کد خبر: 237581 - تاریخ: دوشنبه، 25 مارس 2024 - 18:55

راه آهن رشت – کاسپین بعد از ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحقق شعار سال چراغ راه همگان بویژه مسئولان است، گفت: تعهد اشتغال این استان در سال ۱۴۰۲، ۳۲ هزار نفر بود که ۱۰۶ درصد تحقق یافته‌ است.

به گزارش خوبان خبر ؛ اسدالله عباسی امروز (دوشنبه) بعد از سخنرانی رئیس جمهور در جلسه کشوری شورای اداری با تشریح نرخ بیکاری و درصد مشارکت اقتصادی در گیلان اظهار کرد: نرم بیکاری در استان ۶.۲ دهم درصد و کمتر از میانگین کشوری و مشارکت اقتصادی نیز ۴۴.۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی در ادامه با تبریک سال جدید و یادآوری اتفاقات تلخ و شیرین پارسال در کشور اضافه کرد: حمله تروریستی و به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان و حمله شاهچراغ از جمله حوادث تلخ و راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور آگاهانه مردم در انتخابات ۱۱ اسفند اعم اتفاقات شیرین سال گذشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ با مشارکت حدود ۴۱ درصدی مردم استان با سلامت کامل برگزار شد، ادامه داد: در برگزاری این انتخابات با کمک همه دستگاه‌های امنیتی، نظامی، قضایی، هیات‌های اجرایی و نظارت کوچکترین مشکلی ایجاد نشد و انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه تایید شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرد: همه باید برای تحقق شعار سال صحیح بیندیشند و درست کار کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری با نگاه بسیار راهبردی به افق آینده به مساله اقتصادی تاکید کردند، اظهار کرد: بسیج مردمی در مساله اقتصاد موجب جهش تولید می‌شود از اینرو باید با مردمی‌سازی اقتصاد، اعتماد مردم را جلب کرد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد امید در جامعه و زنده‌کردن روحیه امید در بین آحاد مردم بیان کرد: دشمنان انقلاب به سرکردگی آمریکا سال‌ها به دنبال ناامیدی و القاء آن در جامعه بوده و هستند، اما همواره ناموفق بودند.

عباسی با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور و آغاز آن در سال جاری و با بیان اینکه دولت در ارائه این لایحه به همه زوایا توجه کرد اضافه کرد: در این برنامه مواردی از جمله تک رقمی کردن تورم، اصلاح ساختار بودجه و تولید حداقل ۹۰ درصد کالاهای اساسی مطرح شده‌است که می‌تواند نقطه امیدی برای رسیدن به قله باشد.

وی در ادامه با تشریح کارهای زیربنایی و اقتصادی برای توسعه و پیشرفت گیلان اظهار کرد: در مساله اقتصادی سرمایه‌گذاری خوبی در اقتصاد دریامحور در این استان آغاز شده ضمن اینکه اسکله گردشگری در چمخاله لنگرود باید به اتمام برسد و بخش خصوصی را فعال کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بیش از ۹۰ همت سرمایه‌گذاری اقتصادی در این استان در پیش است، ادامه داد: از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این استان استقبال می‌شود؛ هیچ سرمایه‌گذاری نباید معطل بماند.

وی با اشاره به افتتاح آزاد راه قزوین – رشت در اسفندماه سال گذشته و رضایتمندی مردم از این کار بزرگ عنوان کرد: راه آهن رشت – کاسپین نیز به اتمام رسیده که بعد از ماه مبارک رمضان با سفر استانی رئیس محترم جمهور افتتاح خواهد شد.

وی در خاتمه اظهار کرد: در پی وحدت، همراهی و همکاری دستگاه‌ها هستیم که باید با همدلی و مشارکت همدیگر کارها را پیش ببریم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads