کد خبر: 237489 - تاریخ: یکشنبه، 17 مارس 2024 - 10:24

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان خبر داد

ورود ۱۰۴ هزار خودرو به گیلان طی دو روز گذشته/ آمادگی ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی در ایام نوروز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و نقل جاده ای گیلان از ورود ۱۰۴ هزار و ۷۰۷ وسیله نقلیه به استان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش در ورود و دو درصد افزایش در خروج از استان بودیم.

به گزارش خوبان خبر ؛ غلامعلی نیک فهم امروز، از اجرای پویش نوروزی «چشم به راهیم» از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: این پویش، همزمان با فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، با هدف ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در استان گیلان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه پویش «چشم به راهیم» در محل آزادراه رشت – قزوین، محدوده مجتمع خدماتی و رفاهی آتیه شهران برپا شده است، تصریح کرد: این ایستگاه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، اجرای موسیقی زنده، نقاشی کودکان و اهداء جوایز همراه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان، از آمادگی ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی در سطح محورهای استان جهت پذیرایی از مسافران خبر داد و افزود: کمک به افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای از مهمترین اهداف این پویش است.

نیک فهم درخصوص اقدامات ایمن‌سازی محورهای استان برای ایام نوروز، تصریح کرد: اجرای روکش آسفالت، پاک‌سازی و زیباسازی حریم راه‌ها، نصب نیوجرسی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب تابلوهای فلورسنتی جهت آشکارسازی نقاط پرحادثه، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محورها، ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط‌کشی و لکه‌گیری، شستشو و ترمیم علائم، جمع‌آوری لاشه‌های حیوانی و زباله در سطح محورها از جمله فعالیت‌هایی است که به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش استان در حال انجام است.

وی همچنین از ورود ۱۰۴ هزار و ۷۰۷ وسیله نقلیه به استان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین ۹۴ هزار و ۱۱۸ وسیله نقلیه از استان خارج شده اند.

وی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد یک درصد کاهش در ورود و دو درصد افزایش در خروج از استان بودیم، عنوان کرد: اوج تردد در محورهای استان در روز پنجشنبه، ۲۴ اسفندماه، همزمان با آغاز طرح نوروزی بوده است؛ همچنین بیشترین تردد در محورهای مواصلاتی داخل استان، مربوط به محور کوچصفهان – رشت با متوسط تردد روزانه ۴۳ هزار و ۸۲ وسیله نقلیه در روز می باشد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads