کد خبر: 237516 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 مارس 2024 - 23:33

گیلان با باران به استقبال عید می رود | خروج سامانه ناپایدار از اواخر چهارشنبه

مدیرکل هواشناسی گیلان، از ثبت بارش ۴۵ میلیمتری در ایستگاه ماسوله طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و تصریح کرد: شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و کاهش نسبی دما و بارندگی شدید و رگباری به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و وزش باد و رعد و برق و تگرگ تا چهارشنبه فراهم است.

به گزارش خوبان خبر ، محمد دادرس امروز، ۲۹ اسفندماه در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای استان بین ۴ تا ۱۴ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی در منطقه دانست و افزود: براساس هشدار سطح نارنجی صادر شده، شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و کاهش نسبی دما و بارندگی شدید و رگباری به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و وزش باد و رعد و برق و تگرگ تا چهارشنبه فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از ثبت بارش ۴۵ میلیمتری در ایستگاه ماسوله طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و تصریح کرد: از عصر و شب امروز تا ظهر فردا شاهد شدت گرفتن بارندگی و وزش باد خواهیم بود.

دادرس با بیان اینکه از اواخر وقت چهارشنبه با خروج سامانه ناپایدار استقرار جوی غالبا پایدار تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است، خاطرنشان کرد: طی پنجشنبه تا شنبه گاهی به سبب شکل گیری ناپایداری های موقتی، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

وی از افزایش نسبی ارتفاع موج طی امروز و فردا خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشینه ارتفاع موج در سواحل استان گیلان طی امروز تا ظهر فردا ۸۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می شود و برای فعالیت های دریایی نامناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان اضافه کرد: به تدریج از یکشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، افزایش ابر و بارندگی و وزش باد و رعد و برق و تگرگ تا دوشنبه پیش بینی می‌شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads