کد خبر: 237543 - تاریخ: جمعه، 22 مارس 2024 - 21:22

۶۰ واحد صنفی متخلف در گیلان پلمب شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره ‌کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از پلمب ۶۰ واحد صنفی متخلف در استان از زمان آغاز طرح تشدید نظارت بازرسی تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز خبر داد.

به گزارش خوبان خبر ؛ علی رضا حسینیان نا اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح گروه‌های بازرسی متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و پلیس اماکن عمومی در مرکز و شهرستانهای تابعه استان نظارت بر واحدهای اقتصادی استان را تشدید کرده اند.

وی عنوان کرد: طبق گزارش های دریافتی از ابتدای اجرای طرح از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون چهار هزار ۳۷۹ مورد بازرسی از واحد های اقتصادی استان انجام شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد برای هزار و ۳۳۳ واحد پرونده تخلف به ارزش ریالی ۶۰ میلیارد ریال ( ۳۴ پرونده قاچاق کالا) تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به صورت آنلاین به ادارات تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی جلوگیری از تخلفات را از مباحث مورد تاکید بازرسان اعلام کرد و افزود: باتوجه به حجم ورودی مسافر به استان، نظارت بر کالاهای اساسی در دست انجام است و مراکز خدماتی، اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، مهمانپذیرها و هتل ها بازرسی شده و با تخلفاتی نظیر گرانفروشی، احتکار کالا و غیره برخورد لازم صورت می گیرد.

حسینیان اضافه کرد: طبق پیش بینی ها برای ایجاد تعادل در بازار توزیع لاستیک نیز در دستور کار است و در شهرستان لاهیجان لاستیک وارداتی توزیع می‌شود و شهروندان و سایر شهرستان‌های همجوار می توانند نسبت به تهیه لاستیک مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد : یکی از دغدغه های ما در این ایام تامین توزیع به موقع کالای اساسی است که با تدابیرسازمان جهاد کشاورزی و نظارت بر این حوزه توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی بر کالاهای تنظیم بازار نظارت می شود و با وجود افزایش تقاضای کالاهای اساسی جایی برای نگرانی نیست.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره ‌کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به بازرسی ها از میادین میوه و تره بار گفت: میوه در این میادین به فراوانی وجود دارد و متصدیان واحدهای صنفی باید نسبت به درج برچسب قیمت و صدور فاکتور رسمی اقدام کنند.

وی ادامه داد: باتوجه تاکیدات استاندار گیلان در مرکز استان و شهرستانهای تابعه تیم های رسیدگی به فعالیت واحدهای خبازی و نانوایی ها هم در دستور کار است و بازرسان حضوری مستمر و فعال در این عرصه دارند و طبق پایش های انجام شده عمده تخلفات صورت گرفته در این حوزه کم فروشی و گرانفروشی است.

وی عنوان کرد:به روسای اتحادیه های مربوطه در مرکز و ادارت صنعت، معدن و تجارت شهرستانها تاکید شده با توجه به حضور مسافران نوروزی و ایام ماه مبارک رمضان فعالیت خود را از ساعت ۱۶ عصر آغاز کرده و از تخلفاتی نظیر کم فروشی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: در این طرح نظارت بر کالای پرمصرف این ماه مانند زولبیا و بامیه، مرغ، گوشت، آش و حلیم هم تشدید شده است و واحدهای صنفی فعال باید طبق نرخ های مصوب ابلاغ شده از کمیسیون نظارت، اتاق اصناف و اتحادیه ها محصولات خود را عرضه کنند.

حسینیان افزود: تاکنون کمبود کالایی در استان گزارش نشده است و در صورت کمبود اطلاع رسانی مطلوب با دستگاه تقسیم کننده کالا انجام می شود.

وی تاکید کرد: یکی از اولویت های اساسی در تنظیم بازار ایام‌ماه مبارک رمضان و عید نوروز توزیع گوشت منجمد است که با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام در نمایشگاههای عرضه مستقیم‌ و برخی مباشرین این کالا توزیع شد و بازرسان این اداره کل در مرکز استان و شهرستانها بر قیمت مصوب اعلام شده نظارت لازم را دارند، هرگونه تخلف منجر به تشکیل پرونده خواهد شد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و برای ثبت شکایات خود در سراسر استان با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و شکایات کتبی خود را هم به ادارت صنعت، معدن و تجارت شهرستانها تحویل دهند. بازرسان این اداره کل به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم هستند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads