کد خبر: 237609 - تاریخ: چهارشنبه، 27 مارس 2024 - 13:45

کاهش ۷۵ درصدی تلفات رانندگی در گیلان، نوروز امسال

اسدالله عباسی در این بازدید گفت: نوروز امسال با هماهنگی و تعامل خوب دستگاه‌های خدمات رسان، جانباختگان تصادف جاده‌ای ۷۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش خوبان خبر ؛ استاندار گیلان در جریان این بازدید با کارکنان و امدادگران این جمعیت گفتگو و در جلسه جمعیت هلال احمر کشور که با حضور مدیران عامل، شورای معاونان استان‌ها در خصوص طرح ملی خدمات نوروزی ۱۴۰۳ که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا به امروز بیش از ۹۸۳ هزار خودرو به استان وارد شد و تلفات رانندگی نوروز امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته، ۷۵ درصد کاهش دارد که این هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان شامل جمعیت هلال احمر، پلیس راهور و فوریت‌های پزشکی و رعایت دقیق‌تر قوانین و مقررات را از سوی مسافران نشان می‌دهد.

اسدالله عباسی از ورود بیش از ۴ میلیون و ۵۳۶ هزار مسافر از طریق ناوگان هوایی و زمینی به گیلان نوروز امسال خبر داد و افزود: با اقامت مسافران به میزان ۶ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۱۰۸ نفر شب در گیلان، ۷۹ درصد تخت‌های واحد‌های اقامتی و گردشگری در استان اشغال شد.

وی افتتاح ۸ کیلومتر باقیمانده آزاده راه قزوین – رشت در محدوده منجیل به امام‌زاده هاشم را از اتفاقات خوب در گیلان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: افتتاح این قسمت از آزادراه، با کاهش بار ترافیکی و معطلی و خستگی مسافران، وقوع تصادفات جاده‌ای را کاهش داد.

استاندار گیلان با ابراز رضایت از عملکرد هلال احمر گیلان به ویژه در تابستان سال گذشته، گفت: عملکرد خوب هلال احمر، داوطلبان این جمعیت و غواصان موجب کاهش قابل توجه غرق شدگان در تابستان پارسال در مقایسه با سال قبل‌تر در استان شد.

اسدالله عباسی با تاکید بر آمادگی کامل گیلان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی، افزود: رعایت شئونات اسلامی در ماه پرفضیلت رمضان مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: مکان‌هایی برای استراحت مسافران، انجام فریضه نماز و معاینه سلامت مهمانان نوروزی از سوی داوطلبان هلال احمر در مسیر راه‌های گیلان مهیا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان هم در این جلسه با اشاره به حمایت استاندار از جمعیت هلال احمر استان گفت: سال گذشته بیش از ۴۱ میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات حوزه امداد و نجات دریایی شامل جت اسکی، قایق‌های دریایی و جیمی از سوی استاندار در اختیار این جمعیت قرار گرفت.

هادی سلیمی از صدور مجوز ساخت ۶ پایگاه جدید امداد و نجات با دستور استاندار برای خدمات رسانی به مردم و مسافران خبر داد و افزود: مراحل اداری برای ساخت این پایگاه‌ها در دست انجام است.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads