کد خبر: 29071 - تاریخ: یکشنبه، 30 ژوئن 2013 - 11:53

میرحسینی‌اشکوری: انتخابات شورای شهر رشت در هیئت نظارت تأیید نشد

خوبان خبر: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت گفت: سلامت انتخابات شورای اسلامی شهر رشت در هیئت نظارت رد شد و 50 درصد منتخبان این شورا صلاحیت عضویت در آن را ندارند.

به گزارش خوبان، سید کاظم میرحسینی اشکوری شب گذشته در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پایان بررسی دوباره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت در هیئت نظارت این شهرستان، اظهار کرد: هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت سلامت انتخابات شورای شهر رشت را تأیید نکرد.

وی با بیان اینکه بررسی دوباره انتخابات شورای شهر رشت در هیئت نظارت لحظاتی پیش پایان یافت، افزود: پس از بررسی متوجه شدیم انتخابات شورای شهر رشت دارای مشکلاتی است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت ادامه داد: دلایل رد صلاحیت انتخابات شورای شهر رشت به هیئت عالی نظارت بر انتخابات گیلان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیئت عالی نظارت 15 روز فرصت بررسی انتخابات شورای شهر رشت با ذکر دلایل ارائه شده را دارند، خاطرنشان کرد: هیئت عالی نظارت بر انتخابات گیلان ممکن است مشکلات انتخابات شورای شهر رشت را برطرف و یا آن را ابطال کند که در این صورت هیئت نظارت مرکز باید نظر دهد.

میرحسینی اشکوری اذعان کرد: ضمن اینکه صلاحیت انتخابات را تأیید نکردیم افرادی که برای شورای شهر رشت رأی آوردند و منتخب شدند حداقل 50 درصد آنها صلاحیت عضویت این شورا را ندارند.

به گفته وی، هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان می‌توانند در صورت نیاز به وقت بیشتر برای بررسی از هیئت مرکز درخواست وقت کنند.

این مسئول با اشاره به تخلف برخی منتخبان در جعل مدرک تحصیلی، تصریح کرد: این فرد جزو رد صلاحیت‌ شده‌ها بود که در هیئت عالی تأیید شد و رأی آورد و اکنون موضوع جعل مدرک وی باید به دیوان عدالت اداری برده شود و از این طریق وضعیت او مورد بررسی قرار گیرد.

وی متذکر شد: این فرد که خانم و اهل یکی از بخش‌های شهرستان رشت است، دیپلم ندارد و مدرک دیپلم را جعل کرده بود و به همین دلیل هیئت اجرایی و نظارت شهرستان رشت او را رد صلاحیت کرده بودند اما در جایی دیگر تأیید شد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads