کد خبر: 237642 - تاریخ: شنبه، 30 مارس 2024 - 10:20

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد؛

ضرورت بهره مندی از فضیلت شب های قدر

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه شب‌های قدر سید لیالی است، گفت: باید فضیلت شب‌های قدر را بیشتر دریابیم و از آن بهره ببریم.

به گزارش خوبان خبر ؛  آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه جمعه در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در مسجد امام موسی‌بن‌جعفر (ع) رشتیان رشت برگزار شد، اظهار کرد: هر فردی به اندازه ظرفیتش می‌تواند از ماه رمضان بهره‌مند شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه روزه‌داری شامل صوم البطن، صوم اللسان و صوم القلب و مرتبه و فضیلت است، افزود: امیرالمومنین (ع) فرمودند که «قلب آدم روزه باشد بهتر از آن است که زبان آدم روزه باشد».

وی در ادامه به میراث روزه‌داری اشاره کرد و ادامه داد: روزه انسان را به حکمت می‌رساند، حکمت نیز انسان را به معرفت می‌رساند و معرفت نیز انسان را به یقین خواهد رساند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه هر کدام از کارهای ما در ماه رمضان از جمله بر خواستن برای سحری، روزه‌داری و … بدون توفیق قابل انجام نیست، تاکید کرد: انسان‌ها باید از شب‌های قدر بهره‌مند شود لذا انسان اگر در این شب‌ها آمرزیده نشود، خیلی بی توفیق و محروم بوده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شرایط کسب فیض در ماه رمضان کاملاً هموار بوده زیرا حتی خواب و نفس کشیدن روزه‌دار در این ماه مبارک عبادت است.

وی با بیان اینکه راه ورود شیطان در ماه رمضان بسته است، گفت: شب‌های قدر سید لیالی است و هر کس به اندازه قدرِ خود می‌تواند از شب قدر استفاده کند.

ضرورت بهره مندی از فضیلت شب های قدر

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه باید دین را درست فهمید و از افراط و تفریط پرهیز کرد، گفت: دعا، مناجات، شب زنده‌داری و عزاداری باید در جای خود و معاشرت، استفاده از لذت‌های حلال و تفریح سالم نیز باید در جای خود باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه در شب‌های قدر باید شرایط موجود و موانع مفقود باشد، اضافه کرد: کسی که در جمع غیبت کند ولی در خفا توبه نماید، حساب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عملی پسندیده است که پیش از حضور در مراسم شب قدر، از نزدیکان و بندگان الهی طلب حلالیت داشته باشیم، گفت: انسان از سه راه عقیده، اخلاق و اعمال باطل راه رسیدن به فضیلت را بر خود می‌بندد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسؤولیت ما نسبت به خود، خانواده و جامعه، تاکید کرد: باید از خدا بخواهیم که به ما «شرح صدر» بدهد و آیات و روایات زیادی در این خصوص وجود دارد.

وی «شرح صدر» را برای همه اقشار به ویژه مسؤولان، کلید حل مشکلات دانست و گفت: آیه ۱۲۵ سوره مبارکه انعام نمونه‌ای از این آیات است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه باید در شب‌های قدر از خدا، نور بخواهیم تا راه و مقصد را ببینیم، گفت: کسی صاحب «شرح صدر» می‌شود که از نور الهی بهره‌مند شود.

انتهای پیام/۲۱۰۱۲
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads