کد خبر: 24515 - تاریخ: شنبه، 4 می 2013 - 12:48

کاروان دختران بی‌حجاب؛ تنها خلاقیت تکنوکرات‌ها

خوبان خبر: حضور دختران بدحجاب و بی‌حجاب در همایش انتخاباتی حسن روحانی و رفتارهای غیر متعارف با پوشش نامناسب یادآور رفتار تبلیغاتی تیم هاشمی رفسنجانی در سال ۸۴ و همچنین میتینگ غیراخلاقی…

به گزارش خوبان به نقل از رجانیوز، حضور دختران بدحجاب و بی‌حجاب در همایش انتخاباتی حسن روحانی و رفتارهای غیر متعارف با پوشش نامناسب که نه شرعی است و نه با عرف مردم ایران در تناسب است، یادآور رفتار تبلیغاتی تیم هاشمی رفسنجانی در سال ۸۴ و همچنین میتینگ غیراخلاقی حامیان میرحسین موسوی در سال ۸۸ در ورزشگاه آزادی است.

IMAGE635031000191557182

تلاش برای کسب رای از طریق رد کردن از خطوط قرمز اعتقادی و شرعی مردم ایران، دقیقا همان رویکردی است که طیف کارگزاران و اصلاحات در طول دهه گذشته و در انتخابات‌های مختلف به آن تمسک جسته‌اند اما هر بار هم با شکست روبرو شده‍‌‌اند. کاروان اسکیت سواران بدحجاب که برچسب هاشمی ۲۰۰۵ را بر بدن خود چسبانده بودند و زنجیره سبز دختران از راه آهن تا تجریش از جمله اقداماتی بود که در این زمینه انجام شد اما نه تنها نتوانست کمکی به سبد رای هاشمی و موسوی بکند، بلکه اکثریت مردم ایران را که دارای زمینه مذهبی هستند، با ماهیت واقعی آنها آشنا کرد و زمینه‌ساز شفاف شدن مواضع کاندیداها شد.

IMAGE635030992841604272 IMAGE635031001255947051

اکنون، به نظر می‌رسد حسن روحانی به دنبال تکرار این تجربه شکست خورده است؛ آن هم در کسورت یک روحانی که هر چقدر هم در مواضع سیاسی دارای انحرافات عقیدتی باشد، این انتظار از او وجود دارد که به عنوان فردی که لباس روحانیت بر تن دارد، حداقل‌های شرعی را رعایت کند؛ نه اینکه عکس‌های همایش او در اینترنت به محلی برای تمسخر احکام دینی تبدیل شود.

IMAGE635030992846752281

حسن روحانی با اتخاذ این رویکرد قطعا به سرنوشت هاشمی ۲۰۰۵ و موسوی ۸۸ دچار خواهد شد اما چیزی که در این میان مهم است، دستاویز قرار گرفتن حدود و احکام شرعی و زیر پا گذاشتن آنها برای کسب رای از یک اقلیت هنجارشکن است که به نظر می‌رسد اینگونه تفکر هنوز در میان برخی از جریانات سیاسی رایج است و خط آن پیگیری می‌شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads