ماهي، سي شبانه روز يعني سي هزار شب) مي تواند جلب کند، در اين شب قدر بهتر از همه آنها را مي تواند، تحصيل نمايد. بنابراين غفلت در اين شب ها، خسران عظيم است.

ایشان با بیان این که مقدرات خلق در این شب ها صورت می گیرد گفتند: حقيقت و باطن شب قدر همچون حقيقت نزول قرآن در اين شب، بر ما معلوم نيست و فقط رسول خدا(صلي الله عليه و آله وسلم) و کساني که در دامن او بزرگ شدند، مي دانند ولي همان طوري که ما ظهور قرآن را در همين الفاظ و کلمات مي بينيم، ظهور شب قدر را هم در همين شب هاي معروف مي توانيم درک کنيم.

امام جمعه ی خمام در پایان خطبه هایشان با اشاره به دیدار روز یک شنبه مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام گفتند: دولتمردان ما بايد بدانند که نفوذ فتنه گران در هر دولتي نه تنها باعث سقوط آن دولت بلکه موجب سقوط کشور خواهد شد. درواقع فتنه گران در زمان ما همچون بني اميه در زمان خلفا هستند که وقتي در دستگاه خلافت نفوذ کردند، آن را به فساد کشيدند و مهنت هاي زيادي براي مسلمانان به وجود آوردند.

 

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads